A3 1.8t a 1.9 tdi

24 Gru 2009, 14:02

a ja tam lubie te terkotanie :D

i fakty mowią same za siebie ....benzyniak zostaje daleko w tyle .... nie tylko dlatego ze jest słabszy ( przy tych samych mocach) ale nawet jesli chodzi i spalanie :)
Fiat Bravo 1,9 JTD 2000r
Opel Astra F Gsi 2,0 16v 1994r
Opel Astra F 1,6 16V 1995r
hemp
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 293
Miejscowość: Szczytno

24 Gru 2009, 14:13

jiGsaw napisał(a):Nadal fakty pozostają te same - 1.9 TDI 150km to już mocno wyżyłowany diesel, a w przypadku 1.8T 150km to ta turbina jest tam symbolicznie dosłownie, bo można bez spiny zrobić motor 1.8 150km wolnossący.

Ty jesteś wyżyłowany.
MajkPZM
Zaawansowany
 
Posty: 778
Miejscowość: Kraków

24 Gru 2009, 14:15

pyr pyr pyr pyr pyr :mrgreen:
KaczorLSM
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 694
Miejscowość: Lublin

24 Gru 2009, 14:25

ter ter ter ter terssssssss i chmura za nami a w niej benzyniak :D
Fiat Bravo 1,9 JTD 2000r
Opel Astra F Gsi 2,0 16v 1994r
Opel Astra F 1,6 16V 1995r
hemp
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 293
Miejscowość: Szczytno

24 Gru 2009, 14:28

MajkPZM napisał(a):
jiGsaw napisał(a):Nadal fakty pozostają te same - 1.9 TDI 150km to już mocno wyżyłowany diesel, a w przypadku 1.8T 150km to ta turbina jest tam symbolicznie dosłownie, bo można bez spiny zrobić motor 1.8 150km wolnossący.

Ty jesteś wyżyłowany.


Nie jestem, bo robię masę, może na wakacje się uda :lol: A tak w ogóle to przedstawiłem fakty i tyle.

KLE KLE KLE KLE
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

24 Gru 2009, 14:37

jiGsaw napisał(a):
MajkPZM napisał(a):
jiGsaw napisał(a):Nadal fakty pozostają te same - 1.9 TDI 150km to już mocno wyżyłowany diesel, a w przypadku 1.8T 150km to ta turbina jest tam symbolicznie dosłownie, bo można bez spiny zrobić motor 1.8 150km wolnossący.

Ty jesteś wyżyłowany.


Nie jestem, bo robię masę, może na wakacje się uda :lol: A tak w ogóle to przedstawiłem fakty i tyle.

KLE KLE KLE KLE

Mi tym kle kle nie ubliżysz bo sam jezdze Turbo benzyną:)

A co do twojej masz to rób dzieciaku, urodziłem się mały a chcesz być wielki.
MajkPZM
Zaawansowany
 
Posty: 778
Miejscowość: Kraków
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego trzeba posiadać ubezpieczenie motocykla?
    Ubezpieczenie motocykla jest obowiązkowe podobnie jak w przypadku samochodu. Warto sprawdzić, ile kosztuje ubezpieczenie motocykla na rynku, bo oferty TU różnią się od siebie. W wyborze najkorzystniejszej polisy pomaga ...
    Efekt niewidzialnego Goryla - co to takiego?
    Czy można za bardzo skoncentrować się na jakimś zadaniu? Czy można nie zauważyć osoby przebranej za goryla? Badania naukowe pokazują, że tak(*). Nasz umysł eliminuje niektóre bodźce wzrokowe i słuchowe, żeby w pełni ...

24 Gru 2009, 14:42

Dzieciaka to sobie zrób, o ile chętną znajdziesz. Jak się urodziłem ważyłem 4.5kg, więc chyba jednak nie trafiłeś. Jeszcze jakiś problemik wyniknie? A to kle kle to nie do Ciebie, tylko ogólnie, jakbyś pomyślał to byś wiedział.
Ostatnio edytowany przez jiGsaw, 24 Gru 2009, 14:49, edytowano w sumie 1 raz
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

24 Gru 2009, 14:46

taaa subaru 340ps... to jest odlot...jezdziłem :D
Fiat Bravo 1,9 JTD 2000r
Opel Astra F Gsi 2,0 16v 1994r
Opel Astra F 1,6 16V 1995r
hemp
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 293
Miejscowość: Szczytno

