Audi A3 8P (2003-2012) - wybór silnika

14 Lip 2018, 10:25

Witam
Chciałbym zaczerpnąć państwa opinii jaki silnik do tego autka będzie najlepszy, planuje kupic Audi a3 8p z 2011 roku z silnikiem 1.4 TFSI. Wiadomo juz w tych rocznikach po lifcie cięzko jest trafić niezawodne 1.6 MPI oraz 1.9 tdi, jaki byście państwo radzili silnik żeby był dobry do jazdy i najmniej awaryjne.
Pozdrawiam
Adamo1368
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Nie mam

14 Lip 2018, 19:54

Najbezpieczniejszy będzie chyba 2.0 TDI (w końcu common rail), 1.4 TFSI jeśli wytargujesz przy zakupie 1.5k na rozrząd też ujdzie, szukaj wersji tylko z turbo (najbezpieczniejsza będzie najsłabsza wersja)
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14205
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

14 Lip 2018, 20:21

1.4 TFSI 125KM niby spoko, tylko ten nieszczęsny rozrząd,
ALE jak wklepiesz na otomoto bezwypadkowy, zarejestrowany w PL to masz AŻ 9 ogłoszeń. Szału nie ma...
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

15 Lip 2018, 19:48

Wiadomo jaka żywotność maja te silniki ?
Adamo1368
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Nie mam

15 Lip 2018, 20:00

Adamo1368 napisał(a):Wiadomo jaka żywotność maja te silniki ?


Nikt tego nie jest w stanie określić, a tym bardziej przy TSI. Generalnie 1.4 bez kompresora były ok, poza rozrządem. Dopiero nowsze E211 są godne polecenia i bez wad, a wrzucane do jednego wora przez E111 z kompresorem.

Generalnie bez faktur na wymianę rozrządu, oleju i interwałów na to bym nie kupił, bo to główny czynnik mówiący o tym czy pojeździsz.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

15 Lip 2018, 21:05

Ja nie spodziewałbym się, że do remontu generalnego przejeździ więcej jak 300 tys. km. I zgadzam się, że wymian oleju co 10, max. 15 tys. km mogą zapewnić, że auto dłużej pojeździ.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Raport: Fakty i Mity rynku samochodów używanych
    Rynek samochodów używanych w Polsce od lat cieszy się ogromnym zainteresowaniem. W 2024 roku zanotował znaczące ożywienie, osiągając najwyższy poziom aktywności od 2021 i wzrost o 31% w porównaniu do 2023. Wybór ...
    Alkohol przyczyną 25% ofiar na drogach
    Około 25% wszystkich ofiar śmiertelnych wypadków drogowych w Unii Europejskiej ma związek ze spożyciem alkoholu − wynika ze statystyk przedstawionych w raporcie Europejskiego Obserwatorium Bezpieczeństwa Ruchu ...