A3 1,9 tdi z 1999 r.

16 Lut 2011, 15:42

Witam

Posiadam A3 1,9 tdi z 1999 r. W styczniu moja Pani tylko sobie znanym sposobem załatwiła miskę olejową. Miska wymieniona a razem z nią cały olej na półsyntetyk,niestety nie pamiętam jaki (do sprawdzenia). Według mechanika silnikowi nic się nie stało, a winowajczyni zarzekała się że zatrzymała samochód zaraz po zapaleniu się lampki. W to akurat wierzę bo jej zapalenie sygnalizuje jednocześnie sygnał dźwiękowy.
Niestety od mniej więcej tamtego czasu zauważyłem że samochód po odpaleniu bardzo dymi. Kolor jest chyba niebiesko-biały. Dymi przez około 2-3 km, powiedzmy 5 min, dodatkowo wyrzuca olej, co zauważyłem na zderzaku. Nie zauważyłem spadku mocy, dźwięków z silnika i innych oznak awarii. Po przejechaniu 1000 km zużył około 0,5 l oleju.
Byłem u kilku mechaników i każdy mówi co innego. Nie znam się na naprawach i dlatego tu piszę. Jak myślicie o co chodzi, bo sam już nie wiem a wiem. Na razie nie piszę jakie dostałem diagnozy żeby was nie zasugerować ;P

Jeżeli macie jakieś pomysły co się stało, no i oczywiście jak im zaradzić proszę pomóżcie


Pozdrawiam
Ostatnio edytowany przez Łukasz80, 18 Lut 2011, 14:28, edytowano w sumie 1 raz
Łukasz80
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: Lublin

16 Lut 2011, 18:57

Podejrzewam,że zjadło pierścienie olejowe.

[ Dodano: 16 Luty 2011, 18:59 ]
Tzn.te zgarniające,które są u samej góry,one padają w pierwszej kolejności.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8606
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

17 Lut 2011, 08:40

Zdejnij rurę z turbiny i zobacz czy nie ma w niej oleju. Jak problem z "zadymą" po rozgrzaniu silnika zanika to trzeba sprawdzić turbo czy czasami nie puścił uszczelniacz wirnika turbo po stronie wydechu.
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1012
Miejscowość: koluszki

18 Lut 2011, 12:41

A jak temu zaradzić. Oczywiście podstawowym sposobem to warsztat i wymiana uszkodzonych części. Nie sprawdziłem jeszcze tej rury od turbo i nie wiem dokładnie co się stało ale ile mniej więcej będzie kosztować naprawa.

Poza tym mam pytanie.Słyszałem że jest jakiś płyn, który dolewa się do oleju i on uszczelnia. Myślę że tak było wcześniej a usterka wyszła po całkowitej wymianie oleju (samochód mam od 3 miesięcy). Jak nazywa się ten płyn i czy warto go użyć? Co grozi jeśli nie przeprowadzę napraw a jedynie doleje tego specyfiku, czy w konsekwencji padnie coś jeszcze?

Pozdrawiam

[ Dodano: 19 Luty 2011, 12:25 ]
Mam jeszcze jedno pytanie. Zauważyłem olej pod i na EGR (System recyrkulacji spalin) czy ma to wpływ na waszą diagnozę?
Łukasz80
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: Lublin

23 Lut 2011, 21:11

Jezeli ci chodzi o preparat po ktorym silnik przestaje brac olej to sie nazywa doktorek, nigdy go nie bralem i bez sensu zeby ktos go uzywal. Czytalem temat dzialaja jego, wlewasz masz spokoj na 1-2miesiace i silnik sie psuje, tak sie robi przy sprzedazy samochodu (takie mam informacje od ludzi ktorzy go uzywali) co do tego twojego problemu sadze ze zapiekly sie pierścienie i wymagany jest delikatny remont, silnik za dlugo pracowal bez oleju nie mial dobrego smarowania i z tego takie wyniki
Tony500
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: Hajnówka

23 Lut 2011, 22:19

A ja powiem ci (uzywam na codzien tdi i je naprawiam i znam problem dymienia) tak:
-zdejmij egr i go oczysc wraz z kolektorem dolotowym
-po zalozeniu przetnij wezyk na szczycie egr wkrec w niego srobke bez lebka i polacz oba wezyki(to uczyni ze auto bedzie mniej palilo, mniej dymilo oraz bedzie zwawsze)
-rozbierz i oczysc caly dolot z oleju
-odlacz odme, przeplucz ja ropa wraz z pokrywa zaworow(tam jest separator zapchany)
-odme poprowadz pod auto i zakoncz malum filterkiem lub szmatka bawelniana na opaske zaciskowa, tak by zakrywala wylot rurki/weza(to jeszczebardziej ulzy silnikowi i poprawi dynamike)
-pozniej koniecznie zmien spowrotem na 5w 40!!!!!!!!!!!! od poczatku do konca zycia TDI ma na takim jezdzic!!!!!!!!!!!!!! Nie sluchaj mechanikow z bozej laski, VW mowi TO WYRAZNIE!!!!!!!!
-Teraz po wymianie sprawdz czy tym wezem od odmy skrapla sie olej j kapie ze szmatki(jak smiem twierdzic nie a dymienie ustalo)

Jak dymienie nie ustanie to znak iz zona cie oklamala i jeszcze chciala dojechac na parking lub gdzies bez oleju (spory kawalek) i temp w komorze skoczyla, zagrzala koncowki zaworow a te opalily delikatnie gumki ktore daja olej do komory i pojawia sie dymienie, ale w to watpie.

Co do pierscieni, gdyby to byly one to mialbys problem z rozpedzaniem sie lub odpalaniem i to znaczmy, rowniez silnik bylby glosniejszy.
Turbina gdyby ciagnela olej to bardzo konkretnie conajmniej 1l na 800-100km a litr na miarce tdi to polowa, od polowy w dol kolejny a ponizej miarki zostaje jeszcze 1,5 litra.

Na poczatek sprawdz te moje myslniczki przucz ogrodowego waza i opasek nic ci do tego nie potrzeba, wszystko inne to juz koszta i konieczna wizyta u mechanika. Z ''myslinkami'' poradzisz sobie sam, a jak jestes nie pewny to sluze rada krok po kroku.

[ Dodano: 23 Luty 2011, 21:20 ]
ZMIANA OLEJU W TDI NA TANI(TAKICH UZYWAJA W WARSZTATACH) CZESTO SKOTKUJE BRANIEM OLEJU polecam 5w 40 Motul, wycisza i nie ubywa go.
Pelna gama zarowek LED SMD, car audio, wachacze do vag, sprzet do diagnostyki!
Seba TDI
Początkujący
 
Posty: 159
Miejscowość: Crewe UK
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Efekt niewidzialnego Goryla - co to takiego?
    Czy można za bardzo skoncentrować się na jakimś zadaniu? Czy można nie zauważyć osoby przebranej za goryla? Badania naukowe pokazują, że tak(*). Nasz umysł eliminuje niektóre bodźce wzrokowe i słuchowe, żeby w pełni ...