Astra G 1.6 16V LPG - Klekotanie / dziwne działanie silnika

13 Cze 2015, 18:04

Witam!

W mojej Astrze G, silnik 1.6 16V X16XEL, z instalacją gazową sekwencyjną pojawił się dziwny problem z działaniem silnika, po rozgrzaniu do 80 - 90 stopni. Na benzynie dziwnie klekocze, nie równo pracuje. Ubywa trochę mocy i zaświeca się check engine. Na gazie natomiast pracuje równo, ale czasem szarpie.

Odgłos klekotania, podczas pracy na benzynie. Nagrane przy rurze wydechowej:

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



W poniedziałek jadę do mechanika, ale wole spytać, co by mechanik nie wymienił pół auta - ma ktoś pomysł co to może być?
obelix94
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: Astra G 1.6 16V
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

13 Cze 2015, 18:50

Wygląda na wypalony zawór wydechowy na którymś tam cylindrze. Zagadką jest jednak dlaczego nie słychać tego na gazie.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4968
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

14 Cze 2015, 20:37

obelix94 napisał(a):zaświeca się check engine

I tu jest rozwiązanie.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

15 Cze 2015, 16:38

Odczytane błędy: błąd sondy lambda oraz listwy wtryskowej - czy jakoś tak. Mechanik mówił, że to wygląda jakby 3 cylinder nie pracował.

W czwartek jadę wymienić olej i rozrząd (samochód niedawno kupiony). Podobno mógł ząbek przeskoczyć lub to przez stary olej. A gdzie szukać dalej jeśli to nie to?
obelix94
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: Astra G 1.6 16V
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

15 Cze 2015, 19:54

obelix94 napisał(a):wygląda jakby 3 cylinder nie pracował.

Przed przystąpieniem do wymian czegokolwiek sprawdził bym ciśnienie sprężąnia.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4968
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

15 Cze 2015, 20:12

Witamy. Skoro problem w znacznym stopniu występuje na benzynie to właśnie w tym układzie należy szukać przyczyny. Ciśnienie paliwa, wtryskiwacze. Problem z zapłonem będzie powodował nierówną pracę także na gazie.
Zapraszamy serwis Auto-Conrad.
AutoConrad
Aktywny
 
Posty: 290
Miejscowość: Warszawa
Auto: różne marki
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...
    Jak sprawdzić / obliczyć szerokość felgi? - instrukcja
    Większość felg myślę, że jakieś 90% będzie miało specjalne oznaczenia co do rozmiaru i wystarczy tylko je odczytać. Jednak zdarzają się też takie które ich nie posiadają i wtedy pozostanie nam obliczyć szerokość felgi ...

23 Cze 2015, 06:17

Niestety po wymianie oleju i rozrządu, nic się nie poprawiło. Aczkolwiek, mechanik miał poszukać przyczyny - ale błąd już u niego na warsztacie się nie powtórzył więc stwierdził, że to przez olej. Jednak błąd nadal występuje. Byłem u gazownika, który stwierdził, że z gazem jest wszystko w porządku a problemem jest przepustnica i silnik krokowy.

Może jeszcze raz opiszę objawy: podczas jazdy, niezależnie od paliwa, coś czasem zaczyna dziać się w silniku, zapala się check engine, auto zaczyna dziwnie klekotać, traci trochę mocy, ale jedzie. Jedzie i na benzynie i na gazie. Ale na benzynie łatwiej wtedy jechać, bo na gazie czasem szarpnie. Po tym jak przełączam na benzynę, trochę wyżej wkręcam go w obroty (tak radził poprzedni właściciel) i po jakimś kawałku drogi coś jakby się "przepycha", auto odzyskuje moc i po chwili gaśnie check. Można jechać dalej normalnie.
obelix94
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: Astra G 1.6 16V
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

23 Cze 2015, 09:40

Raz jeszcze powtórzę :
obelix94 napisał(a):zapala się check engine

I tu jest rozwiązanie.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

25 Cze 2015, 10:01

0200 Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza
obelix94
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: Astra G 1.6 16V
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

26 Cze 2015, 13:55

Ano widzisz. Teraz należałoby się więc przyjrzeć obwodowi tego wtryskiwacza. Sam wtryskiwacz powinien mieć kilkanaście omów. Jeżeli będzie sprawny, to musi się tym zająć elektryk. chyba, że znasz się na elektryce, to schemat do ręki i sprawdzanie od sterownika aż do wtyczki wtryskiwacza.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

26 Cze 2015, 23:11

Oporności nigdy nie mierzyłem aczkolwiek miernik posiadam. Schematy też ogarnę. Nie wiem tylko za bardzo jak się do wtrysków tutaj dostać. Zapewne będą pod plastikiem osłonki silnika - a co dalej?

--EDIT: Przeczyściłem przepustnicę i jest jakby trochę lepiej. Nadal te same objawy, ale check z klekotaniem pojawiają się na chwilę. Gonię wtedy silnik ponad 3k obrotów i coś jakby się odtyka i jedzie dalej normalnie - check gaśnie. Często też czuje jakby mi coś tam pod maską walczyło - ciemna strona mocy z jasną stroną, zaczyna szarpać jakby check się chciał zapalić, albo któryś cylinder zdezerterować i wtedy daje mu więcej obrotów i się naprawia.
obelix94
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: Astra G 1.6 16V
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

02 Lip 2015, 07:33

Problem rozwiązany :) Przewody wtryskiwaczy i gniazda wtyczek wtryskiwaczy trzyma taki plastik, który połamał (tak podejrzewam) gazownik poprzedniego właściciela i zupełnie się to kupy nie trzymało. Było ściągnięte na opaski zaciskowe i czasami "nie stykało".

Jak się tam dobrałem, żeby sprawdzić wtryski było tylko gorzej bo naruszyłem delikatną konstrukcję... ale lokalny mechanik to ogarnął :)

Dzięki za pomoc :)
obelix94
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: Astra G 1.6 16V
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999