REKLAMA
Witam,
Kupiłem niedawno Astre H III 1.8 16V 130 tys.km, 2008 z Niemiec, przyjechała do mnie rozładowana.
Akumulator wymienilem, ale silnik kreci choc nie zapala - metoda hamulec/gaz nie pokazuje zadnych bledow.
Domowa metoda na sprawdzenie ELMem327 tez nie pokazuje nic.
Przy listwie wtryskowej jest koreczek zakrecany czarny po prawej stronie, odkrecilem go i nacisnalem na spust (jak w wentylku) i polecialo paliwo, wiec tam paliwo w listwie raczej jest - dolalem tez 10 Litrow bo myslalem ze moze przeklamuje licznik, nic nie dalo.
Ze 2-3 razy mial takie odchyly ze jak krecilem go to mial przejaw odpalenia, lecz wiecej znamoim takowych nie pokazal.
Bezpiecznik nr 24 od pompy paliwa wyglada okej, przekaznik K13 od pompy paliwa wyglada chyba ok, przynajmniej styki nie przypalone.
Po przekreceniu kluczyka nie miga immobilajzer, wiec chyba nie uszkodzony.
Po przekreceniu kluczyka wydaje mi sie ze nie slysze cykniecia lub pracy pompy paliwa pod siedzeniem pasazera z tylu.
Na zegarach wydaje sie wszystko ok odnosnie kontrolek.
Co do sprawdzenia? przyszlo mi do glowy:
- prad czy dochodzi do pompy? odpiac ja i multimetr w kostke i zobaczyc przy zaplonie czy daje prad?
- czujnik wału?
- dolot, przepustnica czy sie uchyla?
- wyjac cewki i swiece i sprawdzic czy daja iskre?
dobrze dumam? co jeszcze moze byc winowajcą?