Audi A3 1,8T nie ma mocy

15 Wrz 2022, 17:58

Panowie, jakaś masakra :cry: , doszedłem do wniosku że nie dam rady sam z tym autem, oddałem do mechanika dziś rano, teraz niedawno odebrałem i wg nich jest wszystko dobrze, błąd o niczym nie świadczy, to może być wszystko, jakieś zaworki jednokierunkowe, chwilowo załapany bład bo nawet checka nie ma i nie jest stały, wykasowali go :roll:

Wszystko jest szczelne, silnik dobrze pracuje, koszt 250 zł podpięcie komputera i sprawdzenie.

Tyle tylko że pobrałem apkę Drag Racer i wg niej auto robi 0-100 w 11,2 sek, czy to nie jest nieporozumienie? :o
czuć wyraźnie że od 70 km/h on się męczy, wyje i nie jedzie, no jak by był bez turbiny.
Jeszcze niedawno to zamielił kołąmi na jedynce teraz to bym musiał z 5 tys ruszyć i to na śniegu chyba.
Nie wiem co robić, a tak oscyloscop kto może mieć? w jakimś serwisie elektromechaniki będą mieli? żeby tam jechać i niech sprawdzą sondę po prostu.
Ghandi
Nowicjusz
 
Posty: 21

16 Wrz 2022, 11:28

Ghandi napisał(a):oddałem do mechanika dziś rano, teraz niedawno odebrałem i wg nich jest wszystko dobrze, błąd o niczym nie świadczy, to może być wszystko, jakieś zaworki jednokierunkowe, chwilowo załapany bład bo nawet checka nie ma i nie jest stały, wykasowali go

Ghandi napisał(a):zuć wyraźnie że od 70 km/h on się męczy, wyje i nie jedzie, no jak by był bez turbiny.
Jeszcze niedawno to zamielił kołąmi na jedynce teraz to bym musiał z 5 tys ruszyć i to na śniegu chyba.

No ale przecież wszystko jest w porządku :D Ciekawe co za te 250 zł zrobili...
A jeszcze tak sobie myślę - kompresję może sprawdzałeś?
Oscyloskop powinien mieć każdy szanujący się mechanik, który nie polega tylko i wyłącznie na komputerach. Ale prawda jest taka, że większość to tylko komputer i czeka aż mu podpowie co jest zepsute, zamiast troszkę się pogłowić, posprawdzać, pomierzyć itd.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

16 Wrz 2022, 14:55

Dlatego mówiłem o logach, nawet nie o zczytaniu błędów tylko o logach przy próbie drogowej, bo jak np w logach wyjdzie że jest ubogo albo przepływ o połowę mniejszy to wiadomo gdzie szukać problemu a tak to można pół silnika wymienić.
dla przykładu Airmass g/s na poziomie 124 przy 6200 obrotów
i teraz 150 koni *0,8 (tak to się mniej więcej przelicza)=120 no czyli zdrowa seria
Ale jak wskazania przepływu będą na poziomie 90 g/s przy wysokich obrotach to nie ma mocy, się szuka dziur, przepływka może niedomagać itd.,
Taki przykład.
Z resztą to nie są moje fanaberie hasło "1,8t logi" i mamy 20 stron na google w polskim internecie.

W tym aucie może być sporo problemów, a logi pokażą co go boli w którym miejscu.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 810
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

17 Wrz 2022, 16:17

MotoAlbercik napisał(a):A jeszcze tak sobie myślę - kompresję może sprawdzałeś?

Kompresje twierdzili że możemy sprawdzić ale mam mieć na uwadzę że będzie potrzebny remoncik a to są ogromne koszty.
Tylko tak myśle od kompresji od tak by przestał jechać?

Takie to wkurzające że nie można wydawało by się prostego silnika postawić na nogi, no ja nie muszę sie na tym znać ale w serwisach? Teraz mam taką niechęć żeby gdzieś jeszcze jechać bo kolejne stówki pójdą.
Ghandi
Nowicjusz
 
Posty: 21

17 Wrz 2022, 18:56

sprawdziłbym ciśnienie na cyl, większość 1.8 mocy nie trzyma, tuleje są owalne, druga sprawa to turbo.....
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16642
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

