Astra G 1,6 16 V. Uszczelka

02 Lut 2019, 18:11

Witam. Mam spory problem. Jakiś czas temu auto zaczęło brać olej i ubywało płynu chłodniczego. Więc po wizycie u mechanika stwierdzono że to uszczelka pod głowicą. Dodatkowo zrobione zostały pierścienie więc i planowanie głowicy. Koszt oczywiście duży. Po odebraniu auta zaczęły się problemy z parowaniem auta, które stopniowo narastały. Niestety teraz po przejechaniu ledwie 5 tysięcy km sprawa wróciła, płyn chłodniczy ubywa a pod korkiem i na bagnecie jest dużo białego osadu. Czy to znowu uszczelka? Czy to możliwe, że tak szybko się to stało? Zastanawiam się też czy nie została uszkodzona nagrzewnica przy naprawie. Proszę o podpowiedź. Czy to może jednak wina mechanika i roboty na "odwał"? Co robić? Bo kolejny duży wydatek już mnie osłabi. Pozdrawiam
Grzechu3
Obserwowany
 
Posty: 2

02 Lut 2019, 18:28

Jedz do tego mechnika i niech sprawdza co my na odległość możemy? nie wiemy co i jak zostało zrobione.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16692
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

03 Lut 2019, 00:13

Czy nie wariuje termostat? Nie było wzrostów temperatury mocno powyżej 90 stopni? Miałem Astrę G, silnik Z16XEP. Pojawiły się wzrosty temperatury powyżej 100 stopni, zwłaszcza w górach, olałem to i po roku poszła od tego uszczelka pod głowicą. Co gorsza, dolałem płyn chłodniczy i pękła głowica.
aGradory
 

03 Lut 2019, 09:15

Tylko że termostat nie ma żadnego związku z ubywaniem płynu czy oleju.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16692
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

03 Lut 2019, 13:47

Ale przegrzanie silnika ma związek z termostatem. A od przegrzania prosta droga do pękniętej uszczelki.
aGradory
 

03 Lut 2019, 15:08

Jestem zielony w takich tematach. Ale temperatura nie szalała. Raz mi się zdarzyło, że nagle skoczyła do 90 w trakcie jazdy ale po chwili spadła. Ciężko opisać to ale też silnik dziwnie brzmi po odpaleniu i falują obroty.
Grzechu3
Obserwowany
 
Posty: 2
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Patrz na drogę podczas jazdy
    Polskie prawo zabrania kierowcom korzystania z telefonów komórkowych w czasie jazdy, jeśli urządzenie jest trzymane w ręce. Wiele osób ignoruje jednak ten przepis. Obecnie już nie tylko dzwonią i piszą ...
    56. Rajd Barbórka - prawdziwe rajdowe klasyki
    W piątek (30.XI) i w sobotę (1.XII) już po raz 56. odbędzie się słynny Rajd Barbórka. Na starcie rywalizacji obok nowoczesnych konstrukcji staną również prawdziwe rajdowe klasyki od Toyoty, Subaru czy Lancii. ...

03 Lut 2019, 15:09

90 to optymalna temperatura dla silnika
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16692
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4