Astra H GTC - który benzyniak pod gaz

07 Lip 2017, 00:15

Hej,
Wybrałem auto które chcę kupić, padło na Astrę H GTC. Teraz do wyboru mam 3 jednostki silnikowe:
1.8 125KM, auto z 2005 roku, 180k przebiegu
1.6 105KM, auto z 2007 roku, 190k przebiegu
1.4 90KM, auto z 2007 roku, 90k przebiegu (autentyczny)

I teraz zastanawiam się który wybrać. Będzie od razu zakładana instalacja LPG, ale z tego co czytałem, to do każdego bez problemu można. Zależy mi głównie na tym, by jednostka napędowa była jak najbardziej niezawodna i tu pytanie, która z powyższych powinna zapewnić (przynajmniej na papierze) najbardziej bezawaryjną jazdę (uwzględniając też dołożenie LPG)?
aqualite
Nowicjusz
 
Posty: 11
Auto: Brak

07 Lip 2017, 08:40

1,8 najlepiej jeździ na LPG i ma hydrauliczną regulację luzu zaworowego. Mniejsze są słabe do tego auta.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

07 Lip 2017, 09:13

Dzida - a prawda to, że 1.8 bierze litr oleju na 1000 km? Tak napisał w jednym temacie Mateusz i trochę mnie to zmartwiło, bo też poważnie rozpatrywałem Astrę H z tym silnikiem.
CrazyHorse
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 140
Auto: Corolla E12, Audi 80, Camry IV
Silnik: 110KM, 90KM, 131KM
Paliwo: Benzyna

07 Lip 2017, 09:41

CrazyHorsa to że 1.8 bierze olej zaczerpnięte mam z forum Opla i Vectry 1.8 122 znajomego która wciągała aż miło. Widziałem opinię ludzi którzy piszą o mniejszym spalaniu. Wiem że instrukcja obsługi podaje 0,6 litra na 1000 km.
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 896
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

07 Lip 2017, 10:13

Różne są opinie ale ogólnie wszystkie silniki Ecotec biorą olej mniej lub więcej i dużo zależy co wlejemy
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

07 Lip 2017, 10:14

No to badziew, a nie silnik :/
CrazyHorse
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 140
Auto: Corolla E12, Audi 80, Camry IV
Silnik: 110KM, 90KM, 131KM
Paliwo: Benzyna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Od czego zależą ceny ubezpieczenia OC?
    Cena za ubezpieczenie OC nie jest określona w sposób jednolity. Każde towarzystwo ubezpieczeniowe oferujące taką polisę komunikacyjną może brać pod uwagę przy wyliczaniu wysokości składki ubezpieczeniowej inne czynniki. ...

07 Lip 2017, 11:56

Ogólnie jak będzie brać olej na poziomie do 1l/1000KM, to jestem w stanie to zaakceptować.
Zapomniałem dopisać - auto głównie do miasta. Bardzo kusi mnie te 1.8 125KM, ale też zastanawiam się, czy nie będzie za mocne. Niby lepiej mieć więcej mocy niż nie mieć, ale to też chyba generuje nieco droższą eksploatację. Złotym środkiem byłby dla mnie zapewne 1.6 105KM, ale tu słyszałem, że z tej trójki to ten silnik jest najmniej polecany do gazu.
aqualite
Nowicjusz
 
Posty: 11
Auto: Brak

07 Lip 2017, 12:02

aqualite napisał(a):Ogólnie jak będzie brać olej na poziomie do 1l/1000KM, to jestem w stanie to zaakceptować.


