Audi 90 2.3 - słabe osiągi oraz problemy z uruchamianiem silnika

19 Lut 2018, 13:42

Po wizycie u kilku mechaników i wyrzuceniu w błoto paru tysięcy, nie widzę już opcji, poza zezłomowaniem. No ale szkoda mi wozu, bo naprawdę przyjemnie się nim jezdzi.
No więc mam od kilku miesięcy Audi 90 z silnikiem 2.3, rok produkcji 1990, instalacja gazowa.
Kiepsko wchodzi na obroty. Na trójce muszę przyśpieszyć do jakichś 60 km/h, zanim osiągnie 2000 obrotów i wrzucę czwórkę. Przy 140 km/h nie przekracza 3000 obrotów. Czasami na chwilę wraca do normy, ale trwa to tylko kilka do kilkunastu minut. Oprócz tego mam problemy z uruchomieniem silnika. Na zimnym silniku po przekręceniu kluczyka na sekundę wydaje się, że zapali, ale gaśnie i później muszę męczyć się kilka minut zanim zaskoczy. Nawet przy plusowych temperaturach.

Co było zrobione do tej pory?
- planowanie głowicy i uszczelka (nie związane ze słabymi osiągami, po prostu się silnik przegrzewał)
- sprawdzony i przeczyszczony przepływomierz i przepustnica
- nowa sonda lambda - po sprawdzeniu okazało się, że stara w ogóle nie działała. Jednak wymiana nie sprawiła żadnej różnicy.
- naprawa alternatora
- wymiana świec
- wymiana aparatu zapłonowego
- sprawdzone kable wysokiego napięcia, są w porządku

Pomimo tych napraw, sytuacja bez zmian. Jest jeszcze coś, co mogę zrobić, czy dać sobie już spokój?
kalpek
Nowicjusz
 
Posty: 26
Auto: audi90

19 Lut 2018, 13:43

Acha: benzyna+ gaz. Nie ma znaczenia, czy jadę na gazie, czy benzynie, samochód zachowuje się tak samo.
kalpek
Nowicjusz
 
Posty: 26
Auto: audi90

19 Lut 2018, 14:17

A ktoś sprawdził ciśnienie na cylindrach?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16663
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

19 Lut 2018, 14:21

Jeszcze nie. Niestety mam wrażenie, ze mechanicy, których odwiedziłem, nie robią żadnego wysiłku umysłowego. Kiedy opisuję problem, tylko kręcą głową i wzruszają ramionami, dlatego szukam rady tutaj, żeby podjechać do mechanika z jakąś konkretną rzeczą do zrobienia.
kalpek
Nowicjusz
 
Posty: 26
Auto: audi90

19 Lut 2018, 14:42

Kao napisał(a):A ktoś sprawdził ciśnienie na cylindrach?
To powinni zrobić w pierwszej kolejności żeby wykluczyć problemy z kompresją. A jeżeli się takie pojawią to trzeba zrobić próbę olejową i po tym pewne rzeczy można wykluczyć.

Dzisiaj niektórzy mechanicy działają schematami i jak nie podłączą kompa i nie zobaczą błędu to rozkładają ręce ;/
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

19 Lut 2018, 14:47

To jest właśnie problem: to stary model, nie da się podłączyć komputera, więc mechanicy rozkładają ręce.
Jakie usterki mogą powodować problemy z kompresją?
kalpek
Nowicjusz
 
Posty: 26
Auto: audi90
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    5 najczęstszych usterek zimowych
    Ujemne temperatury, śnieg, wilgoć i sól na drogach. Zima to czas szczególnie trudny dla kierowców oraz ich samochodów. Mimo łagodnego początku sezonu, w najbliższym czasie pojawią się warunki rzutujące ...

19 Lut 2018, 15:34

A co z ceramizerem? Warto spróbować?
kalpek
Nowicjusz
 
Posty: 26
Auto: audi90

19 Lut 2018, 15:54

kalpek napisał(a):Jakie usterki mogą powodować problemy z kompresją?
właśnie takie jak masz, brak mocy, problemy z odpalaniem
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16663
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

19 Lut 2018, 15:58

Miałem na myśli, jakie naprawy trzeba by przeprowadzić, żeby doprowadzić samochód do porządku.
kalpek
Nowicjusz
 
Posty: 26
Auto: audi90

19 Lut 2018, 20:01

kalpek napisał(a):Miałem na myśli, jakie naprawy trzeba by przeprowadzić, żeby doprowadzić samochód do porządku.
Może być tak że wystarczy regulacja zaworów jeżeli nie są na hydraulice. Ostatnio tu na forum komuś to pomogło w innym silniku a miał podobne problemy do twoich.
kalpek napisał(a):A co z ceramizerem? Warto spróbować?
Warto ale jak znajdziesz i usuniesz przyczynę. Ceramizer nie usunie Ci problemu który masz aktualnie z silnikiem.

Trzeba sprawdzić czy jest problem z kompresją i czy to wina pierścieni czy też zaworów.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

19 Lut 2018, 20:03

Super, dzięki za odpowiedż, odwiedzę mechanika z tym info.
kalpek
Nowicjusz
 
Posty: 26
Auto: audi90

19 Lut 2018, 20:12

kalpek napisał(a): odwiedzę mechanika z tym info
Umów się niech ci sprawdzi kompresję i zrobi próbę olejową. Będzie wiadomo czy problem jest w pierścieniach czy w zaworach. Jak już to zrobisz to wróć z problemem i napisz nam jak wyszły pomiary :ok:
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

20 Lut 2018, 17:30

Skoro miałes robioną głowicę, to zakładam że i zawory masz w miarę. Ja miałem duzo starych diesli z przebiegami rzędu 400-600 km i zawsze robiłem po kupnie pewien zabieg:
1. spuszczałem stary olej + przeprowadzałem dokładna płukankę, aby usunąć złogi i nagary i uwolnić pierścienie
2. zmieniałem olej na 5w30 lub 5w40
3. przeprowadzałem rewitalizację silnika, ale nie Ceramizerem, tylko pewnym ukraińskim środkiem na literę X (reklamowac tu nie można).

Efekt zawsze był pozytywny i kosztowało to 1/10 tego, co zapłacisz za kompletny remont silnika. Ja bym to zrobił i jeżeli nie da poprawy, to dopiero myślał o szlifie i wymianie pierścieni (tanio nie będzie).
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot