Astra G 1,6 16 V. Uszczelka

02 Lut 2019, 18:11

Witam. Mam spory problem. Jakiś czas temu auto zaczęło brać olej i ubywało płynu chłodniczego. Więc po wizycie u mechanika stwierdzono że to uszczelka pod głowicą. Dodatkowo zrobione zostały pierścienie więc i planowanie głowicy. Koszt oczywiście duży. Po odebraniu auta zaczęły się problemy z parowaniem auta, które stopniowo narastały. Niestety teraz po przejechaniu ledwie 5 tysięcy km sprawa wróciła, płyn chłodniczy ubywa a pod korkiem i na bagnecie jest dużo białego osadu. Czy to znowu uszczelka? Czy to możliwe, że tak szybko się to stało? Zastanawiam się też czy nie została uszkodzona nagrzewnica przy naprawie. Proszę o podpowiedź. Czy to może jednak wina mechanika i roboty na "odwał"? Co robić? Bo kolejny duży wydatek już mnie osłabi. Pozdrawiam
Grzechu3
Obserwowany
 
Posty: 2

02 Lut 2019, 18:28

Jedz do tego mechnika i niech sprawdza co my na odległość możemy? nie wiemy co i jak zostało zrobione.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16747
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

03 Lut 2019, 00:13

Czy nie wariuje termostat? Nie było wzrostów temperatury mocno powyżej 90 stopni? Miałem Astrę G, silnik Z16XEP. Pojawiły się wzrosty temperatury powyżej 100 stopni, zwłaszcza w górach, olałem to i po roku poszła od tego uszczelka pod głowicą. Co gorsza, dolałem płyn chłodniczy i pękła głowica.
aGradory
 

03 Lut 2019, 09:15

Tylko że termostat nie ma żadnego związku z ubywaniem płynu czy oleju.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16747
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

03 Lut 2019, 13:47

Ale przegrzanie silnika ma związek z termostatem. A od przegrzania prosta droga do pękniętej uszczelki.
aGradory
 

03 Lut 2019, 15:08

Jestem zielony w takich tematach. Ale temperatura nie szalała. Raz mi się zdarzyło, że nagle skoczyła do 90 w trakcie jazdy ale po chwili spadła. Ciężko opisać to ale też silnik dziwnie brzmi po odpaleniu i falują obroty.
Grzechu3
Obserwowany
 
Posty: 2
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najpopularniejsze auta terenowe z USA - co warto importować?
    Samochody terenowe z USA cieszą się niesłabnącą popularnością na całym świecie, a ich import do Europy, w tym Polski, stale rośnie. Miłośnicy motoryzacji doceniają ich niezawodność, wytrzymałość oraz niepowtarzalny styl. ...
    Hyundai Elantra - europejska premiera nowego modelu
    Podczas tragów motoryzacyjnych Motor Show 2016 w Poznaniu Hyundai zaprezentował całkowicie nowy model Hyundai Elantra. Była to pierwsza we współczesnej historii targów europejska premiera modelu, co sprawiło, ...

03 Lut 2019, 15:09

90 to optymalna temperatura dla silnika
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16747
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4