Audi A3 2.0tdi 140KM wada fabryczna-wałek rozrzadu

16 Sty 2009, 01:04

Witam
Mam zamiar zakupić AUDI A3 model od 2003r 2.0TDI 140KM
Dowiedziałem się od znajomych, ze ten silnik ma wade fabryczną zwiazaną z wałkiem rozrządu.
Czy to prawda i na czym polega ta wada?
Czy w nowszych rocznikach ten problem też występuje?
Pozdrawiam i dziekuje za pomoc.
lukasz83
Nowicjusz
 
Posty: 5
  • 16 Sty 2009, 01:08

    Ogólnie te silniki nie uchodzą za udane ponieważ często są z nimi problemy, ja na twoim miejscu poszukałbym wersji 1.9 TDI
    Pozdrawiam,
    Artek
    ArteK
    Forum Samochodowe
     
    Posty: 5293
    Zdjęcia: 11483
    Miejscowość: Warszawa
    Prawo jazdy: 12 12 1996
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
    Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
    Paliwo: Hybryda
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2016

    16 Sty 2009, 12:21

    i o wiele więcej palą niż 1.9
    karlone
    Zaawansowany
     
    Posty: 675
    Miejscowość: Śląsk

    16 Sty 2009, 14:45

    Witam
    zastanawiałem sie nad kupnem 1.9TDI tylko one mają 105KM troche mało a jak by zwiękrzyć moc przez CIP(do 130KM) jest to zdrowe dla silnika?
    lukasz83
    Nowicjusz
     
    Posty: 5

    16 Sty 2009, 16:04

    20% jest to bezpieczny przyrost mocy,niepowinien wpłynac na żywotność śilnika,przy odpowiedniej exploatacji oczywiście. Rozgrzanie przed intensywną jazdą, studzenie turbiny po intensywnej jezdzie.Podstawowe zasady expoatacji turbo-disla.
    Pozdrawiam
    Bruner75
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 104
    Zdjęcia: 0
    Miejscowość: TST
    Prawo jazdy: 19 07 1993
    Auto: Skoda Octavia II 1.9 TDI

    16 Sty 2009, 18:08

    105 KM to wcale nie jest tak mało, 1.9 Tdi maja dobry moment obrotowy.
    bykuu
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 194
    Miejscowość: z nienacka

    21 Mar 2009, 00:24

    lukasz83 napisał(a):Witam
    Mam zamiar zakupić AUDI A3 model od 2003r 2.0TDI 140KM
    Dowiedziałem się od znajomych, ze ten silnik ma wade fabryczną zwiazaną z wałkiem rozrządu.
    Czy to prawda i na czym polega ta wada?
    Czy w nowszych rocznikach ten problem też występuje?
    Pozdrawiam i dziekuje za pomoc.
    lukasz83
    Nowicjusz
     
    Posty: 5

    21 Mar 2009, 17:48

    Zdecydowanie lepiej spisuje się silnik2.0 FSI ,rzadko bywa trapiony przez usterki w tym modelu , ja kupiłbym tylko benzyniaczka w prawdzie 1.9 TDI należy do najlepszych konstrukcji diesla koncernu VW ale?Jest glosny !Silniczki FSI niedużo palą,są mocne ,cichutkie i praktycznie też bezawaryjne czego nie można rzec o 2.0TDI,Nigdy nie słyszałem o wadliwych wałkach rozrządu,myślę że mogło to się przydarzyć komuś kto oszczędzał na jakości oleju silnikowego i fama poszła.
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8547
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)