4x4 na zime do 15 tys

24 Paź 2012, 08:20

Witam,

Chciałem kupić samochód z napędem na 4 buty do zimowego szaleństwa i z motorkiem który pozwoli także na dynamiczną jazdę w lecie. Do tej pory chodziły mi po głowie 2 samochody: a4 1.8T (najlepiej w tej mocniejszej wersji 180km) oraz Imprezka ( tutaj najlepiej GTek :)). Oba samochody można kupić do 15 tys, tylko nie chciałbym kupić zdziorba który okaże się studiom bez dna... Który z tych samochodów będzie mi lepiej służył do wyznaczonego celu? Jak się mają do tego koszty eksploatacji, awaryjność itd. Niestety muszę popełnić motoryzacyjną zbrodnię i założyć kuchenkę gazową. No cóż... kryzys. Przy wyborze nie upieram się więc jeżeli macie jakieś inne propozycję to chętnie wysłucham. Z góry dzięki za pomoc.
cartoon
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: Seat Ibiza
Silnik: 1.9 TDI
Paliwo: Diesel

24 Paź 2012, 08:30

A Opel frontera, on chyba tez ma napęd 4x4 ??? i na zimę najlepszy bo wysoki...zawsze zazdroszczę tym posiadaczom takich samochodów w zimę
zigix
Nowicjusz
 
Posty: 22
Auto: nie mam

24 Paź 2012, 09:50

Frontiera nijak się ma do tego co napisałem. Nie szukam domu na kółkach, tylko samochodu "sportowego" przeznaczonego głownie do latania bokami w zimie i z zapasem mocy na tyle dużym że w lecie nie zasnę za kierownicą z nudów.
cartoon
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: Seat Ibiza
Silnik: 1.9 TDI
Paliwo: Diesel

24 Paź 2012, 12:32

forester :ok: w tym wypadku bardzo dobrze działa,
terenówki żadnej nie kupuj, nie ma to najmniejszego sesnu
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

24 Paź 2012, 13:55

Impreza to tania zabawka ale tylko w kupnie. Nie była projektowana z myślą o tym aby Kowalski poruszał się tanio ale i szybko z punktu A do punktu B. Ma już swoje lata więc sam zakup jest tani natomiast koszty utrzymania są wysokie więc odpuść sobie ten samochód tym bardziej jeśli myślisz o tym aby ciąć koszty poprzez zakładanie LPG.

Quattro to takie pseudo 4x4 ale rzeczywiście lepiej je mieć niż nie mieć. Pamiętaj jednak, że to też automatycznie podnosi koszty utrzymania(poczytaj o kosztach w przypadku awarii). Czy weźmiesz golfa,passata 4motion czy będzie to audi w quattro ... wszystko jedno i to samo :)
Chwała nie przemija ...
jovovich
Początkujący
 
Posty: 191
Miejscowość: Piekary Śląskie
Prawo jazdy: 16 01 2008
Auto: Audi a3
Silnik: 2.0 TFSI 200km
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

24 Paź 2012, 14:08

Przecież Quattro od A4 w zwyż to stały opart na Torsenie napęd na 4 koła.
Golf podobnie jak A3 czy pierwsza Octavia 4x4 są na Haldexie początkowych generacji gdzie rzeczywiście opóźnienia w załączaniu były spore.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak dzięki oponom zmniejszyć hałas w samochodzie?
    Hałas w przypadku ogumienia spowodowany jest przez tarcie oraz częstotliwość drgania opony i powietrza w niej. Zewnętrzny hałas toczenia jest parametrem szczególnym, ponieważ decybel (dB) jest jednostką logarytmiczną ...

24 Paź 2012, 14:23

Pseudo z racji właściwości jezdnych porównując do typowego 4x4. Dużo osób nie jeździło wcześniej takimi samochodami i nie zdaje sobie z tego sprawy. Audi TT z racji swojej bryły i rozstawu osi radzi sobie z tym napędem najlepiej(a przynajmniej z aut którymi ja sie poruszałem w Quattro). Największy zawód był w passacie 4 motion gdzie praktycznie nie czuć tego napędu i przy większym depnięciu gazu auto odbijało się po krawężnikach... ;-)

A, że przez ręce przewija mi się miesięcznie mnóstwo samochodów(komis) to lubie sprawdzać to co sie sprzedaje i testować jak maja się założenia producenta do tego co rzeczywiście oferuje samochód
Chwała nie przemija ...
jovovich
Początkujący
 
Posty: 191
Miejscowość: Piekary Śląskie
Prawo jazdy: 16 01 2008
Auto: Audi a3
Silnik: 2.0 TFSI 200km
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

24 Paź 2012, 23:29

Napęd quattro jest zdecydowanie ok jak na warunki zimowe. Mam prywatnie 80-tkę z quattro i naprawdę robi robotę w zimie, aczkolwiek tutaj znów w pewnym momencie pojawia się problem zbyt małego prześwitu i zabawa się kończy.

audi-quattro-naped-4x4-ktory-stal-sie-legenda-vt34250.htm

Polecam lekturę.
"... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą prędkością..."
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

25 Paź 2012, 08:39

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012