Audi A3 1,8T nie ma mocy

24 Wrz 2022, 14:08

galakty napisał(a):Jeśli faktycznie tak jest (myslałem że każdy 1.8T ma już w miarę sensowne sterowanie) to się nie dziwię. Musieliby dopłacić do tego interesu, więc lepiej klepnąć TDI, HDI czy tam TSI i mieć spokój.


Ale po co teraz gadać o o rodzaju kompa ? Jest stary i tyle. Nie mówimy o żadnym sofcie tylko diagnostyce czyli ogarnięty tuningowiec najlepiej z hamką.
Ja zapodałem osobę 250km od autora i może ktoś byłby bliżej ale przez wyszukiwarkę Google się jej nie znajdzie bo różnie można trafić a kaska płynie.

No i żeby nie było rozumiem autora że mu się nie chce ale bujanie się w internecie na ślepo nic nie pomoże.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10769
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

24 Wrz 2022, 15:01

galakty napisał(a):Jeśli faktycznie tak jest (myslałem że każdy 1.8T ma już w miarę sensowne sterowanie) to się nie dziwię. Musieliby dopłacić do tego interesu, więc lepiej klepnąć TDI, HDI czy tam TSI i mieć spokój.

No niestety nie, z reszta 1,9 tdi to samo 1Z golf 3 to co innego niż BLS Golf 5 itp

W tym 1,8T jest wąska sonda, nie ma map sensora, silnik oparty o przepływomierz, prymitywny sterownik i rzadko konkretne błędy podaje.
To ma bardzo duże znaczenie dla diagnostyki bo w innych 10 min i widzisz jak ładuje turbo, masę kanałów do sprawdzenia wielu tematów a tutaj 3 na krzyż. No ale coś się da odczytać i sprawdzić.
I pytanie akademickie, który mechanik/tuner będzie się bawił, wpinał się np manometrem żeby sprawdzić jak ładuje turbo.
Kto w ogóle logi wie jakie się robi?
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 760
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

24 Wrz 2022, 15:38

Trevor napisał(a):Kto w ogóle logi wie jakie się robi?

Chyba składałeś propozycję więc pewnie tam.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10769
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

24 Wrz 2022, 19:12

Jak chcesz to na PW Ci podrzucę kontakt do kogoś z pod Wrocławia, będziesz miał ok 100km, zajmują się głównie starczym vagiem
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16531
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

25 Wrz 2022, 14:12

szybki napisał(a):Ale po co teraz gadać o o rodzaju kompa ? Jest stary i tyle. Nie mówimy o żadnym sofcie tylko diagnostyce czyli ogarnięty tuningowiec najlepiej z hamką.


Z tego co zrozumiałem autor zadzwonił z pytaniem o diagnostykę co jest zepsute, więc pewnie się wystraszyli i odpuścili, bo już na wstępie wiadomo że jest problem i nie zarobią :mrgreen:
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

25 Wrz 2022, 20:06

W zasadzie to napisałem e-maila i też wczoraj do Tuneforce to odpowiedź że nie zajmują się 1,8T, mogą zmierzyć auto na hamowni - 200 zł
Dziwi mnie tylko to, że zakład pierwszy do którego się odezwałem ma w cenniku - Koszt wstępnej diagnostyki w przypadku stwierdzenia niesprawności dyskwalifikujących pojazd z wykonania dalszej usługi(2WD/4WD) 150zł/300zł to co to oznacza?

Ok, spróbuje ogarnąć to o czym pisze Trevor, wrzucę tutaj jak coś będę mieć.
Ghandi
Nowicjusz
 
Posty: 21

25 Wrz 2022, 20:35

Ghandi napisał(a):W zasadzie to napisałem e-maila i też wczoraj do Tuneforce to odpowiedź że nie zajmują się 1,8T, mogą zmierzyć auto na hamowni - 200 zł

Lubię to formę komunikacji :D
Napisałem maila :ok: Bravo Ty :mrgreen:
Na 100% będziesz potraktowany poważnie. Ja zawsze mailowiczom dopisuje że mamy straszną kolejkę zapraszamy w przyszłości :D
Ghandi napisał(a):Ok, spróbuje ogarnąć to o czym pisze Trevor, wrzucę tutaj jak coś będę mieć.

Spróbuj :ok: napisz maila :twisted:

A tak na poważnie pisałeś do Kao ?

Weź numer telefonu i dzwoń a nie pisz jakieś majliki .