17 Wrz 2022, 19:42

Ghandi napisał(a):Kompresje twierdzili że możemy sprawdzić ale mam mieć na uwadzę że będzie potrzebny remoncik a to są ogromne koszty.
Tylko tak myśle od kompresji od tak by przestał jechać?
Jak najbardziej - brak mocy może też wynikać ze słabej kompresji. Wtedy niestety szykuje się remont silnika, który chyba właśnie się nie bardzo opłaca w tym silniku. Wtedy trzeba się mocno zastanowić, czy robić remont i wiedzieć co się ma, czy kupić sprawny używany silnik. Ale póki co nie ma sensu gdybać. Sprawdzenie kompresji to nie są jakieś wielkie miliony, a będzie można kolejną rzecz wykluczyć.
JA jestem zwolennikiem tego, że zawsze lepiej sprawdzać rzeczy, które można sprawdzić samemu, albo za parę złotych, niż metodą prób i błędów wykluczać poszczególne rzeczy.
Ni bardzo ważna rzecz - konkretna diagnostyka. Podłączenie się pod kompa nie tylko w celu odczytania i skasowania błędów, ale w celu diagnostyki. Turbo można sprawdzić, sondę można sprawdzić itd itd. Tyle tylko, że trzeba się znać na diagnostyce silnika. A większość dzisiejszych mechaników niestety tego nie umie robić :( Albo im się nie chce, bo potrzeba na to czasu, a w tym samym czasie mogą zarobić o wiele więcej naprawiając inny samochód.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...

17 Wrz 2022, 22:55

Kao napisał(a):większość 1.8 mocy nie trzyma

To prawda natomiast braki typu 10-15 koni nawet się specjalnie nie odczuje, czuje się po prostu niuton i boost, a tutaj tak jakby tryb awaryjny i nie ma doładowania.
Kompresja jak kompresja, dla mnie raczej to jest problem z osprzętem, może turbo - grucha a może wiele innych rzeczy przepływka, N75, DV, dziury czy np pompa paliwa.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 810
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

20 Wrz 2022, 19:24

Panowie zgodnie z propozycją Waszą byłęm zmierzyć kompresję
1 cylinder - 11,5
2 cylinder - 12
3 cylinder - 12
4 cylinder - 12

Jest ok? Bo czytałem że ok 13 mają zdrowe silniki

MotoAlbercik napisał(a):Ni bardzo ważna rzecz - konkretna diagnostyka. Podłączenie się pod kompa nie tylko w celu odczytania i skasowania błędów, ale w celu diagnostyki. Turbo można sprawdzić, sondę można sprawdzić itd itd.

A możesz podpowiedzieć jak to sprawdzić?
rozumiem że trzeba wejść w jakiś kanały tak?
Mam namiar do gościa co ma diesla 1,9 ale on nie zna 1,8T i może udostępnić laptopa ale nie wie gdzie tam co jest.

Wg niego N75 może nie hulać poprawnie, że możemy podmienić ale on nie wie czy jest taki sam i czy będzie pasował.
Ghandi
Nowicjusz
 
