Freemont 2.0 170 diesel koszt utrzymania

19 Cze 2022, 11:56

Cześć,

Z racji kosmicznych kosztów paliwa aktualnie nadal po mieście śmigam stara benzyna 1.6 rodzina 2+1 Astra H hatchback pali 7-8L.

Niestety na trasy jest to auto zbyt małe.
Sporadyczne wypady za miasto, do rodziny czy na wczasy to dramat.

Zastanawiam się czy Fiat Freemont 2.0 170 to bardzo zła konstrukcja? Do 50 tys można już znaleźć sporo egzemplarzy. Pentastar odpada że względu na duże spalanie. Jak w dislu będą wyglądac koszty eksploatacji? Cały czas myślę jeszcze nad peugeot 508 2.0 hdi wiem że to dwa różne gatunki samochodów i ciężko je porównac ale czy koszty utrzymania obu modeli są choć trochę zbliżone?
profil
Nowicjusz
 
Posty: 21

20 Cze 2022, 09:11

profil napisał(a):Zastanawiam się czy Fiat Freemont 2.0 170 to bardzo zła konstrukcja?
To silnik 2.0 MultiJet 170 KM i raczej uchodzi za dobrą konstrukcję i mało awaryjną jak na diesla. Jednak musisz mieć na uwadze to że diesla nie kupuje się po to żeby z rodziną raz lub dwa w roku pojechać na wakacje, a resztę czasu kręcić się po miejscu na krótkich dystansach bo to takie proszenie się o kłopoty.
profil napisał(a): Pentastar odpada że względu na duże spalanie. Jak w dislu będą wyglądac koszty eksploatacji?
Ten silnik tylko z gazem i na trasie jesteś w stanie przy prędkościach do 120km/h zejść ze spalaniem gazu w okolice 12 litrów na setkę. Komfortu jazdy nie ma co porównywać do Freemonta :mrgreen:
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10129
Zdjęcia: 35

20 Cze 2022, 09:26

Rozumiem że komfort na korzyść Freemonta:)

Orientujesz się jaki jest koszt założenia instalacji LPG do 3.6 V6? Rozumiem że oprócz wysokiego spalania reszta kosztów utrzymania typu wymiana rozrządu, sprzęgła itp zdecydowanie na plus względem diesla?
profil
Nowicjusz
 
Posty: 21

20 Cze 2022, 10:53

profil napisał(a):Rozumiem że komfort na korzyść Freemonta:)
To trochę tak jak byś porównał siedzenie na krześle (Freemont) do siedzenia w wygodnym fotelu (Voyager, Dodge z tym silnikiem Pentastar) :mrgreen:
profil napisał(a):Orientujesz się jaki jest koszt założenia instalacji LPG do 3.6 V6?
Instalacja nie jest skomplikowana IV generacji spokojnie tu wystarczy. Trzeba mieć na uwadze dwa zbiorniki w miejscu chowania foteli drugiego rzędu w podłogę. Co do kosztu to ciężko teraz coś powiedzieć bo ostatnio wszystko drożeje i najlepiej chyba dzwonić i dopytywać u źródła. Niemniej jednak na pewno trzeba liczyć się z kosztem około 4000zł.

profil napisał(a):Rozumiem że oprócz wysokiego spalania reszta kosztów utrzymania typu wymiana rozrządu, sprzęgła itp zdecydowanie na plus względem diesla?
Tu masz automat więc robisz serwis olejowy i jak dbasz o skrzynie to nic nie powinno się stać niepożądanego przed 300tkm, silnik jest na łańcuchu jak dobrze pamiętam i tu też taki przebieg przy wymianach regularnych oleju (Chrysler w stanach zalecał wymianę w trudnych warunkach nawet co 5-6tyś. mil czyli poniżej 10tkm) powinno być ok.

Na pewno nie jest to tanie auto ze względu na spalanie pozostałe części eksploatacyjne są raczej na normalnym poziomie cenowym. Jednak komfort jazdy i przestrzeń w kabinie sporo tu rekompensuje.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10129
Zdjęcia: 35

20 Cze 2022, 18:18

Rokiko napisał(a):To trochę tak jak byś porównał siedzenie na krześle (Freemont) do siedzenia w wygodnym fotelu (Voyager, Dodge z tym silnikiem Pentastar
nie chcę ci psuć zabawy, ale we Freemoncie też montowali Pentastara (w końcu do Dodge z innym znaczkiem) :ok:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14201
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

20 Cze 2022, 19:00

Wszyscy to wiedzą tylko ty nie potrafisz czytać ze zrozumieniem
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2771
Przebieg/rok: >50tys. km
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
    Europejska premiera samochodu Volkswagen Jetta Hybrid
    Jetta Hybrid jest napędzana nowoczesnym silnikiem benzynowym (TSI o mocy 110 kW/150 KM) oraz silnikiem elektrycznym o mocy 20 kW – takiej samej, jak w XL1, jako skrzynia biegów montowana jest seryjnie automatyczna, ...