ABS kontrolka

16 Lip 2010, 07:24

Witam

Jeszcze jeden temat ... na forum jest kilaka różnych wersji ... :mrgreen:

Chodzi o kontrolkę ABS'u ... w moim przypadku po przekręceniu kluczyka zapala się na krótką chwilę i gaśnie ... i to już wszystko ... czy jest to prawidłowy objaw (?)
mar_pula
Początkujący
 
Posty: 76
Miejscowość: Lubartów

16 Lip 2010, 08:11

nie, kontrolka abs powinna zgasnac dopiero po ruszeniu samochodem i przekroczeniu predkosci (chyba) 7km/h
wujekk87
Początkujący
 
Posty: 119
Miejscowość: Sosnowiec

16 Lip 2010, 09:26

wujekk87 napisał(a):nie, kontrolka abs powinna zgasnac dopiero po ruszeniu samochodem i przekroczeniu predkosci (chyba) 7km/h


Nie znam żadnego samochodu, w którym tak by było. We wszystkich znanych mi (w tym również we frelku) po przekręceniu kluczyka zapalaja sie kontrolki (test lampek), a następnie gasną w miarę jak komputer testuje poszczególne systemy, w tym równiez ABS.

pozdr
Andrzej_FL
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 10
Miejscowość: W-wa
Auto: FL td4

16 Lip 2010, 09:56

A ... i właśnie tutaj zaczynają się mity i legendy ... :mrgreen:

A jak jest prawidłowo ... (?)

Dodam, że przy gwałtownym hamowaniu ABS raczej działa mi prawidłowo.
mar_pula
Początkujący
 
Posty: 76
Miejscowość: Lubartów

16 Lip 2010, 09:57

no to chyba cos nie tak jest z twoim FL bo jakos nie tylko ja tak twierdze ze kontrolka od ABS gasnie po ruszeniu samochodem, moze masz przelozonego anglika albo po wypadku komus sie nie chcialo podpinac wszystkiego to ci podpial z innymi lampkami ABS
wujekk87
Początkujący
 
Posty: 119
Miejscowość: Sosnowiec

16 Lip 2010, 10:14

Ja mam wer. EU bez przeróbek a mam znajomego który (o dziwo) ma wer. USA tam kontrolka ABS'u działa identycznie jak w moim ...

Co do podpięcia ... to praktycznie każda lampka gaśnie w innym czasie i jak już pisałem ABS działa poprawnie.

Jest to dosyć dziwne, przejrzałem już kilka portali LR i na każdym jest to samo; jedni twierdzą, że powinna się palić i jest OK a drudzy, że nie powinna ... bo tak jest prawidłowo ...

A gdzie "leży" prawda :mrgreen:

Miałem dwa (ten jest trzeci) samochody z ABS'em i w żadnym nie świeciła się kontrolka (?)
mar_pula
Początkujący
 
Posty: 76
Miejscowość: Lubartów
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Silnik 3UR-FE
    Pozostajemy w rodzinie silników UR. Największym przedstawicielem tej linii jest motor 3UR-FE. Wolnossąca jednostka ma aż 5,7 l pojemności, dysponuje mocą 386 KM i wytwarza 543 Nm. Tak duży silnik musi trafiać pod maskę ...

16 Lip 2010, 11:30

Andrzej_FL napisał(a):Nie znam żadnego samochodu, w którym tak by było. We wszystkich znanych mi (w tym również we frelku) po przekręceniu kluczyka zapalaja sie kontrolki (test lampek), a następnie gasną w miarę jak komputer testuje poszczególne systemy, w tym równiez ABS.

pozdr
tak ma być jak kolega napisał, a jeśli coś odbiega od powyższego opisu to jest z...yyy zepsute :mrgreen:
kontrolka ma gasnąć jakieś 2-4s po odpaleniu auta (czas może być zależny od temperatury i wilgotności)
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

17 Lip 2010, 18:48

Witam
To wychodzi na to że i ja mam zepsute ABS, bo mi gaśnie kontrolka po przekroczeniu około 10 km/h

[ Dodano: 17 Lipiec 2010 ]
jednak w książce jest napisane że lampka powinna zgasnąć po przekroczeniu 7km/h
LANDEK99
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 239
Miejscowość: Puławy
Prawo jazdy: 13 08 1986
Auto: freelek 99r
Silnik: 2.0 98KM
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

17 Lip 2010, 21:54

Ja też drążyłem temat ABS-u bo mam jak mar_pula. Mój zacny mechanior powiedział że powinno być tak jak twierdzą Andrzej_FL i pocieszny. To że wyłącza się po przekroczeniu (u mnie badane 10km/h) to jest zadziałanie jakby czegoś w rodzaju trybu awaryjnego bo faktycznie coś nie domaga.
... byle do 15:00, byle do piątku ...
HUBI
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 237
Miejscowość: www

17 Lip 2010, 23:07

Dorwałem wreszcie instrukcję PL. Strona 106, jest informacja, że jeśli układ ABS jest nie sprawny to kontrolka zgaśnie po przekroczeniu prędkości 7 km/h. :mrgreen:
mar_pula
Początkujący
 
Posty: 76
Miejscowość: Lubartów

18 Lip 2010, 18:28

witam w instrukcji modelu z 2005 faktycznie pisze że powinna zgasnąć ale w instrukcji z 2001 pisze że gaśnie po przekroczeniu 7 km/h [link wygasł] ja ma freelandera z 2000 i tak właśnie się dzieje lampka gaśnie po przekroczeniu danej prędkości Pozdrawiam
amik
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 170
Miejscowość: dolnoslaskie

18 Lip 2010, 19:07

wszystko jest OK, w starszych autach (chyba do 2002 roku) są "pasywne" układy ABS, nowsze modele mają układ "aktywny".
pozdr.
az td4
friluś1
Zaawansowany
 
Posty: 569
Miejscowość: wrocław
Auto: LR Freelander
Silnik: td4 112kM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

18 Lip 2010, 21:02

amik napisał(a):witam w instrukcji modelu z 2005 faktycznie pisze że powinna zgasnąć ale w instrukcji z 2001 pisze że gaśnie po przekroczeniu 7 km/h ...


I tutaj (trzeba czytać dokładnie) instrukcja (moim zdaniem) informuje, że: cyt. " jeżeli nie zgaśnie i świeci się podczas jazdy, oznacza to usterkę w układzie ABS " ... "lampka świeci się przez cały czas dopóki prędkość jazdy nie będzie większa od 7 km/h "

Moim zdaniem instrukcja mówi jasno ... i trzeba czytać ze "zrozumieniem"

Poczytałem, popytałem, dowiedziałem się i zrobiłem eksperymenty ... jest tak ... z całą odpowiedzialnością ... nie świeci się podczas jazdy do 7 -10 km/h jeśli tak jest, to ABS działa wadliwie !!!

Mówcie co chcecie ... ja to zrobiłem ... droga polna (piasek) ... prędkość 50 - 60 km/h ... gwałtowne mocne naciśnięcie hamulca (pedał zaczyna wchodzić w wibrację/ drganie) ...
hamowanie bez śladów kół na piaszczystej nawierzchni , samochód stoi ...
Jeśli tak macie (z włączona kontrolką do 7 km/h) to wszyscy mamy sprawny układ ABS.

Proszę tylko tego nie robić na asfalcie ... przy tej temp. nic to nie da :mrgreen:

A tak na marginesie nie ma układów pasywnych - aktywnych; są tylko czujniki - pasywne (indukcyjne) działające od magicznej liczby 7 km/h (w porywach od 3 km/h) to historia i były stosowane na początku (układu ABS), nasz samochód :lol: nie należy do najstarszych konstrukcji.

Wybaczcie, że tak twardo bonię poglądu "nie palącej się kontrolki " ... ale lubię mieć wszystko sprawne w samochodzie :mrgreen: ... nawet teoretycznie :grin:
mar_pula
Początkujący
 
Posty: 76
Miejscowość: Lubartów

19 Lip 2010, 13:03

cieszy że tak dogłębnie ćwiczysz ten temat. doczytaj w takim razie jak działa układ (czujnik) pasywny i aktywny. dlaczego ten ostatni ma przewagę nad swoim poprzednikiem i czym w rzeczywistości oba układy się różnią. w/g Twojej teorii można wysnuć wniosek, że wystarczy podmienić czujniki i wszystko będzie OK, życzę powodzenia. większość układów ABS ma czujniki pasywne, takie układy są dużo tańsze
pozdr.
az td4
friluś1
Zaawansowany
 
Posty: 569
Miejscowość: wrocław
Auto: LR Freelander
Silnik: td4 112kM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

19 Lip 2010, 13:49

:mrgreen:

Coś chyba nie doczytałeś ... ja nie snuję żadnych teorii a już na pewno z podmianami czujników :mrgreen:

Nie interesuje mnie jaki czujnik jest w układzie ABS (i wierz mi poczytałem)... interesuje mnie tylko kontrolka i sprawność układu ...

A na zadane pytanie na początku, znam już odpowiedź ... dziękuję za pomoc i pozdrawiam.
mar_pula
Początkujący
 
Posty: 76
Miejscowość: Lubartów