24 Gru 2009, 15:27

jiGsaw napisał(a): w przypadku 1.8T 150km to ta turbina jest tam symbolicznie dosłownie, bo można bez spiny zrobić motor 1.8 150km wolnossący.
spokojnie :mrgreen: w sumie szwagier ma w 2.0 jakieś 230km wolnossący, i to w aucie co waży poniżej 1,3t :wink:
problem tylko taki że jak wyjdziesz powyżej 6000rpm to w asfalt trudno trafić :mrgreen: a kręci się spokojnie do 9000rpm tak że 100 można spokojnie na 2 biegu osiągnąć, tylko po co :roll:
przy takiej mocy to już przestaje robić normalne sprzęgło, skrzynia bez chłodnicy oleju też nei robi, nie mówiąc o hamulcach i takich tam :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

24 Gru 2009, 15:38

Kto mądrzejszy niech pierwszy przystopuje..
<b>don't stop tryin'
one day you
you will flyin'
qki007
Stały forumowicz
 
Posty: 1054
Zdjęcia: 9
Miejscowość: Zamość

24 Gru 2009, 22:59

Muszę powiedzieć, że mnie te 15 kg faktycznie zaskoczyło. Przejrzałem dokładnie dane podane na tej stronie i dotyczące Golfa V i VI generacji. Zazwyczaj diesle są cięższe niż tylko 15 kg od benzyn:

VW Golf V 2.0 FSI (150 KM) - 1242 kg.
VW Golf V 2.0 TDI (140 KM) - 1281 kg
VW Golf V 2.0 TDI (170 KM) - 1293 kg

Czyli nawet 51 kg różnicy. Brałem pod uwagę nie tyle moc co wielkość silnika.

I dane dotyczące Golfa VI. Elastyczności wszędzie na plus dla diesla, ale są dane (co prawda niekompletne, bo dla większości diesli ich brak) o czasie przejazdu z pozycji zatrzymanej 400 metrów i 1000 metrów.

Golf VI 2.0 TDI GT (170 KM) - (400 m) 16s (1000 m) 29s
Golf VI 1.4 TSI (122 KM) - (400 m) - 16,9s. (1000 m) 31s
Golf VI 1.4 TSI (160 KM) - (400 m) - 16s. (1000 m) 29,1s
Golf VI 2.0 TSI (210 KM) - (400 m) - 15,2s. (1000 m) 27,3s

Co z tego wynika? Słabo doładowany 1.4 w benzynie odstaje od diesla.
Lepszy pod względem KM ten sam silnik, mający moc porównywalną z większym dieslem to praktycznie te same wyniki.
A co jeśli zestawimy silniki pod względem pojemności? 2 litrowa benzyna połyka 2 litrowego diesla. Obydwa silniki turbo doładowane.
Wniosek? Trubo-diesel radzi sobie dobrze w porównaniu ze zwykłą benzyną (nie ma jej w tym zestawieniu). Silniki benzynowe mają większe perspektywy i możliwości. Jeżeli zastosuje się w nich podobne doładowanie i silniki są o podobnych mocach, to żeby dorównać dieslowi wystarczy sporo mniejsza benzyna. Jeżeli weźmiemy silniki o tych samych pojemnościach o podobnym sposobie doładowania, to z diesla robi się pęknięta dętka :twisted:

Czy nadal wnioskujecie na temat wyższości diesla nad benzyną?

Aha, źródło: http://www.vwgolf.pl/dane-techniczne/vw-golf-mk6/
http://www.vwgolf.pl/dane-techniczne/vw-golf-mk5/
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725

24 Gru 2009, 23:38

Dishman napisał(a):Czy nadal wnioskujecie na temat wyższości diesla nad benzyną?
diesel w tym względzie zawsze będzie rządził tylko w jednej kwestii: zużycie paliwa :wink:
ale jeśli jesteśmy w stanie przyjąć większe koszta to pod innymi względami lepsza będzie benzyna..zawsze, teraz i dawniej :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

25 Gru 2009, 01:57

Że Tobie się chciało Dishman... Dieslarzy i tak nie przekonasz, Niutonometr Wielki pozjadał im rozumy.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

25 Gru 2009, 05:51

Rodzice mieli A4 1,8 + sekwencja, a teraz mają A4 TDi 110km... o roznica jest masakryczna, z przewagą na TDI. poprostu jazda jest inna(lepsza) 1,8 wiecej wyje niż jedzie :) a niby 15 koni wiecej :)
Fiat Bravo 1,9 JTD 2000r
Opel Astra F Gsi 2,0 16v 1994r
Opel Astra F 1,6 16V 1995r
hemp
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 293
Miejscowość: Szczytno

25 Gru 2009, 10:15

Ale jednak 1.9 TDI 110km nie ma startu przy 1.8 125km.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW