REKLAMA

Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
Ghandi napisał(a):oddałem do mechanika dziś rano, teraz niedawno odebrałem i wg nich jest wszystko dobrze, błąd o niczym nie świadczy, to może być wszystko, jakieś zaworki jednokierunkowe, chwilowo załapany bład bo nawet checka nie ma i nie jest stały, wykasowali go
Ghandi napisał(a):zuć wyraźnie że od 70 km/h on się męczy, wyje i nie jedzie, no jak by był bez turbiny.
Jeszcze niedawno to zamielił kołąmi na jedynce teraz to bym musiał z 5 tys ruszyć i to na śniegu chyba.
MotoAlbercik napisał(a):A jeszcze tak sobie myślę - kompresję może sprawdzałeś?
Jak najbardziej - brak mocy może też wynikać ze słabej kompresji. Wtedy niestety szykuje się remont silnika, który chyba właśnie się nie bardzo opłaca w tym silniku. Wtedy trzeba się mocno zastanowić, czy robić remont i wiedzieć co się ma, czy kupić sprawny używany silnik. Ale póki co nie ma sensu gdybać. Sprawdzenie kompresji to nie są jakieś wielkie miliony, a będzie można kolejną rzecz wykluczyć.Ghandi napisał(a):Kompresje twierdzili że możemy sprawdzić ale mam mieć na uwadzę że będzie potrzebny remoncik a to są ogromne koszty.
Tylko tak myśle od kompresji od tak by przestał jechać?
Kao napisał(a):większość 1.8 mocy nie trzyma
MotoAlbercik napisał(a):Ni bardzo ważna rzecz - konkretna diagnostyka. Podłączenie się pod kompa nie tylko w celu odczytania i skasowania błędów, ale w celu diagnostyki. Turbo można sprawdzić, sondę można sprawdzić itd itd.
MotoAlbercik napisał(a):I tu właśnie zaczyna się ścieżka dla diagnosty, który sprawdzając odczyty poszczególnych czujników, może dojść do tego co jest winne pojawienia się tego błędu - czy to jest faktycznie uszkodzony czujnik, okablowanie, czy też np. odczyty tego czujnika są poza skalą.
Ghandi napisał(a): (...)bo nikt mi nie będzie się nim zajmował w ten sposób, brak czasu, wiedzy itp.
Ghandi napisał(a):Ok ale diagnosta to znaczy kto? Bo mi się to kojarzy ze stacją kontroli i przeglądami
Ghandi napisał(a):gość od 1,9 twierdzi zę to podczas jazdy się zapisuje wskazania i dwie osoby są potrzebne kierowca i ten kto będzie zapisywał na laptopie, to u jakiegoś mechanika mi to ktoś zrobi? wątpie.
Trevor napisał(a): wiadomo napięcie aku nas nie interesuje
MotoAlbercik napisał(a):Napięcie aku jest również ważne - jeżeli spadnie, to spadną dane z czujników i mogą nie być wiarygodne - sterownik z wielu czujników odczytuje dane na podstawie napięcia. N75 też może nie zasterować, jak w pewnym momencie napięcie na aku spadnie. To samo dotyczy zapłonu.