Audi A3 1,8T nie ma mocy

13 Wrz 2022, 10:34

Witam,
od jakiegoś czasu mam problem z autem A3 1,8T że jedzie jakby miał wyłączoną turbinę, jak wolnossący, odpala bez problemu, wkręca się ale jedzie jednostajnie i jakby nie miał mocy po prostu.
Chciałem się upewnić, zrobiliśmy test z kumplem i on ma Octavię 1,9/90 to zaczął mi nawet odjeżdżać a ja mam niby 60 koni więcej i u niego ponoć turbo w średnim stanie lekko kopci.
Po prostu nie czuć u mnie doładowania i momentu obrotowego, jaki może być problem?
Ghandi
Nowicjusz
 
Posty: 21

13 Wrz 2022, 10:52

Ghandi napisał(a):Chciałem się upewnić, zrobiliśmy test z kumplem i on ma Octavię 1,9/90 to zaczął mi nawet odjeżdżać a ja mam niby 60 koni więcej i u niego ponoć turbo w średnim stanie lekko kopci.
Dobre porównanie ale ono ci praktycznie nic nie da bo dalej nie wiesz co z mocą.

Sprawdziłeś czy masz jakieś błędy w sterowniku?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10008
Zdjęcia: 35

13 Wrz 2022, 11:08

Wiem, że nic mi to nie da, ale chciałem zweryfikować swoje przypuszczenia czy mi się wydaje czy faktycznie to auto nie jedzie.
Jeszcze myślałem o pomiarze 0-100, ok 8,5 powinno wyjść a tutaj wątpie w to bardzo

Błąd jaki jest to tylko coś takiego:
00561 - Mixture Adaptation: Adaptation Limit (Add) Exceeded
Ghandi
Nowicjusz
 
Posty: 21

13 Wrz 2022, 11:16

Jak Cię objeżdża cięższa i słabsza Octavia to tam musi być grubo coś nie tak.
Ten błąd to może być wszystko przepływomierz, dziury w dolocie, na wydechu, wtryski itd.

Ja bym sprawdził auto na próbie drogowej czyli logi dynamiczne, wtedy będzie wiadomo co z paliwem, zapłonem, przepływem, doładowanie itd
Katalizator jest? Czy na skupie? :)
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 760
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

13 Wrz 2022, 13:14

Katalizator jest na miejscu, to jest auto fabryczne, przywiezione z Niemiec, jeszcze żaden Polak swoich 5 groszy w nim nie zostawił :mrgreen:
A może być tak, że turbo nie domaga? Tylko jeśli się dobrze orientuje to może słabiej ciągnąć albo w jakiś zakresach ale tak że w ogóle?
Ghandi
Nowicjusz
 
Posty: 21

13 Wrz 2022, 15:41

Przyczyną błędu jest problem z mieszanką. Błąd o którym wspomniałeś może sugerować problem nieszczelnością w dolocie, może to być wina przepływki lub sondy lambda jak i uszkodzone turbo. Może to by ć wina paliwa.
Proponuję na początek zatankować na innej stacji i sprawdzić. Następnie sprawdzić samą sondę, jak ta okaże się sprawna, to sprawdzić przewody z sondy do sterownika. No i posprawdzać czy nie ma nieszczelności. No a na samym końcu można się zastanowić nad turbo, bo to chyba najdroższa sprawa.
To wszystko jeżeli w aucie nie ma LPG.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kiedy używać świateł przeciwmgłowych i o czym pamiętać?
    Zamglony krajobraz może wyglądać malowniczo, ale ograniczona widoczność znacząco utrudnia bezpieczną jazdę. Jak jeździć w takich warunkach? Kiedy włączyć światła przeciwmgłowe? Nie zawsze obecność mgły oznacza, że powinniśmy ...

13 Wrz 2022, 17:06

Z paliwem sprawdzę sytuację, a sondę jak najlepiej sprawdzić?
Ghandi
Nowicjusz
 
Posty: 21

14 Wrz 2022, 08:49

Ja bym najpierw sprawdził dokładnie dolot, nieszczelności, wszystkie wężyki (tam dalej jest sterowanie podciśnieniem prawda?). Wystarczy że się jeden wypnie i jest problem.

Jakoś nie sądzę, żeby turbo całkowicie padło i nie pompowało, częściej problem jest ze sterowaniem, paliwem, sondą.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

14 Wrz 2022, 10:00

Ghandi napisał(a): a sondę jak najlepiej sprawdzić?

Najlepiej oscyloskopem.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

14 Wrz 2022, 10:40

W zależności jaki to silnik sonda jest bodajże na kanale 32 w vagu, wystarczy sprawdzić wartości najlepiej podczas jazdy z gazem w podłodze.

Jeszcze możesz zrobić taki numer, o ile wiesz co robisz...że zdjąć na chwilę wężyk sterowania gruszką od N75, czyli wtedy nie ma sterowania turbo ładuje ile da radę i wtedy dużo się wyjaśni gdzie jest problem.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 760
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

14 Wrz 2022, 18:46

Trevor napisał(a):W zależności jaki to silnik sonda jest bodajże na kanale 32 w vagu, wystarczy sprawdzić wartości najlepiej podczas jazdy z gazem w podłodze.

No właśnie...Wszystko vag-iem...A oscyloskop, który jest najdokładniejszy, odkładamy do lamusa...
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

14 Wrz 2022, 20:15

Tylko pytanie, czy autor sobie poradzi? poza tym koszt takiego urządzenia?
A tak to komputer/laptop kabel i vcds
Ale..nie moje auto i nie mój problem, ja wolę logi i odczyty z kanałów wtedy wiem globalnie co się dzieje z paliwem, powietrzem przepływy, zapłon jak się turbo rozkreca itd.
Tak przeważnie środowisko vaga diagnozuje samochody czy to 1,8T czy TDI

także ja nie neguje ale trzeba mieć pojęcie, a tak to po prostu odczyty z kanałów.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 760
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

15 Wrz 2022, 09:14

Trevor napisał(a):Tylko pytanie, czy autor sobie poradzi? poza tym koszt takiego urządzenia?
A tak to komputer/laptop kabel i vcds

A to tutaj absolutnie nie miałem na mysli takiego czegoś jak kupowanie oscyloskopu itd :) Podjechać do mechanika. Koszt takiego pomiaru to dosłownie parę groszy. No i mechanik musi być oczywiście kumaty, bo umieć odczytać wykres z oscyloskopu, urządzenia de facto przechodzącego chyba do lamusa, też trzeba umieć. Bo samo patrzenie na kreskę nic nie da :) Ale w tym przypadku myslę, że oscyloskop byłby najlepszy.
A jak nie ma, to VAG...Jednak wydaje mi się, że VAG stwierdzi, że sonda jest ok :)
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

15 Wrz 2022, 09:25

Nie przesadzasz z tym oscyloskopem? Kto się dzisiaj w to bawi?
To nie prom kosmiczny, logi stykną...
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

15 Wrz 2022, 09:44

galakty napisał(a):Nie przesadzasz z tym oscyloskopem? Kto się dzisiaj w to bawi?
To nie prom kosmiczny, logi stykną...

No właśnie...
Ale nic, zaczekamy co autor wymyśli i jak się z tym upora.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000