To chyba wszystko już zaakceptujesz. Powiedzmy że robisz rocznie 10-15 tyś, więc musisz kupić 10-15 litrów oleju DODATKOWO. Na pewno kupisz jakiś 5W40 dobrej marki, taaaak. Potem ludzie biorą gluty najtańsze i silnik jeszcze gorzej olej bierze i koło się zamyka. Dla mnie taki silnik to złom.
Pomijam już fakt, że takie coś jest zwyczjanie irytujące. Koledzy rano wsiadają w auto i jadą do pracy, szykują się na wakacje, wsiadają i jadą. A Ty? Za każdym razem bagnet w dłoń i dylemat, czy dolać, czy jeszcze pojeździ :D
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

07 Lip 2017, 12:30

Rocznie zrobię z 10k przebiegu maksymalnie.
Nigdy nie zalałem i nie zaleję do auta taniego oleju z Biedronki czy innych wynalazków, o to nie musisz się martwić.

Też nie jest nigdzie powiedziane, że auto na 100% będzie tyle brać, więc nie zakładam z góry czarnego scenariusza, jedynie biorę go pod uwagę.
aqualite
Nowicjusz
 
Posty: 11
Auto: Brak

07 Lip 2017, 12:33

galakty napisał(a):To chyba wszystko już zaakceptujesz. Powiedzmy że robisz rocznie 10-15 tyś, więc musisz kupić 10-15 litrów oleju DODATKOWO. Na pewno kupisz jakiś 5W40 dobrej marki, taaaak. Potem ludzie biorą gluty najtańsze i silnik jeszcze gorzej olej bierze i koło się zamyka. Dla mnie taki silnik to złom. Pomijam już fakt, że takie coś jest zwyczjanie irytujące. Koledzy rano wsiadają w auto i jadą do pracy, szykują się na wakacje, wsiadają i jadą. A Ty? Za każdym razem bagnet w dłoń i dylemat, czy dolać, czy jeszcze pojeździ


Pełna zgoda :ok: Taki pobór oleju jest zwyczajnie nienormalny. Wielu kierowców nie wie nawet jak otwiera się maskę w swoim aucie, a tutaj trzeba mieć cały czas na uwadze stan oleju, wozić ze sobą bańkę, zatrzymywać się w trasie, non stop to kontrolować. Ten silnik jest zatem kompletnie nieudany i nie rozumiem czemu niektórzy z Was go tutaj polecają :angry:
CrazyHorse
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 140
Auto: Corolla E12, Audi 80, Camry IV
Silnik: 110KM, 90KM, 131KM
Paliwo: Benzyna

07 Lip 2017, 12:36

aqualite napisał(a):Nigdy nie zalałem i nie zaleję do auta taniego oleju z Biedronki czy innych wynalazków, o to nie musisz się martwić.


A nie przyszło Ci po moim poście do głowy, że chodziło mi o poprzednika? Myślisz, że ktoś kto planuje sprzedać auto, które bierze litr oleju na tysiąc kilometrów będzie inwestował w dolewki syntetyku? Kupi jakiś najtańszy spod lady 10w40 bez marki i bez żadnych norm i tyle.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

07 Lip 2017, 13:37

CrazyHorse napisał(a):Ten silnik jest zatem kompletnie nieudany i nie rozumiem czemu niektórzy z Was go tutaj polecają

bo to są skrajne przypadki, które łatwo zweryfikować przed zakupem - zwykle to 0,2 - 0,3l. Przy 1l wyczujesz smród i niebieski dymek.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

07 Lip 2017, 13:46

Czyli tak ogólnie to raczej kierować się ku 1.8 125KM, ale przed zakupem gruntownie sprawdzić na branie oleju, wraz ze sprawdzeniem zawartości spalin?
aqualite
Nowicjusz
 
Posty: 11
Auto: Brak

07 Lip 2017, 14:35

Tylko pytanie jak sprawdzisz branie oleju, musiałbym przejechać minimum 300-400 km żeby coś wyszło. To że bierze może ale też nie musi oznaczać stan oleju w momencie oględzin, jeżeli będzie go mało to na 90% jest problem z poborem, tylko że co cwańszy sprzedający może dolać oleju i wszystko będzie wyglądało na ok.
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 896
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

07 Lip 2017, 14:39

Albo doleje motodoktora i tyle z tego będzie. :P
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007