Atf 320 tiptronic passat czy odpowiedni olej???

20 Wrz 2012, 10:57

Witam mechanik wymienial mi olej w passacie b5 w tiptronicu. Do skrzyni wlano mi olej Mobil ATF 320 i weszlo im tylko 5l, a w serwiscie powiedziano mi ze wchodzi 6,5l. Czy ten olej jest odpowiedni do tiptronica????? Zauwazylem ze czasami skrzynia mi szaleje po tej wymianie zmnienia roznie biegi raz zdarzylo sie ze szarpal na 1 .PROSZE WAS O SZYBKA ODP I POMOC BO NIE CHCE ROZWALIC SKRZYNI PRZEZ CZYIS BLAD
tomijunior
Początkujący
 
Posty: 90
Miejscowość: Toruń

20 Wrz 2012, 17:41

Jeśli chodzi o przekładnię tiptronic to tutaj oryginał to G052162A2 za około 79zł litr (zamiennik FEBI 14738 za około 39zł litr - nie polecam). Może to być też olej przekładniowy Castrola SAF-XO 75W-90 GL-5 i jego zamienniki.

Przy wymianie oleju w skrzyni nie zawsze wszystko uda się spuścić bez jej zdejmowania i 6,5 litra to może być wartość maksymalna jaka wchodzi do skrzyni więc przy wymianie bardzo możliwe jest że weszło 5l.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5296
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

21 Wrz 2012, 11:32

Dziękuję kolego trochę mnie uspokoiłeś. A ten mobil będzie odpowiedni czy jeszcze raz zaprowadzić samochód na wymianę na lepszy olej????
tomijunior
Początkujący
 
Posty: 90
Miejscowość: Toruń

30 Wrz 2012, 13:57

Olej kup sobie w ASO VW-gena :!: Dlaczego?Skrzynia konstruowana jest wraz z olejem(dopasowanie oleju do materiału z jakiego zrobione są elementy skrzyni)Podam przykład.Jeśli np.producent auta zaleca olej GL4,nie wolno jest lać oleju GL-5,dlaczego?Chemia zawarta w tym drugim, powoduje np. rdzewienie elementów przekładni czy tylnego mostu ,przy konstrukcji,która wymaga oleju GL-4.Podobnie jest z olejami ATF,jeśli źle dobierzesz i wlejesz olej np.syntetyczny,który jest zbyt rzadki,do przekładni,która wymaga oleju mineralnego,narobisz sobie dziadostwa,ponadto oleje w sieci ASO posiadają specjalne dodatki chemiczne pod konkretną skrzynię.Nigdy przy wskazanej czyli noralnej wymianie oleju,nie uda się zlać go całkowicie,tylko gwarantuje to tzw.wymiana dynamiczna,która absolutnie jest niewskazana, :!: ale o tym pisaliśmy kiedyś.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

09 Paź 2012, 12:05

W stacj wlano 5l oleju, skrzynia zaczela szlec, samochod szarpal na 1 zmienial jak chcial bieg iw tym samym dniu co odebralem samochod ale myslelem ze sie to uspokoi. Za 3 dni bylo lepiej ale jeszce szarpal przy zmianie biegow Niestety po tygodniu pojechalem do serwisu WV a tam dolano mi jeszce 2,5 litra oleju. Problem w tym ze jak zmieni na 2 bieg i dodaje mu gazu i mam ponad 2000 czasami nawet nie to obroty spadaja gdzies o 300, 400(nie zmieniajac biegu), pozniej ida jeszcze raz w gore i dopiero zmienia na 3 zachowuje sie tak jakby byl pomiedzy 2 a 3 jeszce jeden bieg


Prosze Was o opinie co sie stalo, serwis kazal mi przyjechac po tygodniu po tym dolaniu oleju na diagnoze jak sie to nie uspokoi. mechanik powiedzial ze moze to przejsc ale i nie musi. Minely 3 dni po tym dolaniu i jest jak bylo. Dodam ze na innych biegach przerzuca plynnie bez szarpniec tylko sa takie objawy pomiedzy 2 a 3 Warsztat oczywiście rączki umywa twierdzi, że jak przyprowadziłem samochód to juz skrzynia tak sie zachowywała. Nie wiem sam czy isc sie sadzic z nimi czy jak, skoro popsuto mi skrzynie to niech za to odpowiedzą. Z drugiej strony może poszlo jakies glupstwo i gra nie jest warta swieczki wole wydac z własnej kieszeni te 100 czy 200zl niz sadzic sie z warsztatem. Tak wiec Koledzy powiedzcie co moglo sie zepsuc.
tomijunior
Początkujący
 
Posty: 90
Miejscowość: Toruń

13 Paź 2012, 09:34

Pierwsze,to musisz wykluczyć usterki układu zasilania i zapłonowego,drugie,to musisz podpiąć skrzynię pod kompa,inaczej nie dowiesz się co mu dolega,musisz wiedzieć,że nowoczesne skrzynie komunikują się z układem elektronicznym auta,nie jest tak,że silnik swoje ,a skrzynia swoje,to nie są skrzynie ze sterowaniem podciśnieniowym,z tamtymi było inaczej.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...

26 Paź 2012, 19:31

obdzwonilem kilkanascie warsztatow, czesc twierdzi ze to normalna rzecz ze te obroty spadaja. Tlumacza to ze to jest zapinanie lock'upu. Ciekawe jest to ze pod Poznaniem znajduje sie firma ktora naprawia serwisowi Vw skrzynie i tam mechanik stwiedzil ze cos nie jest tak z ta skrzynia, a jego szef stwierdzil ze te modele tak maja. Kurcze nie mam juz pojecia komu to wierzyc
tomijunior
Początkujący
 
Posty: 90
Miejscowość: Toruń