Alfa Romeo 146 Szarpanie na benzynie

24 Lut 2009, 19:20

Witam.

Mam problem ze swoją AR 146 silnik 1.4 TS + gaz.
Otóż odpala na benzynie i później przechodzi na gaz. Na gazie działa wszystko cacy. Niestety po przełączeniu na benzynie traci moc, szarpie na wolnych obrotach. Jak się już wkręci to ciągnie do 3,5 tys obrotów a potem brakuje mocy, dławi sie. Jak dojeżdżam do krzyżówki i redukuje to muli ją a nawet czasem zgaśnie. Nieraz jak się delikatnie przyspiesza to wszystko jest oka do 3,5tys obrotów a jak wciśnie sie pedał to staje,szarpie;/;/ nie ma znaczenia czy to zimny czy rozgrzany silnik.

Proszę o pomoc?? Co mogło polecieć:>??
belineek
Nowicjusz
 
Posty: 17
  • 24 Lut 2009, 19:46

    <b>don't stop tryin'
    one day you
    you will flyin'
    qki007
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1054
    Zdjęcia: 9
    Miejscowość: Zamość

    24 Lut 2009, 21:07

    Niestety to nie wina filtra. wymieniłem go również jak pompe paliwa ai sonde ( komputer wskazywal ze to jej wina:/) czytałem podany post lecz nie znalazłem odpowiedzi
    belineek
    Nowicjusz
     
    Posty: 17

    24 Lut 2009, 21:59

    A wracając do tego linka to nie trafiłeś bo to jest mój post tylko na forum alfistów:P

    Chcialem zasięgnąc rad różnych specjalistów
    belineek
    Nowicjusz
     
    Posty: 17

    25 Lut 2009, 11:44

    Te objawy wskazuja na to,że uklad zaplonowy dziala poprawnie,to nalezy wyeliminowac przygladnalbym sie naturalnie ukladowi wtryskowemu benzyny,podejrzewam niepoprawne dzialanie elektroniki.
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8606
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)

    25 Lut 2009, 13:11

    A co dokładnie mogło polecieć z tej "elektroniki"??

    Ma Pan jakieś przypuszczenia, sugestie co sprawdzić?? Diagnostyka komputerowa nic nie wykazała??
    belineek
    Nowicjusz
     
    Posty: 17
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Jaką markę chłodnicy wybrać?
      Przedziurawiła mi się chłodnica wody i teraz myślę nad wymiana tylko nie wiem na jaką. Jakiej marki zamienić wybrać? Jeśli ktoś by się interesował to chodzi o chłodnice do audi a3 8p 2.0 tdi 16v 103kw 140km.

    25 Lut 2009, 13:49

    Tutaj Przyjacielu nie ma panów :wink: Jesli elektronika jest w porzadku co mnie nie dziwi bo na gazie chodzi poprawnie,to trzeba przygladanac sie ukladowi paliwowemy,juz jedna mozliwosc jest wykluczona czyli filtr paliwa,sprawdzilbym uklad wtryskowy,najprawdopodobniej tutaj lezy przyczyna klopotow,masz cos z paliwem ,tak mi sie wydaje i nie tylko mnie,kolega wyzej tez poszedl od razu tym tropem i chyba slusznie,bo na gazie chodzi dobrze,gdyby nie to to bylaby inna sprawa.Zaczalbym od sprawdzenia pompki paliwa w zbiorniku,naturalnie jesli jest,bo ja np.nie mam :P w swoim samochodzie.Pompa moze po prostu slabo tloczyc,zacznij od tego!Mnie sie wydaje,ze cos nie jest tak z tloczeniem paliwa.
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8606
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)

    25 Lut 2009, 17:07

    sprawdz pompe jak kolega wyzej napisal natomiast problem moze też tkwic we wtryskiwaczach bezyny nie zasilane ze wzgledu pracy na gazie pracuja na sucho i sie przycieraja nie dajac wystarczajacej dawki paliwa.dlatego tez sonda mogla podawac zly sygnal co komputer pokazal.
    shrek19791016
    Początkujący
     
    Posty: 125

    25 Lut 2009, 17:36

    Sorki kolego zapomniałem o tym "pan" ;) hehe

    Co do pompy paliwa to jest wymieniona na nową. Też mysle ze problem tkwi w ukladzie wtryskowym benzyny.
    Co do tych wtryskiwaczy to myślicie że mogły sie zapiec lub jak kolega mówi przytrzeć?? Jak tak to można je jakoś wyczyćsić czy tylko ratuje mnie wymiana na nowe??
    belineek
    Nowicjusz
     
    Posty: 17

    25 Lut 2009, 17:44

    nowe albo uzywki z allegro
    shrek19791016
    Początkujący
     
    Posty: 125

    25 Lut 2009, 17:48

    Jestem zdeterminowany do wykrycia usterki.
    Będe sam w stanie zauwazyc po odkreceniu listwy z wtryskami czy są one zapieczone ?? Bo nie chce znów pakować kasy w rzecz która być może jest dobra( tak juz sonde wymieniłem po wskazaniu komputera:( )
    belineek
    Nowicjusz
     
    Posty: 17

    27 Lut 2009, 00:06

    Nie wiem czy uporales sie z tym problemem.Ja w swoim Dieslu sprawdzalem sobie wtryski w ten sposob,że wykrecalem ,podkladalem sloiczek ,ktos zakrecal rozrusznikiem a ja patrzylem jak pylą,nie wiem jak ty tam masz z tymi przewodami czy da sie je tak odciagnąc bez grożby urwania! :?
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8606
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)

    28 Lut 2009, 14:43

    Jeszcze nie sprawdzałem u siebie tych wtrysków;/
    Kolega doradził mi żebym odpiął akumulator na 30 min i zobaczył jak wtedy będzię się zachowywał;/ zrobiłem tak i od tamtej pory wogóle nie chce jeźdźić już na benzynie;/;/
    Dlaczego tak się stało po odłączeniu akumulatora?? Help
    belineek
    Nowicjusz
     
    Posty: 17

    28 Lut 2009, 15:03

    Możesz miec cos nie tak ze sterownikiem wtrysku benzyny,kolega poradził ci bys odpiał akumulator w celu zresetowania komputera i wykasowania ewentualnych błędów,musisz niestety dac samochod pod diagnostyke elektroniczną,te Alfy nie sa mocne pod tym wzgledem ,dlatego maja taka fatalna opinię! :?
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8606
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)

    28 Lut 2009, 16:04

    Odpiąłem od akumulatora w celu "zresetowania mapy wtrysków" ( tak coś kolega wspominał). Na początku kiedy zaczynał się ten problem był podłaczany do komputera dwa razy i nic nie wykazał?? Czy pomimo to jechać po raz 3 na diagnostyke komputerową?? Czy na niej wyjdzie ewentualnie uszkodzenie sterownika wtrysków lub ich zapieczenie??
    belineek
    Nowicjusz
     
    Posty: 17