A3 1,9 tdi z 1999 r.

16 Lut 2011, 15:42

Witam

Posiadam A3 1,9 tdi z 1999 r. W styczniu moja Pani tylko sobie znanym sposobem załatwiła miskę olejową. Miska wymieniona a razem z nią cały olej na półsyntetyk,niestety nie pamiętam jaki (do sprawdzenia). Według mechanika silnikowi nic się nie stało, a winowajczyni zarzekała się że zatrzymała samochód zaraz po zapaleniu się lampki. W to akurat wierzę bo jej zapalenie sygnalizuje jednocześnie sygnał dźwiękowy.
Niestety od mniej więcej tamtego czasu zauważyłem że samochód po odpaleniu bardzo dymi. Kolor jest chyba niebiesko-biały. Dymi przez około 2-3 km, powiedzmy 5 min, dodatkowo wyrzuca olej, co zauważyłem na zderzaku. Nie zauważyłem spadku mocy, dźwięków z silnika i innych oznak awarii. Po przejechaniu 1000 km zużył około 0,5 l oleju.
Byłem u kilku mechaników i każdy mówi co innego. Nie znam się na naprawach i dlatego tu piszę. Jak myślicie o co chodzi, bo sam już nie wiem a wiem. Na razie nie piszę jakie dostałem diagnozy żeby was nie zasugerować ;P

Jeżeli macie jakieś pomysły co się stało, no i oczywiście jak im zaradzić proszę pomóżcie

Pozdrawiam
Ostatnio edytowany przez Łukasz80, 18 Lut 2011, 14:28, edytowano w sumie 1 raz
Łukasz80
Nowicjusz

Miejscowość: Lublin

16 Lut 2011, 18:57

Podejrzewam,że zjadło pierścienie olejowe.

[ Dodano: 16 Luty 2011, 18:59 ]
Tzn.te zgarniające,które są u samej góry,one padają w pierwszej kolejności.
PhantomASA1
Forumowicz VIP

Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

17 Lut 2011, 08:40

Zdejnij rurę z turbiny i zobacz czy nie ma w niej oleju. Jak problem z "zadymą" po rozgrzaniu silnika zanika to trzeba sprawdzić turbo czy czasami nie puścił uszczelniacz wirnika turbo po stronie wydechu.
arciasty
Stały forumowicz

Miejscowość: koluszki

18 Lut 2011, 12:41

A jak temu zaradzić. Oczywiście podstawowym sposobem to warsztat i wymiana uszkodzonych części. Nie sprawdziłem jeszcze tej rury od turbo i nie wiem dokładnie co się stało ale ile mniej więcej będzie kosztować naprawa.