Audi a3 8p jaki silnik

15 Mar 2020, 09:17

Magulo napisał(a):Ale wiadomo ze lepiej jest ich uniknąć

To kup nowe auto albo zadbaną hybrydę wtedy masz z bani sprzęgła, dpfy, rozruszniki itp... :mrgreen:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11003
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

15 Mar 2020, 09:34

Przecież jest filterko FAP i już masz nagar z głowy. Jak co jakiś czas zrobisz 200 km/h to nie będzie to zbyt wysoki wydatek.

Przy krótszej jeździe jedziesz na zimno - a benzyna Ci się rozgrzeje.

Dwumasa nie lubi jazdy po mieście.
Turbo Ci się dłużej nagrzewa.
EG i wtryski Ci się zapychają, bo zostaje sadza.

Diesel w mieście pali tyle samo co benzyna.
Marcel2727
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 435
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Bartolekk ma wtyki u moderacji
Silnik: SzybszyOdTwojego
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2020

15 Mar 2020, 12:44

Invi napisał(a):Bartolek, już przyzwyczailiśmy się do tego, że wiesz wszystko lepiej niż mechanicy specjalizamujący się w tych silnikach, nie musisz powtarzać.

No ja do takich mechaników nie jeżdżę którzy zamiast korzystać z wiedzy ze szkoły czy doświadczenia wymieniają w aucie wszystko co leci na pałę, obym nigdy na takiego nie trafił :yes:
Bartolekk
Aktywny
 
Posty: 418
Prawo jazdy: 15 10 2000
Przebieg/rok: 24tys. km
Auto: Fiat Bravo sport
Silnik: Tjet 150
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

15 Mar 2020, 12:44

Jeżeli dzienne robisz po 5 km, to Diesel absolutnie ci się nie opłaca. DPF raczej nie lubi miasta i tak krótkich tras. Mimo, że DPF sam się wypala jak jest taka potrzeba, ale to tylko do czasu. Nigdy nie wypali się do końca i zawsze coś tam zostanie. Dlatego po pewnym czasie trzeba tak czy inaczej korzystać z pomocy fachowców, którzy wypalają DPF specjalistycznym sprzętem. A to dodatkowy wydatek.
Tutaj jedynym rozsądnym rozwiązaniem byłby elektryk, albo hybryda, jak któryś z kolegów wyżej zaproponował.
Oczywiście to jest moje zdanie, którego nie musisz brać pod uwagę - chciałeś Audi A3 8p, a tutaj nie ma niestety ani hybrydy ani elektryka.
Tak więc jeżeli pozostaniesz przy swoim wyborze, to tylko i wyłącznie benzyna i to bez LPG, bo robisz za krótkie trasy. Aczkolwiek w zimie też nie będzie najlepiej - silnik ledwo się zagrzeje, a ty już będziesz kończył jazdę.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

15 Mar 2020, 12:49

Najlepiej niech autor pomyśli o czymś takim, mało to spali, nawet lpg się nie opłaca, fajna dynamika i tyle. (link przykładowy)
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Bartolekk
Aktywny
 
Posty: 418
Prawo jazdy: 15 10 2000
Przebieg/rok: 24tys. km
Auto: Fiat Bravo sport
Silnik: Tjet 150
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

15 Mar 2020, 13:42

Ten 1.4 nie miał problemów z rozrządem?
Magulo
Nowicjusz
 
Posty: 28
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego trzeba posiadać ubezpieczenie motocykla?
    Ubezpieczenie motocykla jest obowiązkowe podobnie jak w przypadku samochodu. Warto sprawdzić, ile kosztuje ubezpieczenie motocykla na rynku, bo oferty TU różnią się od siebie. W wyborze najkorzystniejszej polisy pomaga ...

15 Mar 2020, 13:50

PhantomASA1 napisał(a):jest jeszcze silnik 2.0 TFSI ,poprawiony,nie pali już tak oleju silnikowego,seria EA 113(pasek),to już koniec.
Poprawiony po czym? przeciez EA113 to 1 generacja silnikow z wtryskiem bezposrednim wiec po czym niby mieli ja poprawiac? ona od samego poczatku nie miala zadnego problemu z olejem

Bartolekk napisał(a):Dzisiaj są zupełnie inne odmiany i te po 2013 są ok, natomiast okres 2008-2013 to była masakra i nie poleca się 1,8 tsi ani 2,0 tsi
Do 2009r wystepuje stara generacja silnikow TFSi wiec wszystkie przedliftowe A3 8P mozna smialo brac z 2.0 FSI jak i TFSI, dodatkowo 2.0TFSI w modelu S3 byl montowany od poczatku do konca EA113, poczatkowo BHZ, po lifcie CDLA

Magulo napisał(a):Chyba będę musiał odpuścić sobie benzynę skoro po 2008 nie ma żadnej sensownej po za 1.6 zostają tylko diesle. A może ktos użytkuje z was takowe audi z 1.6 102km benzyna. Cos może o niej powiedzieć?
A co zmieni jeden rok ? jak znajdziesz zadbany 2008r z polskiego salonu z malym przebiegiem to nie kupisz bo szukasz tylko 2009? bez sensu Mam Leona 2 1.6 MPI nie jest to demon predkosci, sporo pali ale kompletnie sie nie psuje, co wiecej mozna powiedziec, jesli osiagi nie sa najwazniejsze to dobry silnik jest

Swoje droga 2 strona tematu a my nawet nie wiemy jakim budzetem autor dysponuje na zakup auta + serwis
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1479
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

15 Mar 2020, 13:55

Chciałbym sie zmieścić w 30k razem z samochodem i mechanikiem
Magulo
Nowicjusz
 
Posty: 28

15 Mar 2020, 14:08

To budzet taki w sam raz na 2006r
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1479
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

15 Mar 2020, 16:36

Myślę że na pewno uda mi sie znaleźć coś przyzwoitego po 2008r
Magulo
Nowicjusz
 
Posty: 28

15 Mar 2020, 21:04

Marcel2727 napisał(a):Przecież jest filterko FAP i już masz nagar z głowy.
po pierwsze to nie nagar, a po drugie układ oczyszczania spalin i tak się zapcha i auto będzie mulić. 5km to po prostu nie przebieg na diesla
Marcel2727 napisał(a):wtryski Ci się zapychają, bo zostaje sadza
tego nie skomentuję...

Autor tematu szuka najniższych kosztów, więc niech zostanie przy 1.6 MPI
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14203
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

15 Mar 2020, 21:47

Dobra. Dzięki za pomoc. Już wiem na które jednostki zwracać uwagę. Temat wyczerpany
Magulo
Nowicjusz
 
Posty: 28

16 Mar 2020, 16:27

Mike ma rację,według mnie też najlepszym wyborem jest 1.6 MPI ,to najlepsze silniki w tych autkach,bez dwóch zdań,to trwałe jednostki,które dobrze znoszą lpg,cóż,ktoś woli stac w korkach posiadając mocniejszy silnik,ja osobiście wolę to ,ze słabszym,prostym silnikiem,solidnym,łatwym w diagnozowaniu i naprawach,jeżdże bezstreosowo,polecam.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8601
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)