Alfa Romeo 146 Szarpanie na benzynie

28 Lut 2009, 16:31

Nie ma powodu abys sadził że uszkodziłes sterownik,na gazie chodzi tak?Nie no teraz to chyba nie sprawdzisz,musialbyś zobaczyc czy jest iskra ale w takim samochodzie to chyba nie wolno ot tak sobie ją wykrecić i sprawdzić masując, ale w sumie mozna tylko musiałbys zmasowac ją porzadnie by czegos nie spalić.Jesli nie ma teraz iskry to niestety problem głębszy i nie obejdzie sie bez diagnostyki komputerowej w serwisach diagnozuja przepływ pradu w przewodach zaplonowych bez wykrecania świec,musisz niestety oddac samochod do Fachowca,sam się namordujesz i nic z tego nie bedzie bo widzisz ta cholerna elektronika.Sam wtryskiwacz mozesz sobie wykrecic i zaniesc na stół probierczy,ja nosiłem do MPK,trwa to tylko chwilę,ja bym tak zrobił,probowałbym pierwsze sprawdzic wtryskiwacze!
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8594
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)
  • 28 Lut 2009, 21:18

    Na gazie chodzi bardzo dobrze. Nic nie przerywa i ciągnie w całym zakresie obrotów. Gdzie zaniosłeś te wtryskiwacze?? nie mogę skrótu rozszyfrować. Chyba też tak zrobie;/
    belineek
    Nowicjusz
     
    Posty: 17

    28 Lut 2009, 21:36

    Miejskie Przedsiebiorstwo Komunikacyjne tam mechanicy maja ten stół probierczy,sprawsza ci za grosze,mozesz tez zaniesc do sprawdzenia do kogos kto zajmuje sie silnikami Diesla.
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8594
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)

    28 Lut 2009, 21:50

    Też tak myślałem ale nie byłem pewnien.
    W poniedziałek zabieram się za znalezienie odpowiedniej osoby, aby to sprawdziła.
    Tak dla upewnienia: po sprawdzeniu tych wtrysków wyjdzie który jest walnięty. W razie czego to można wymienić tylko uszkodzone czy trzeba obligatoryjnie wszystkie?? Jak alfy zachowują się na zamiennikach wtryskach??
    belineek
    Nowicjusz
     
    Posty: 17

    28 Lut 2009, 22:35

    Tylko zatarte wymień,to jest benzyna wiec nie ma problemu ,zamienniki sobie poradzą bez problemu,gdyby to był silnik common rail lub Diesel na pompowtryskiwaczach musiałbys przeznaczyć minimum 800 zł za sztuke a za pompowtryskiwacze 1300 zł szt,za zamiennik bo BOSCH kosztuje ok 2300 zł sztuka.Nawet nie pisze o wtryskach piezoelektrycznych bo taki oryginał np.do TOYOTY avensis kosztuje ok 5000 jeden .Pisze ci to by poprawić ci nastroj.Ciebie to tak duzo nie bedzie kosztować.Przypomniałem sobie,że kiedys gdy byłem w Italii znajomemu Włochowi taka alfa zgasła i juz jej nie zapalił,wymienił tylko jakąs częsć elektroniczną za 20 euro ,nie wiem co to było,jest mozliwe,że ty też masz jakąś bzdure ktora powoduje to,że nie pojedziesz na benzynie.Ja bym na twoim miejscu sprawdził czy jest iskra,tylko pamietaj swiece musisz dobrze zmasować,tak jakbys w imadlo wsadził,bo te układy elektroniczne sa delikatne.Przedtem iskra była teraz nie wiadomo czy jest.
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8594
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)

    01 Mar 2009, 00:56

    gaz bierze sygnał z przewodów wtryskiwaczy tzn jak chodzi na gazie to impulsy lecą z komp. czyli tu ok. zostaje zmierzenie ciśnienia na rampie jaśli jest dobre to na 99% wtryski.na allegro 50 zł. szt.dla spokojności odłącz aku. na noc i rano zobacz.
    shrek19791016
    Początkujący
     
    Posty: 125
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
      Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
      Najważniejsze informacje dotyczące wymiany turbosprężarki
      Czy naprawa turbosprężarek zawsze jest opłacalna? Tańsze rozwiązania nie zawsze przynoszą zadowalający efekt, a koszty naprawy często zamiast się zmniejszać, rosną. W silnikach Diesla większość turbosprężarek ma obecnie konstrukcję ...

    01 Mar 2009, 11:57

    shrek19791016 napisał(a):gaz bierze sygnał z przewodów wtryskiwaczy tzn jak chodzi na gazie to impulsy lecą z komp. czyli tu ok. zostaje zmierzenie ciśnienia na rampie jaśli jest dobre to na 99% wtryski.na allegro 50 zł. szt.dla spokojności odłącz aku. na noc i rano zobacz.


    Odłączyłem już akumulator i jest gorzej niż było. Teraz to z trudem pali;/ trzeba kręcić na dwa,trzy razy wtedy dopiero załapie i odrazu przeżucić na gaz. Sam nie wiem dlaczego się tak stało:(
    belineek
    Nowicjusz
     
    Posty: 17

    01 Mar 2009, 12:10

    Bardzo czesta przyczyną szarpania i utraty mocy jest uszkodzona sonda lambda albo sam katalizator,ale bardzo czesta przyczyna sa uszkodzone przewody zapłonowe lub swiece,tobie na gazie chodzi poprawnie wiec przygladnałbym sie tym pierwszym rzeczom.
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8594
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)

    01 Mar 2009, 12:27

    Czyli katalizator musze obejrzeć. mam nadzieje że to nic z sondą bo dopiero ją wymieniłem na oryginał;/
    Chyba bede zmuszony zaprowadzić belle do jakiegoś magika elektryka. Niech on na to spojrzy swym okiem.
    belineek
    Nowicjusz
     
    Posty: 17

    01 Mar 2009, 12:46

    Może byc katalizator!
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8594
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)

    01 Mar 2009, 14:10

    ok katalizator do obejrzenia. Ciągle dręczy mnie jedno pytanie :( dlaczego tak drastycznie zmieniło się zachowanie auta po odpięciu akumulatora na 30 min?? przed odpięciem jechało się nawet na benzynie i nieraz szarpało mulilo a teraz to nie ma szans:((
    belineek
    Nowicjusz
     
    Posty: 17