Audi A3 8V 2.0 TFSI 223KM - czy warto zainwestować w auto z USA?

07 Mar 2023, 06:41

Serio 3200 za
Zdjęcie
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2814
Przebieg/rok: >50tys. km

07 Mar 2023, 09:34

Wychodzi na to, że w utrzymaniu będzie jak Mercedes. :oops:
Do modelu EU rozrząd to koszt ok. 800zł, a tutaj za nieoryginalną część 3k+.
Macie jakieś alternatywy z tymi częściami może? :naughty:
Marek202
Nowicjusz
 
Posty: 33

07 Mar 2023, 09:57

Marek202 napisał(a):Wychodzi na to, że w utrzymaniu będzie jak Mercedes.


Ale czemu się dziwisz? Przecież ałdi się pozycjonuje jako "premium" obok mercedesa, bmw czy lexusa więc koszty też są premium.
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2814
Przebieg/rok: >50tys. km

07 Mar 2023, 09:59

Tu jest do S3 CJXB:
[link do oferty na Allegro wygasł]
także ceny takie same
ale w ofercie masz podane: "Większość elementów ma znaczki VW/AUDI."
Generalnie przy takich częściach warto uderzyć do ASO.

No niestety Audi A3 to nie Ford Focus czy inny Opel Astra
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 837
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

07 Mar 2023, 10:04

Większość elementów ma znaczki VW a mniejszość maxgear :mrgreen:
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2814
Przebieg/rok: >50tys. km

07 Mar 2023, 11:24

franccc napisał(a):Ale czemu się dziwisz? Przecież ałdi się pozycjonuje jako "premium" obok mercedesa, bmw czy lexusa więc koszty też są premium.

Ale bez przesady, najnowsze modele audi a3 premium w UE raczej takich drogich podzespołów nawet w ASO nie mają.
Trevor napisał(a):Tu jest do S3 CJXB:
[link do oferty na Allegro wygasł] ... 2042403366
także ceny takie same

S3 jest jednak nieco lepsza od A3 Premium, rozumiem jakość ale cena mogłabyć nieco mniejsza. :wink:
Marek202
Nowicjusz
 
Posty: 33
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...
    Czy używane opony są bezpiecznym wyborem?
    Zakup nowych opon to wydatek, który każdy kierowca powinien traktować w kategorii inwestycji – opony są jedynym elementem łączącym auto z jezdnią. To od ich jakości i sprawności zależą nie tylko osiągi samochodu ...

07 Mar 2023, 11:33

Marek202 napisał(a):Ale bez przesady, najnowsze modele audi a3 premium w UE raczej takich drogich podzespołów nawet w ASO nie mają.


Nie, po prostu jakość "premium" zaczyna się od a5/a6 a wszystko poniżej kosztuje ze względu na znaczek a nie to co rzeczywiście sobą reprezentuje.

Nooo ale chcesz audi to kup audi, tyle.
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2814
Przebieg/rok: >50tys. km

07 Mar 2023, 12:19

No chyba nie do końca bo taka Skoda Octavia jest gorzej wykończona, ma gorsze audio itd materiały niż Audi A3.
Premium to nie jest klasa auta tylko marka i to co się z nią wiąże.
Inaczej po co ktoś kupuje BMW F40? jak za to ma Tipo o połowę tańsze?
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 837
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

07 Mar 2023, 14:26

Trevor chyba musisz się przejść do salonu audi i poszukać w a3/a4 tego premium, najlepiej z lupą. Twardy plastik fantastik i tyle, czasy świetności minęły
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2814
Przebieg/rok: >50tys. km

07 Mar 2023, 14:34

A co jest w Audi A5 takiego premium?
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 837
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

07 Mar 2023, 18:12

Trevor napisał(a):A co jest w Audi A5 takiego premium?

A nic
Skodę możesz kupić wersję która np. będzie lepiej wyposażona niż audi w podstawowej wersji i będzie miała lepsze materiały i co wtedy ?

Audi to marka niemiecka i inaczej się to wycenia, to tak jakbyś był włascicielem 1 firmy i kupiłbyś spółkę na ukrainie czy innym kraju ,więc zawsze ta twoja macierzysta firma będzie zawsze lepiej traktowana i wyceniana.

To tak jak Renault i Dacia
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1286

07 Mar 2023, 19:52

Zaczynamy nieco odbiegać od tematu, skupmy się może bardziej na technicznym aspekcie A3.
Nigdy nie miałem w samochodzie łańcucha rozrządu zawsze śmigałem na pasku, pytanie: czy jeżeli zacznie chrobotać to wystarczy wymienić sam łańcuch czy koniecznie trzeba zainteresować się kompletem rozrządu takim jak wysłał kolega Trevor? Sądzę, że jest to zależne od stopnia zużycia i warianty mogą być 2 w zależności od zużycia.

Tak teoretycznie wiecie może jakie są interwały wymiany oleju w silniku, oleju w S-Tronic? Biorąc pod uwagę że autko ma niecałe 100kkm, mam tu na myśli zalecenia producenta. Czy ew. jeszcze gdzieś trzeba wymienić olej? 8)
Marek202
Nowicjusz
 
Posty: 33

07 Mar 2023, 20:12

Nie wymienia się samego łańcucha. Łańcuch się wyciąga a przez to wszystkie elementy wokół się zużywają. Po rozebraniu może okazać się ze np. jakiś ślizg jest ok ale i tak bez sensu go zostawiać bo to grosze przy koszcie całej operacji

Interwał zalecany przez producenta nie ma znaczenia, na pewno robiąc wszystko zgodnie z zaleceniami długości życia nie wydłużysz.
Silnik, skrzynia, dyfer
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2814
Przebieg/rok: >50tys. km

07 Mar 2023, 20:27

Przy oględzinach na co zwrócić szczególną uwagę ?

Co do oleju, powiedzmy wymiana w silniku i dyfie po 10-15kkm, w skrzyni powiedzmy po 15-20kkm i będzie git?

Jak wygląda temat korozji ?
Marek202
Nowicjusz
 
Posty: 33

08 Mar 2023, 22:26

każdy egzemplarz oceniać indywidualnie, w jednym rdzy nie będzie a w drugim będzie, bo z miejsca gdzie było więcej wilgoci lub po źle zrobionej naprawie, rozrząd łańcuchowy raczej kosztowna impreza , trzeba liczyć kilka tysięcy złotych, pozatym pisałem ci wcześniej, dobre samochody już się skończyły, teraz auto ma ładnie wyglądać,i się psuć, i klient ma to kupować, mój kuzyn kupił z 2 lata temy A5 1.8 TSFI + multitronik i mu mówiłem zastanów sie 10x ,po 2 latach jest już po naprawie silnika i skrzyni i lżejszy o 15-20 tys na te naprawy a i dalej skrzynia nie jest na 100% naprawiona :lol: na tą chwilę chce te auto sprzedać i kupić coś co mniej się będzie psuło :lol:
Ja np. nie lubię takich samochodów jednorazówek, chociaż na rynku nie ma już za wiele dobrych samochodów, tzn. moze i są, ale nie dla klienta który chce audi czy bmw, bo te auta zroibiły się tylko dobre jak są nowe
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1286