508 RXH 2.0 HDi 180 KM 2015 - duży obieg chłodzenia nie włącza się :-(

12 Lut 2023, 23:39

Dobry Wieczór

Ostatnio, po krótkich jazdach tylko po mieście ruszyłem dalej w niedzielę.
Niestety po ok. 15 min na autostradzie „ALARM! Stop. Termostat…”
Zatrzymałem się od razu, w zbiorniku płyn wrzał i wyrzut nadmiaru na zewn.
Wentylator działał ok.
Info: przed wyjazdem płynu było na poziomie MIN i nigdy jeszcze żadnego problemu.
Przebieg ca 128 tys. km. Mam go 4 lata.
Ostygł i zajechałem na stację i dolałem G12+ do poziomu pomiędzy MIN/MAX.
Drogę do domu ca 25 km pokonałem w 4 etapach - temp. cały czas ok. 90’C i nagle MAX na czerwone i alarm, przystanek, wentylator/ochłodzenie itd.
W domu dolałem płynu do poz. MAX i rozgrzałem silnik do nawet 104’C wg ELM327
i duży obieg się nadal nie włączył, oba węże termostatu zimne (przy samym termostacie oczywiście ciepłe).
Na początku przybyło płynu pod korek więc odessałem do poz. ca MAX.
Wiem, że objawy wskazują na uszk. termostatu (zawsze zamknięty), a także sam alarm, ale…
PYTANIE:
jak sprawdzić czy np. nie pompa wody jest problemem!?
Pytam bo dopuszczam, źe gdyby nawet termostat się otworzył to uszk. pompa zablokuje przepływ i woda także nie będzie krążyć!
Czy to jest błędne myślenie i na pewno termostat „is broken”

Proszę fachowców o Wasze spojrzenie

Pozdrawiam/Maciej
Maciej1969
Obserwowany
 
Posty: 2
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy: 0- 0-1991
Auto: Peugeot 508 RXH
Silnik: 2.0 blue HDI 180 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2015
  • 13 Lut 2023, 10:58

    Pompa jak siada to najczęściej hałasuje i często wokół jej korpusu pojawiają się wycieki ale raczej nie psuje się tak żeby w ogóle nie wymuszała obiegu cieczy chłodzącej.

    U Ciebie usterka wskazuje na problem z zamkniętym termostatem który nie otwiera się więc Ja bym zaczął od jego wymiany / sprawdzenia.
    Rokiko
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 10021
    Zdjęcia: 35

    13 Lut 2023, 11:58

    Dzień Dobry

    Dzięki Rokiko za Twoje, jutro o 8’’ robią mi termostat, zdam relację.
    Info: w grupie PSA nie można kupić samego elementu termostatu, tylko cały moduł. Cena ca 900-950 zł w hurtowniach plus ca 450 robota wraz z płynem i odpowietrzeniem.

    Pozdrawiam Forumowiczów
    Maciej1969
    Obserwowany
     
    Posty: 2
    Miejscowość: Szczecin
    Prawo jazdy: 0- 0-1991
    Auto: Peugeot 508 RXH
    Silnik: 2.0 blue HDI 180 KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2015

    13 Lut 2023, 12:26

    To daj znać co z tego wyjdzie...

    Swoją drogą do czego to doszło żeby termostat z wymianą był tak drogi ;/
    Rokiko
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 10021
    Zdjęcia: 35

    13 Lut 2023, 12:54

    Rokiko napisał(a):Swoją drogą do czego to doszło żeby termostat z wymianą był tak drogi ;/

    Nie czytasz uważnie tematów o "tanich" dieslach bo często był poruszany temat termostatów w hdi po którymś roku... tam tanich/tajemniczych przyjemności jest znacznie więcej zaczynając od ekologii po czujniki kończąc na wyciąganiu wtrysków :D
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 10788
    Prawo jazdy: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe