Audi a4 1,9tdi problem z moca

21 Lut 2011, 19:36

witam mam problem z moca auto jedzie na 4 i przy 100 km/h traci moc przy przelaczeniu na 5 jest to samo auto powoli sie rozpedza. a jesli podczas jazdy wylacze silnik i go ponownie odpale to jest wszystko ok prosze o pomoc i pozdrawiam
synus17
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: Łężeczki

21 Lut 2011, 22:38

ja bym sprawdził zawór EGR, a jak nie to remont turbiny:D
MlodyBarney
Początkujący
 
Posty: 116
Miejscowość: Chorzów

22 Lut 2011, 09:06

zatarte łopatki sterowania ciśnieniem doładowania turbiny, turbo przeładowuje i silnik w tryb awaryjny wchodzi..turbo do wyciągnięcia i rozruszania łopatek . a to przez jazdę na emeryta nie bać się wyższych obrotów :lol:
rafi195
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 284
Miejscowość: małopolska

22 Lut 2011, 12:24

ja miałem praktycznie identyczny przypadek w opel vectra.przyczyną był przepływomierz powietrza.
ryba1977
ryba1977
Aktywny
 
Posty: 320
Miejscowość: poznań

22 Lut 2011, 20:16

rafi195 napisał(a):zatarte łopatki sterowania ciśnieniem doładowania turbiny, turbo przeładowuje i silnik w tryb awaryjny wchodzi..turbo do wyciągnięcia i rozruszania łopatek

Zanim wyjmiesz turbo podłącz auto pod komp. i sprawdź błędy - napewno jakieś są.
piotrpz87
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1427
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,3
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

23 Lut 2011, 14:52

MlodyBarney napisał(a):ja bym sprawdził zawór EGR
to nie ma nic wspolnego z tym uszkodzeniem, czy dziala czy nie dziala to nie wpluwa na moc chyba ze sie zatnie w pozycji otwartej, ale wtedy to na kazdym biegu bedzie zamulac
ryba1977 napisał(a):przepływomierz powietrza.
to tez bedzie zaburzalo charakterystyke od 1 do 5 na calej lini obrotow a nie tylko na 5 biegu gdzie jest najciezej dla silnika
piotrpz87 napisał(a):Zanim wyjmiesz turbo podłącz auto pod komp. i sprawdź błędy - napewno jakieś są.

Nie koniecznie beda, skoro wchodzi w tryb awaryjny i sie resetuje po zgaszeniu.
Ale tak czy siak podpicie pod VAG to najlepsza opcja, ja osobiscie stawiam na zapieczone kierowniczki, nalezy zciagnac turbawke, wyszorowac porzadnie kierowniczki i bolce ustalajace poskladac i heja banana.
Jak nie to to niestety mamy doczynienia z czujnikiem doladowania.
Pelna gama zarowek LED SMD, car audio, wachacze do vag, sprzet do diagnostyki!
Seba TDI
Początkujący
 
Posty: 159
Miejscowość: Crewe UK