Rozmowę zacznij od :

Dzień dobry chciałem zrobić pomiary a3 1,8t ze starym kompem, mam podejrzenia jakiejś awarii, kiepsko jedzie. Da radę zrobić pomiar razem z diagnostyką ? Odp tak/nie.
Jak tak to pytasz:
Kiedy mogę podjechać ?

Krótko zwięźle i na temat. Kasy za usługę nie magluj bo nie ma znaczenia czy 100 zł w tą czy w tamta a zazwyczaj jest to dla usługodawcy sygnał do głoszenia oficjalnych regułek.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10769
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

25 Wrz 2022, 21:07

Nie róbta chłopu nadziei . Złapaliście temat i się rozpisujecie . Po co ? Jak sobie sam nie poradzi to żaden tuner mu nie pomoże . Za stary motor , dzisiaj inne są wyzwania . Tak jest w każdej branży . Np stary wiekowy system alarmowy . A kto to naprawi / zaprogramuje ? Wymiana na nowy system :mrgreen:
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4833
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

26 Wrz 2022, 19:56

Witam,
udało się robić coś takiego:
https://vaglogs.com/log/001-013-Not-Run ... d9709aa101

https://vaglogs.com/log/002-007-Not-Run ... 6a0fe7012c

https://vaglogs.com/log/002-025-Not-Run ... e17c26c4fd


tamta stronka coś nie działała i ten kolega polecił jakąś inną jak wyżej.
Coś musi być na rzeczy, bo nawet kolega od 1,9 który pierwszy raz jechałem autam od razu poznał że jest mułowaty. Dziś w ogóle coś zaczął poszarpywać przy takiej ostrej jeździe :/
Czy coś teraz odnośnie tych pomiarów wyżej można o tym aucie powiedzieć? ogólnie muł + dziś lekkie szarpanie.
Ghandi
Nowicjusz
 
Posty: 21

27 Wrz 2022, 09:20

Auto po mocnym sofcie, pod 200 koni, masz tam nieźle ubogo, tak więc jedź na sprawdzenie ciśnienia paliwa, chociaż wg mnie na 90% do wymiany po prostu pompa, podnieś tylną kanapę, śrubokręt krzyżak i sprawdź numery obecnej i kupuj nową.
Nie katuj tego silnika bo szybko powie papa przy takim stanie rzeczy.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 760
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

27 Wrz 2022, 17:21

Dzięki, nie wiem czy on ma soft, taki kupiłem czyli mam jechać do mechanika na wymianę pompy od paliwa?
turbina jest w porządku i reszta?
Ghandi
Nowicjusz
 
Posty: 21

28 Wrz 2022, 08:51

Turbiną nie ma co sobie głowy zaprzątać, problemem tego auta są braki w paliwie, mechanik niech sprawdzi ciśnienie, no i warto zainwestować albo w oryginalną pompę nową albo Pierburg, żadne tanie zamienniki.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 760
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

05 Paź 2022, 19:43

Panowie autko ożyło :mrgreen: Wielki dzięki dla Trevora, bo faktycznie zmiana pompy paliwa spowodowała że auto odzyskało ducha, koniki wróciły, co prawda nie byłem na hamowni ale to w ogóle co innego, teraz to zamieli kołami na mokrym asfalcie jak pada i to na drugim biegu. Wcześniej to nawet pierwszy bieg był drętwy.
Mechanik przy okazji zmienił świece bo podobno czarne były.
Zastanawia mnie trochę późne wstawanie turbiny, tak w okolicy 2500 dopiero, ale może one tak mają i za dużo wymagam

Ale fakt, nie spodziewałem się że na forum uzyskam rzetelne informacje co jest nie tak z samochodem! Dziwne ze mechanicy mający auto u siebie nie potrafią zdiagnozować problemu.
Ghandi
Nowicjusz
 
Posty: 21

05 Paź 2022, 21:22

Ghandi napisał(a):Dziwne ze mechanicy mający auto u siebie nie potrafią zdiagnozować problemu.


To jest max przypał dla mechanika.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10769
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

06 Paź 2022, 09:27

szybki napisał(a):To jest max przypał dla mechanika.

Nie tylko dla tego jednego...Niestety, większość dzisiejszych mechaników taka jest - nie mają wiedzy na temat silników. Naprawiają metodą prób i błędów. Dzisiaj jest tak, że jak jedziesz do mechanika, to ty musisz mu powiedzieć co ci ma wymienić. Nie co ma naprawić, tylko co ma wymienić...
A wszystko spowodowane gonitwą za pieniądzem - im szybciej zrobi jedno auto, tym szybciej zabierze się za drugie i więcej kasy dziennie zarobi.
Takie niestety są dzisiejsze realia mechaników :(
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000