Posty: 21

21 Wrz 2022, 11:30

Diagnostyka, o której pisałem, polega na sprawdzeniu danych z poszczególnych czujników i diagnoza, czy te dane są prawidłowe w odniesieniu do odczytu innych czujników. Czyli np. odczyt temperatury zewnętrznej i odczyt temp. zasysanego powietrza. No i trzeba porównać, czy dane z tych dwóch czujników są zgodne. Inny przykład to odczyt danych z sondy lambda pierwszej i odczyt danych z sondy lambda drugiej. Porównanie odczytu tych danych pozwoli stwierdzić, czy skład spalin jest w normie, czy też pierwsza sonda odczytuje jakieś anomalie, a druga daje bądź nie daje tych anomalii wyeliminować. Jeżeli dane z pierwszej sondy są złe, druga nie wydala, to trzeba sprawdzać odczyt z innych czujników, którycxh elementy maja wpływ na poprawny skład spalin.
To wszystko są tylko przykłady, żeby tak po chłopsku wyjaśnić ci, na czym polega diagnostyka. Co gorsza, trzeba się na tym znać, bo sam odczyt danych z poszczególnych czujników, tobie, jako zwykłemu kierowcy, nie znającemu się na silnikach nic nie da. Nic też nie daje np. odpisywanie odczytu czujników i pisanie wyników na forum, ponieważ większość czujników cały czas zmienia dane, w zależności od działania innych czujników oraz działania poszczególnych układów w samochodzie. Np. jeżeli pierwsza sonda lambda odczytuje jakieś anomalie, to sterownik silnika wysyła sygnał do innych czujników, aby zmieniły parametry pracy poszczególnych elementów. Sterownik poprostu robi wszystko, żeby odczyt z tej sondy lambda był prawidłowy. A jak się już nie da skorygować parametrów, to wtedy wywali błąd informując że coś jest nie tak, prawdopodobnie z tym/na tym czujniku. I wcale dany błąd jakiegoś czujnika nie musi koniecznie oznaczać awarii samego czujnika. I tu właśnie zaczyna się ścieżka dla diagnosty, który sprawdzając odczyty poszczególnych czujników, może dojść do tego co jest winne pojawienia się tego błędu - czy to jest faktycznie uszkodzony czujnik, okablowanie, czy też np. odczyty tego czujnika są poza skalą.
Tak więc nie wystarczy tylko kolega, który ma komputer, skaner diagnostyczny i odczyta dane z czujników, bo to nic mu nie da. Tu trzeba wiedzieć, czy odczyt danego czujnika jest prawidłowy w tle odczytu danych z innych czujników powiązanych z tym pierwszym. I wracając do tych czujników temp. zewnętrznej i zasysanego powietrza, bo tu jest chyba najprościej wytłumaczyć, to jak czujnik tem. zewn. pokazuje np. 30 stopni, na zewnątrz faktycznie tyle jest, a czujnik zasysanego powietrza pokazuje temp. 7 stopni, to wiadomo, że uszkodzony jest ten czujnik od zasysanego powietrza. Ale błąd tego czujnika może się nie pojawić, bo sterownik silniki widzi, że czujnik działa, bo pokazuje temp 7 stopni. I wtedy mogą się tez pojawić inne błędy, które wydawać by się mogły, że nie są wogóle związane z tym czujnikiem. Ale efektem nieprawidłowo działającego czujnika może być np. obniżenie mocy silnika, zwiększone zużycie paliwa itd. Może się również pojawić błąd z układu zasilania paliwem...A do tego błąd z sondy lambda. A w rzeczywistości układ zasilania paliwem jest sprawny, sonda jest sprawna, ale wariuje ów czujnik temp. i dlatego pozostałe czujniki też wariują, zmieniają swoje odczyty, bo sterownik silnika robi wszystko, żeby silnik pracował prawidłowo.
Mam nadzieję, że mniej więcej ci rozjaśniłem o co chodzi z tą diagnostyką.
Weź też pod uwagę, że to absolutnie nie musi dotyczyć twojego problemu z silnikiem. Podałem ci tylko przykłady, żebyś zrozumiał o co chodzi z tą diagnostyką.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

21 Wrz 2022, 14:37

Ok dzięki za te treści :D tylko nie bardzo wiem co mam z tym zrobić, do dalej z tym autem, czy nie można go nigdzie naprawić?
Czy mam jechać do ASO?

Jeśli chodzi o gościa co ma komputer to wg niego zgrywa się parametry w tabelach to jest chyba format Excela i wrzuca na fora i inni oceniają co jest nie tak, że on tak cały czas robi, a ja tego auta swojego inaczej nie naprawie bo nikt mi nie będzie się nim zajmował w ten sposób, brak czasu, wiedzy itp.

Dlatego bardziej mi chodziło o to co gdzie mam zczytać żeby gdzieś wrzucić no bo wiem że niestety ja się na tym nie znam żeby to zrobić ale inni może coś więcej wiedzą? Ten gość gdzieś to wrzuca na jakieś grupy Audi.
MotoAlbercik napisał(a):I tu właśnie zaczyna się ścieżka dla diagnosty, który sprawdzając odczyty poszczególnych czujników, może dojść do tego co jest winne pojawienia się tego błędu - czy to jest faktycznie uszkodzony czujnik, okablowanie, czy też np. odczyty tego czujnika są poza skalą.

Ok ale diagnosta to znaczy kto? Bo mi się to kojarzy ze stacją kontroli i przeglądami :)

Trochę dla mnie to pomieszane bo gość od 1,9 twierdzi zę to podczas jazdy się zapisuje wskazania i dwie osoby są potrzebne kierowca i ten kto będzie zapisywał na laptopie, to u jakiegoś mechanika mi to ktoś zrobi? wątpie.
Ghandi
Nowicjusz
 
Posty: 21

21 Wrz 2022, 16:26

Ghandi napisał(a): (...)bo nikt mi nie będzie się nim zajmował w ten sposób, brak czasu, wiedzy itp.

