Audi A3 8V 2.0 TFSI 223KM - czy warto zainwestować w auto z USA?

05 Mar 2023, 22:42

Hej,
Audi A3 8V 2.0 TFSI 223KM - zastanawiam się nad zakupem tego modelu z USA. Czytałem, że autko posiada poprawioną jednostkę silnika tj. EA888 3-ciej generacji.
Czy warto zainwestować w ten samochód?
Jak wygląda kwestia części zamiennych, czy ciężko jest je dostać na terenie UE?
Również mile widziane opinie użytkowników ww. A3. :)
Pozdrawiam
Ostatnio edytowany przez ArteK, 06 Mar 2023, 00:23, edytowano w sumie 1 raz
Powód: Poprawiony temat.
Marek202
Nowicjusz
 
Posty: 33

05 Mar 2023, 23:43

Części zamienne do niemieckiego samochodu i ciężko? Przecież Audi to nie Pontiac czy Lincoln żeby było ciężko.
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1286

06 Mar 2023, 07:04

Problem w tym, że ta jednostka silnikowa CNTC jak się nie mylę jest nieco inaczej skonstruowana w porównaniu do wersji rodzimej. Np. komplet łańcucha rozrządu może już nie być tak łatwo osiągalny jak np. w naszej A3 8V w wersji 125/150KM.
Marek202
Nowicjusz
 
Posty: 33

06 Mar 2023, 08:32

Marek202 napisał(a):komplet łańcucha rozrządu może już nie być tak łatwo osiągalny jak np. w naszej A3 8V w wersji 125/150KM.

To sobie ściągniesz z USA.
Jak stan jest ok.to spokojnie możesz się interesować.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10885
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

06 Mar 2023, 11:14

Najbardziej obawiam się o sam silnik, sporo z tych sztuk ma ok.90kkm przebiegu. Czy do 200kkm udałoby mi się nim pojeździć bez konieczności wymiany jednostki.
Co do części... Z jakich serwisów mógłbym zamawiać?
Marek202
Nowicjusz
 
Posty: 33

06 Mar 2023, 18:10

Silniki spokojnie ponad 200k latają - jest też trochę takich przebiegów na aukcjach dostępnych, części bezproblemowe patrząc na to ile takich egzemplarzy jest do nas ściąganych :)
adiii3
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: Nie mam

06 Mar 2023, 21:17

Marek202 napisał(a):Najbardziej obawiam się o sam silnik, sporo z tych sztuk ma ok.90kkm przebiegu. Czy do 200kkm udałoby mi się nim pojeździć bez konieczności wymiany jednostki.

Wymiany silnika nie powinno być ale pewnie zacznie trochu popijać olej. Miłośnicy marki to tłumaczą turbiną :D do tego czeka Cię trochę upierdliwości elektromechanicznych. A to czujnik tego a to czujnik tamtego a to polecą ledy, a to odma a to przepustnica ... :ok:
Biorąc pod uwagę dokonania wcześniejszych TSI nie ma bidy.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10885
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

06 Mar 2023, 21:34

Moje podejście do ww. modelu staje się coraz bardziej ambiwalentne. :roll:
Hmm, to może bezpieczniej byłoby zaopatrzyć się w modele z poniższymi jednostkami:
- 1.4 TFSI COD ULTRA 150KM 110KW 2016-2017
- 1.5 35 TFSI 150KM 110KW 2018-2020
One chyba już całkowicie pozbawione są tych wad olejowych, hmm? :)
No i są na pasku a nie na łańcuchu, jakby nie było to też atut. :ok:
Marek202
Nowicjusz
 
Posty: 33

06 Mar 2023, 22:04

dobre silniki benzynowe w audi czy vw dawno się już skończyły
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1286

06 Mar 2023, 22:24

Marek202 napisał(a):Moje podejście do ww. modelu staje się coraz bardziej ambiwalentne.
Hmm, to może bezpieczniej byłoby zaopatrzyć się w modele z poniższymi jednostkami:
- 1.4 TFSI COD ULTRA 150KM 110KW 2016-2017
- 1.5 35 TFSI 150KM 110KW 2018-2020
One chyba już całkowicie pozbawione są tych wad olejowych, hmm?
No i są na pasku a nie na łańcuchu, jakby nie było to też atut.


To nie jest tak. W opcji "poprawionej" masz trochę poprawek silnikowych które były poważnym zagrożeniem dla kieszeni w ujęciu jednorazowej wtopy. Reszta jest po staremu czyli "tak se" taki poziom typowo europejski :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10885
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

06 Mar 2023, 23:14

toyman40 napisał(a):dobre silniki benzynowe w audi czy vw dawno się już skończyły

Gdzieś w ok. początku tego stulecia silniki w Audi to była igła, potem gdzieś do 2015 starsze generacje TFSI ssały olej jak szalone, łańcuchy się luzowały i jednostki już nawet przy 50kkm padały. No ale właśnie, generacja 3 jest już poprawiona, nie ma tych fabrycznych wad, które niegdyś były tak uciążliwe.

szybki napisał(a):To nie jest tak. W opcji "poprawionej" masz trochę poprawek silnikowych które były poważnym zagrożeniem dla kieszeni w ujęciu jednorazowej wtopy. Reszta jest po staremu czyli "tak se" taki poziom typowo europejski


Hmm, a tak teoretycznie byłbyś w stanie przybliżyć po jakim dystansie mógłbym spodziewać się zwiększonej ilości poboru oleju i w najgorszym wypadku w jakim interwale kkm musiałbym go wymieniać:?:

Czy ew. darować sobie inwestycję w Audi i rozglądać się za jakimś lepszym modelem? :unsure:
Marek202
Nowicjusz
 
Posty: 33

06 Mar 2023, 23:22

Marek202, możesz darować sobie Audi, ale tfsi/tsi to jedne z lepszych turbobenzyn na rynku, max moment od 1500 obrotów lepiej niż w dieslu, świetna kultura pracy, pięknie podają i na prawdę dobrą mają wydajność.

CNTC silnik jest zmodyfikowaną wersją tego co w Europie to nie sa jakieś inne jednostki.
Nie ma też co tworzyć teorii spiskowych bo to świeże auto a nie trup 20 letni.

Najgorsze tsi/tfsi to były lata 2008-2013 wczęśniej były stare odmiany, też ok tzw fsi-turbo a teraz od dekady są już na prawdę spoko.
No i co drugi samochód vaga ma pod maską ten typ tsi/tfsi
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 802
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

06 Mar 2023, 23:37

Marek202 napisał(a):Czy ew. darować sobie inwestycję w Audi i rozglądać się za jakimś lepszym modelem?


Jak wybierzesz opcję "poprawioną" to z aut eu premium nic dużo lepszego nie znajdzie.
Marek202 napisał(a):Hmm, a tak teoretycznie byłbyś w stanie przybliżyć po jakim dystansie mógłbym spodziewać się zwiększonej ilości poboru oleju i w najgorszym wypadku w jakim interwale kkm musiałbym go wymieniać:?:


Tak jednoznacznie nikt Ci nie odpowie na to pytanie. Do tego dolewki zawierające się w jakiś normach nie są specjalnie uciążliwe.
Ostatnio miałem na tapecie 2szt A6 "już poprawione" to w obu przy około 200k.km.trzeba było dolewać trochę ponad 0,5l na 10k.km.więc względnie ok.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10885
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

07 Mar 2023, 00:07

Trevor napisał(a):CNTC silnik jest zmodyfikowaną wersją tego co w Europie to nie sa jakieś inne jednostki.

Oczywiście, załóżmy, że posiadam ten model i potrzebuję wymienić łańcuch rozrządu, gdzie najlepiej teraz szukać tej konkretnej części pod ten silnik? Allegro, eBay czy może jest jakaś ciekawsza alternatywa?

szybki napisał(a):Jak wybierzesz opcję "poprawioną" to z aut eu premium nic dużo lepszego nie znajdzie.

Czy 70-77k za taki model z rocznika 2015-16 z przebiegiem ok. 100kkm to dużo? Ogólnie wertowałem otomoto, olx, allegro, cena wydaje się 70k dość standardowa.

szybki napisał(a):Tak jednoznacznie nikt Ci nie odpowie na to pytanie. Do tego dolewki zawierające się w jakiś normach nie są specjalnie uciążliwe.
Ostatnio miałem na tapecie 2szt A6 "już poprawione" to w obu przy około 200k.km.trzeba było dolewać trochę ponad 0,5l na 10k.km.więc względnie ok.


Spodziewałem się raczej gorszych cyferek. :D

Kolejna kwestia to S-Tronic DSG250, spisuje się świetnie, a jak z awaryjnością ?
Marek202
Nowicjusz
 
Posty: 33

07 Mar 2023, 01:06

Marek202 napisał(a):Oczywiście, załóżmy, że posiadam ten model i potrzebuję wymienić łańcuch rozrządu, gdzie najlepiej teraz szukać tej konkretnej części pod ten silnik? Allegro, eBay czy może jest jakaś ciekawsza alternatywa?


Np tutaj:
[link do oferty na Allegro wygasł]

ale warto też popytać w ASO jak to wygląda cenowo
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 802
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017