Land Rover Freelander drgania wału 60-80 i <100

21 Kwi 2010, 20:41

Witam
Problem z drganiami między 60-80 i powyżej 100 km/h.
Jeżeli macie Panowie jakieś pomysły to proszę mi podpowiedzieć.
Ja mam dwie teorie.
1.Podpory z transita (źle powiększone otwory na śruby mocujące)
2.Poduszka skrzyni biegów (hmmmm nie jestem do końca pewny czy to ma jakiś wpływ na drgania) bez wału coś mi tam od czasu do czasu huknie jak szarpnę troszkę przy cofaniu.
Mam jeszcze jeden problem.
Wał ściągałem już wiele razy i nigdy nie miałem problemu z drganiami.....
Nic nie zaznaczałem po prostu składałem go tak aby krzyżaki się pokrywały i było ok (chyba że miałem szczęście i mylę się w tej kwestii)
Czy macie jakiś sposób na złożenie wału ?????????????????????????
Zmieniałem w tamtym roku tłumik drgań.Nie zauważyłem aby były inne możliwości montażu...W każdym położeniu pasował.
Pliiiiiiiiiiiiiiissssssseeeeeeeeee o szybką podpowiedź.
Też mogę pomóc w wielu rzeczach związanych z frelkiem ponieważ mam go już od dwóch lat i wszystkie naprawy wykonuje sam ( z zamiłowania .... nie z oszczędności hehhehhe ) a poza tym w dzisiejszych czasach znaleźć dobrego mechanika to problem.
W sobotę chce się zabrać do remontu.
Na dzień dzisiejszy hulam bez całego wału ale to nie to :(:(:(:(
Krzyżaków nie wymieniałem ponieważ nie maja luzów, ok jeden chodzi lżej.... Bardzo lekko....Ale nie stuka... Nie wiem może się kwalifikuje do wymiany już ...:)
Pozdrawiam
Irek
irebaron
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Knurów

21 Kwi 2010, 22:12

daj wał do wyważenia :mrgreen: wał jest wyważony tylko w 1 miejscu, przestawienie choćby i jeden ząbek na wieloklinie niweczy wyważenie. ogólnie wału się nie rozkłada wbijając go z powrotem można rozwalić wieloklin,
niewyważony wał rozwali krzyżaki oraz uszczelniacze na wyjściach wału w moście i skrzyni
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

21 Kwi 2010, 22:17

myślisz że nie będzie to wina podpór ?????? albo poduszki pod skrzynią???

[ Dodano: Sro Kwi 21, 2010 22:18 ]
w podporach chodzi mi o przesunięcie na otworach bo były rozwiercane

[ Dodano: Sro Kwi 21, 2010 22:21 ]
czyli twierdzisz że nie można go złożyć aby pokrywały się krzyżaki???
irebaron
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Knurów

21 Kwi 2010, 22:23

co do podpory to zależy jak zostało zrobione, jeśli zgodnie ze sztuką to powinno być ok (choć osobiście uważam to za rzeźbe straszną) ale zmiana krzyżaków w wale i wyważenie akurat wyjdzie mu na dobre ;) ale objawy są takie jakby ci umierał któryś krzyżak albo wał był zupełnie nie wyważony, co oczywiście odbija się na stanie wszystkich elementów uszczelniajacych i amortyzujących zespół napędowy
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

22 Kwi 2010, 08:54

Hmmmmm z tymi krzyżakami to pewnie masz rację ..... Tylko bardzo mnie dziwi fakt ,iż dzieje się to dokładnie przy tych prędkościach o których pisałem.... Powyżej 100 przy zwiększaniu prędkości to się coraz bardziej nasila.Między 60-80 jest mniej więcej stałe.
Pzdr
irebaron
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Knurów

22 Kwi 2010, 09:16

ostatnio jak padl krzyzak u mnie to drgało między 80-100 potem cisza i zaczynało po 110 :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

24 Lip 2010, 20:51

Witam
Przyłącze się do tego tematu bo mam podobny problem z drganiami.U mnie drga w okolicy 80 km/h plus minus 5km/h.Właściwie to zaczeło się od cichego buczenia tak powyżej 65km/h ,sądziłem że przepala się gdzieś rura wydechowa ale kiedyś spojrzałem w lusterko wsteczne przy jeździe 80km/h i ciężko było odczytać numer rejestracyjny samochodu jadącego za mną więc od tego momentu robię testy .Zjawisko występuje również przy jeździe na luzie w takich samych warunkach .Będę wdzięczny za informację bo zanim sam dojdę do tego co jest przyczyną mogę rozebrać pół samochodu .Dodam jeszcze ,że jest to 2001 rok i przebieg około 200tys z czego ja zrobiłem jakieś 30 tys.
Freelander TD4
MCARTUR
Aktywny
 
Posty: 268
Miejscowość: gdzieś na południu

24 Lip 2010, 21:47

witam,
w większości wypadków drgania wału /jak sie go nie skrzywi / pochodzą od krzyżaków lub krzywo ustawionych podpór , czasem od łożysk podpór i mocowania w gumie
i przyczyną nie jest niewielki luz na krzyżakach lecz zacieranie się łożysk igłowych , które utrudnia swobodne " złamanie w przegubie" a po to są przeguby
charakterystyczne drgania np. 60km/h, potem ~120 km/h i pózniej byłoby przy~180km/h
po wymianie padającego krzyżaka auto bedzie jak nowe , no prawie nowe / bo 200tys .../
:lol: pozdr
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

24 Lip 2010, 21:58

Tak obstawiałem podpora wału ,krzyżaki albo przekładnia kątowa ,martwi mnie to buczenie zacznę jednak od wału ,wejdę do kanału i sprawdzę a te 200 tys dla silnika bmw to jest nic.

[ Dodano: 27 Lipiec 2010, 11:17 ]
jak sprawdzić czy jest potrzeba wymiany podpory wału,krzyżaki ,poduszki dyferencjału i dyferencjał
Freelander TD4
MCARTUR
Aktywny
 
Posty: 268
Miejscowość: gdzieś na południu