No właśnie. I tu w takich przypadkach jest największy problem.
Ghandi napisał(a):Ok ale diagnosta to znaczy kto? Bo mi się to kojarzy ze stacją kontroli i przeglądami

Nie. Nie o tego diagnostę chodzi :)
Chodzi o mechanika, który umie diagnozować pracę silnika. A o takich jak sam napisałeś ciężko.
Ghandi napisał(a):gość od 1,9 twierdzi zę to podczas jazdy się zapisuje wskazania i dwie osoby są potrzebne kierowca i ten kto będzie zapisywał na laptopie, to u jakiegoś mechanika mi to ktoś zrobi? wątpie.

No to zrób tak jak mówi. Wrzuć na forum te skany i zobaczymy.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

21 Wrz 2022, 19:04

Zawór N75 jak najbardziej może powodować że auto "nie jedzie" w końcu on steruje turbiną.
Natomiast no ja bym w ciemno nie wymieniał tym bardziej że oryginał na takim chociażby allegro od dealera to 400 pln :)
Trzeba zrobić próbę drogową, jakie kanały? To jak podasz rocznik i kod silnika to powiem, bo 1,8T z 99 a z 2007 to skrajnie różne silniki

Najlepiej sprawdzić samemu wchodzą w kanały - kolega od kompa powinien wiedzieć co i jak i sprawdzać gdzie zapłon, paliwo, flow, doładowanie/N75, sonda itd, wiadomo napięcie aku nas nie interesuje chodzi o kanały związane z pracą silnika.
Najlepiej zapisywać parami żeby mieć dobry pogląd na parametry na osi obrotów, natomiast więcej niż 2 bym nie robił na raz bo zaburzy się wgląd w to wszystko.
Generalnie jeśli chodzi o turbo bo to dość istotna sprawa w tym przypadku to musi być kanał gdzie będzie kolejno load zadany i uzyskiwany żeby to ocenić.

A jak nie to na pałę można zmieniać graty ale czasami 3k może nie starczyć bo N75, przepływka, DV, cewki, świece, pompa paliwa, może katalizator etc. robi się niezły rachunek
a na końcu może i samo turbo.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 810
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

22 Wrz 2022, 12:07

Trevor napisał(a): wiadomo napięcie aku nas nie interesuje

Napięcie aku jest również ważne - jeżeli spadnie, to spadną dane z czujników i mogą nie być wiarygodne - sterownik z wielu czujników odczytuje dane na podstawie napięcia. N75 też może nie zasterować, jak w pewnym momencie napięcie na aku spadnie. To samo dotyczy zapłonu.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

22 Wrz 2022, 13:19

Przy sprawnym alternatorze takie coś nie powinno mieć miejsca. To już musiałby być niezły zgon i aku by mu padło.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

22 Wrz 2022, 14:21

MotoAlbercik napisał(a):Napięcie aku jest również ważne - jeżeli spadnie, to spadną dane z czujników i mogą nie być wiarygodne - sterownik z wielu czujników odczytuje dane na podstawie napięcia. N75 też może nie zasterować, jak w pewnym momencie napięcie na aku spadnie. To samo dotyczy zapłonu.

Tak ale to kolejny etap czy sam elektrozaworek niedomaga czy z wtyczką coś itp. najpierw trzeba zobaczyć co pokazują kanały odpowiedzialne za pracę jednostki.
Jak np masz ubogo to nikt nie wie czy od razu np. pompa poszła czy co się dzieje, to już na żywo w aucie (np pomiar ciśnienia) ale widzisz te wskazania i wartości.
Przepływy jak są za niskie to może niedomagać przepływka, zasilanie, dziura w układzie dolotowym itp.
W każdym razie nikt nie loguje kanału z napięciem aku bo to źle sie patrzy, nie ma sensu, chodzi o najważniejsze kanały tak pisałem zapłon, paliwo, cofki, turbina/doładowanie, sonda etc.
loguje się np grupy 115 i 118 czyli turbo, potem 002 i 033 - przepływ/lambda itd.. bodajże 020 to jest zapłon, stuki

Z resztą pełno info w necie, wystarczy wpisać hasło logi 1,8T i są całe "tutoriale" jak to się robi
Ostatnio edytowany przez Trevor, 22 Wrz 2022, 14:26, edytowano w sumie 1 raz
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 810
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017