Audi a3 8p jaki silnik

14 Mar 2020, 18:07

Siemka. Planuje niedługo kupić audi a3 8p w 5 drzwiach i zastanawiam się nad silnikiem. Chciałbym benzyne ale inna niz 1.6 bo 102km to chyba nie wiele. A co sądzicie o 2.0 tdi 140 i 170km? Interesuja mnie modele po 2008r. Rocznie bede robił ok 15k km.
Magulo
Nowicjusz
 
Posty: 28

14 Mar 2020, 18:37

jak po 2008 to gorzej ale wcześniej był też
- 2,0 FSI 150
a dalej
- 2,0 turbo-FSI 200
można też 1,4 125

dla koneserów 3,2 VR6

z diesli to 1,6 albo 1,9 tdi lub 2,0 TDI CR
więc ten 170 konny to kwestia czy to jest Common Rail?
Bartolekk
Aktywny
 
Posty: 418
Prawo jazdy: 15 10 2000
Przebieg/rok: 24tys. km
Auto: Fiat Bravo sport
Silnik: Tjet 150
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

14 Mar 2020, 18:42

Tam masz tylko trzy silniki godne polecenia,1.6 benz.102 KM,1.9 TDI pompowtryski 105 KM oraz 2.0 TDI 140 KM,.Jeśli chodzi o silnik 1.9 TDI nie jest on już tak trwały jak poprzednia seria,unikac należy tylko oznaczenia BXE,jest jeszcze silnik 2.0 TFSI ,poprawiony,nie pali już tak oleju silnikowego,seria EA 113(pasek),to już koniec.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8615
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

14 Mar 2020, 20:16

Ten 2.0 tfsi nie został dopiero poprawiony pod koniec 2011r wraz z liftem a4 b8? Moge się mylić. Czyli diesiel 140km jest git a ten 170km juz bardziej awaryjny rozumiem.
Magulo
Nowicjusz
 
Posty: 28

14 Mar 2020, 22:35

2,0 TFSI to jest zupełnie inny silnik - dziś już ich nie ma, była wersja do bodajże 2006 2,0 fsi wolnossąca 150 i dołożyli turbo.
Dzisiaj są zupełnie inne odmiany i te po 2013 są ok, natomiast okres 2008-2013 to była masakra i nie poleca się 1,8 tsi ani 2,0 tsi
Poza tym Ty pytasz o A3 8P a nie a4 B8
A3/Golf V/Octavia/Leon II miały inne silniki

..i 170 konny TDI też jest git ale na common railu, więc musisz wiedzieć jaki to silnik jest. (kod)
Bartolekk
Aktywny
 
Posty: 418
Prawo jazdy: 15 10 2000
Przebieg/rok: 24tys. km
Auto: Fiat Bravo sport
Silnik: Tjet 150
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

14 Mar 2020, 23:19

* zanim zaczniesz szukać 2.0 tfsi za radami bartolka sprawdź co powinno się zrobić w tym silniku profilaktycznie po zakupie
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus ogłoszony najbardziej niezawodną marką
    Brytyjski portal oferujący porady dla konsumentów Which? przygotował ranking niezawodności marek samochodowych. Pierwsze miejsce zdobył Lexus. To kolejna z wielu nagród, którymi w tym roku wyróżniono ...

15 Mar 2020, 01:37

* to co w każdym innym silniku
Bartolekk
Aktywny
 
Posty: 418
Prawo jazdy: 15 10 2000
Przebieg/rok: 24tys. km
Auto: Fiat Bravo sport
Silnik: Tjet 150
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

15 Mar 2020, 01:45

Bartolekk napisał(a): co w każdym innym silniku

Dobre :ok:
W każdym :happy:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11080
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

15 Mar 2020, 01:58

Tak, w każdym silniku trzeba olej zmienić, filtry, rozrząd itp itd..
Najgorzej dyskutować z kimś kto nie miał styczności z takim autem :yes:
Bartolekk
Aktywny
 
Posty: 418
Prawo jazdy: 15 10 2000
Przebieg/rok: 24tys. km
Auto: Fiat Bravo sport
Silnik: Tjet 150
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

15 Mar 2020, 06:46

Bartolek, już przyzwyczailiśmy się do tego, że wiesz wszystko lepiej niż mechanicy specjalizamujący się w tych silnikach, nie musisz powtarzać.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

15 Mar 2020, 07:21

Chyba będę musiał odpuścić sobie benzynę skoro po 2008 nie ma żadnej sensownej po za 1.6 zostają tylko diesle. A może ktos użytkuje z was takowe audi z 1.6 102km benzyna. Cos może o niej powiedzieć?
Magulo
Nowicjusz
 
Posty: 28

15 Mar 2020, 08:23

Bartolekk napisał(a):Najgorzej dyskutować z kimś kto nie miał styczności z takim autem

Tak wiem to jest problem.

Magulo napisał(a):Chyba będę musiał odpuścić sobie benzynę skoro po 2008 nie ma żadnej sensownej po za 1.6 zostają tylko diesle


Prosty silnik, nie jedzie jak na 1,6, daje dziwny odgłos w górnym zakresie obrotów ale bezpieczny w serwisie bo... się nie psuje a jak się zepsuje to przy naprawie nie musisz wymieniać pół silnika w warsztacie wyspecjalizowanym w tsi które też podobno się nie psuje :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11080
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

15 Mar 2020, 08:45

W dieslach troche martwi mnie ten dpf. Dziennie będę robił tylko ok 5km tym samochodem. Czasem sie zdarzy gdzies dalej pojechać ale na ogół będą to małe dystanse.
Magulo
Nowicjusz
 
Posty: 28

15 Mar 2020, 08:57

Magulo napisał(a):W dieslach troche martwi mnie ten dpf. Dziennie będę robił tylko ok 5km tym samochodem. Czasem sie zdarzy gdzies dalej pojechać ale na ogół będą to małe dystanse.


To jest następny mit który dotycz rodaków co kupują stare auto najlepej premium i już płaczą bo trzeba będzie coś zrobić co nie jest wymienione na nowe przez starego właściciela.
Dpf jest część eksploatacyjna której regeneracja nie kosztuje majątku...do tego od czasu do czasu możesz auto przegonić i będzie ok.co oczywiście kosztuje ... jeżeli masz problem z dpf em to :

odpuść sobie europejskie marki premium
Odpuść sobie nowoczesne diesle i szukaj czegoś na co Cię stać... bo diesel kosztowo/serwisowo to nie tylko dpf.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11080
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

15 Mar 2020, 09:14

Na koszta jestem przygotowany. Ale wiadomo ze lepiej jest ich uniknąć
Magulo
Nowicjusz
 
Posty: 28