AKUMULATOR a ALTERNATOR

24 Sty 2010, 12:00

Posiadam golfa2 1.6 benzyna (72KM) , chcialem zmienić akumulator i okazyjnie dostałem akumulator o pojemności 80Ah. Na jakie szkody mogę narazic swoj alternator, instalacje elektryczną, rozrusznik oraz ogolnie samochod ?
Prosze o konkretną odpowiedź.
kirzuch
kirzuch
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: Lubawa

24 Sty 2010, 12:14

80Ah nic nie zaszkodzi, może nawet wyjść na dobre przy niskich temperaturach, dlatego że ma większą sprawność rozruchową, pojemność (amperogodziny) od przeciętnych 45Ah stosowanych w osobówkach.
krikus
fs...VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 2694
Zdjęcia: 125
Auto: Opel Vectra C 1.8

24 Sty 2010, 13:05

Szkód nie narobi, będzie po prostu niedoładowany co może skutkować problemami z odpaleniem auta.
Kubuch
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2671
Miejscowość: Matplaneta
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Fiesta MK7 FL / Mini One
Silnik: 1,0 100 KM/1,6 90 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2013

24 Sty 2010, 13:06

Kubuch napisał(a):będzie po prostu niedoładowany co może skutkować problemami z odpaleniem auta.
O to sie nie ma co martwić, pojemność 80Ah robi swoje, da rady.
krikus
fs...VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 2694
Zdjęcia: 125
Auto: Opel Vectra C 1.8

24 Sty 2010, 13:18

Co mu przyjdzie z pojemności jak alternator nie da rady go naładować?
Kubuch
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2671
Miejscowość: Matplaneta
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Fiesta MK7 FL / Mini One
Silnik: 1,0 100 KM/1,6 90 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2013

24 Sty 2010, 13:21

A dlaczego miałby go wystarczająco nie naładować? Jeździłem kiedyś maluchem mając 60Ah a oryginalnie powienien miec jakieś 30Ah mimo to palił na dotyk przy duzych mrozach.
krikus
fs...VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 2694
Zdjęcia: 125
Auto: Opel Vectra C 1.8
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
    V Toyota Off-Road Festival - kolejny zlot fanów
    Piąty, jubileuszowy zlot fanów terenówek spod znaku Toyoty odbył się w miniony weekend we Włościejewkach niedaleko Poznania. Coroczna impreza przyciągnęła tym razem rekordową liczbę uczestników. Aż 125 ...

24 Sty 2010, 14:30

Maluch miał oryginalnie 45Ah.
Ja mam 1,8 silnik i mam 55Ah a kirzuch ma pojemność 1,6 i 80Ah - moim zdaniem za duży - taki był by dobry do 2,0 silnika w dieslu a nie w benzynie.
piotrpz87
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1427
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,3
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

24 Sty 2010, 18:03

Trochę spory ten akumulatorek do małego benzyniaczka..
Alternator może go niedoładowywać..
Ja mam 74aH w 2,4 JTD i jest to optimum, także 80aH w 1,5raza mniejszym silniku, i do tego benzynowym, to za duża wartość..

Moim zdaniem najlepiej go sprzedaj, powinieneś dostać kaskę wystarczającą na zakup akumulatora pod swoją wartość alternatora.
<b>don't stop tryin'
one day you
you will flyin'
qki007
Stały forumowicz
 
Posty: 1054
Zdjęcia: 9
Miejscowość: Zamość

24 Sty 2010, 21:46

Koledzy zgadzam się jak najbardziej ale trzeba wpierw sprawdzić jaką ma alternator wydajność, bo np kolego qki007 ja mam jak wiesz 2.5 Tdi i mam akumulator o parametrach 105 Ah i prąd rozruchowy 900A a wydajność alternatora mam 110Ah więc tak idealnie jedno z drugim się dopasowuje i odpala jak dziś przy -24 za pierwszym razem.
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

24 Sty 2010, 22:04

Według forum VW ten altek ma ok 70A więc nie naładuje akumulatora 80Ah.
Kubuch
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2671
Miejscowość: Matplaneta
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Fiesta MK7 FL / Mini One
Silnik: 1,0 100 KM/1,6 90 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2013

24 Sty 2010, 22:25

stasiowski121 napisał(a):Koledzy zgadzam się jak najbardziej ale trzeba wpierw sprawdzić jaką ma alternator wydajność, bo np kolego qki007 ja mam jak wiesz 2.5 Tdi i mam akumulator o parametrach 105 Ah i prąd rozruchowy 900A a wydajność alternatora mam 110Ah więc tak idealnie jedno z drugim się dopasowuje i odpala jak dziś przy -24 za pierwszym razem.


W sumie mas 100% racji, ale sądzę że jak samochód seryjny, tj. montowane to co powinno byc i o takich parametrach jak powinny to alternator bedzie miał za słaby. Ale sprawdzic trzeba..
<b>don't stop tryin'
one day you
you will flyin'
qki007
Stały forumowicz
 
Posty: 1054
Zdjęcia: 9
Miejscowość: Zamość

25 Sty 2010, 08:08

Ja tam bym ten akumulator założył i przestał się bawic w teoretycznie przypuszczenia,tylko zobaczył czy auto zapala przez 2 tygodnie... Jak zapala ,to się nadaje i nich sobie jest.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5801
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

25 Sty 2010, 18:45

Mam ten akumulator od soboty zalozylem go na probe i narazie wszystko jest ok samochod dobrze zapala. Lecz zalozeniu go od razu zauwazylem ze alternator pracuje glosniej. W pracy koledzy mowili mi ze moge sobie spalic alternator i instalacje nie wiem na ile to prawda... a ze przez niedoladowanie moge miec problemy z zapalaniem .
kirzuch
kirzuch
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: Lubawa