Audi A3 (utrata mocy, większe spalanie)

06 Lis 2012, 20:10

Witam od kilku dni borykam się z problemem, ale od początku moje auto to Audi a3 97r 1.8 125KM AGN. Od jakiegoś czasu samochód stracił swoją moc.. strasznie słabo przyśpiesza itp. do tego mocno wzrosło spalanie (mam lpg). W dodatku przy odpalaniu słyszę taki metaliczny dźwięk..

dodam jeszcze ostatni wykres z VAG z błędami :

18259 - Powertrain Data Bus: Missing Message from ABS Controller
P1851 - 35-00 - -
16716 - Knock Sensor 2 (G66): Signal too Low
P0332 - 35-10 - - - Intermittent
16711 - Knock Sensor 1 (G61): Signal too Low
P0327 - 35-10 - - - Intermittent
17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
P1570 - 35-10 - - - Intermittent

osobiście podejrzewam czujnik spalania skokowego? ale czy słusznie ? czekam na pomoc
zdk
Nowicjusz
 
Posty: 28

07 Lis 2012, 06:59

Coś jest z czujnikiem stukowym, a raczej z obydwoma stukowymi, jeśli są uszkodzone musisz je wymienić.
,,Czujnik spalania stukowego - montowany na kadłubie tłokowego silnika spalinowego czujnik rozpoznający drgania powstałe w wyniku spalania stukowego mieszanki paliwowo-powietrznej w komorze spalania, jest wykonywany jako czujnik piezoelektryczny.
Spalanie stukowe powoduje wystąpienie drgań mechanicznych kryształu piezoelektrycznego i wytworzenie sygnału przekazywanego do elektronicznego urządzenia sterującego. Na jego podstawie elektroniczne urządzenie sterujące wysyła sygnał zmieniający kąt wyprzedzenia zapłonu o wartość niezbędną do zaniku spalania stukowego."

Więc jeśli czujnik ten jest uszkodzony nie masz poprawnego zapłonu, korekcji zapłonu w swoim samochodzie, co za tym idze chyba sam sie domyślasz.
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

07 Lis 2012, 17:40

a to są dwa takie czujniki ? gdzie one się znajdują?
zdk
Nowicjusz
 
Posty: 28

07 Lis 2012, 19:25

Tak są dwa jeden z brązową a drugi czarną wtyczką, a znajdują sie pod kolektorem ssącym przy drugim i czwartym tłoku na wysokości mniej więcej połowy cylindra.
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

07 Lis 2012, 19:47

a jest jakaś możliwość żeby sprawdzić który z nich padł ? ewentualnie czy wgl to ten czujnik czy może sonda?
zdk
Nowicjusz
 
Posty: 28

07 Lis 2012, 20:14

Zeby padły dwa czujniki KS na raz jest mało prawdopodobne.
Sprawdź styki we wtyczce.
Sprawdź lampą stroboskopową jaki jest kąt wyprzedzenia zapłonu ?
W czasie sprawdzania stukaj młoteczkiem w okolicy czujników, zapłon powinien wtedy się zmienić na późniejszy.
Czujniki MUSZĄ być przykręcone momentem podanym przez producenta pojazdu.
Sprawdź świece zapłonowe, jaki mają kolor ?
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Urwana świeca zapłonowa NGK przy próbie odkręcenia
    Witajcie, dopadł mnie problem urwanej świecy NGK chciałem wymienić wczoraj świece w moim Voyagerze z silnikiem 3.3 i w tylnej głowicy środkowa świeca została ukręcona. Pozostałe dwie odkręciły się bez większych problemów ...

07 Lis 2012, 20:54

świece normalne nie są okopcone ani nic
zdk
Nowicjusz
 
Posty: 28

08 Lis 2012, 08:27

Pozbądź sie wszystkich przyczyn błędów <posprawdzaj okablowanie czujników stukowych, moment dokręcenia itp>, jak już błędów będzie brak i dalej auto będzie zamulone to możesz szukać innych przyczyn, a sondy na kompie czemu nie sprawdziłeś?? przecież sprawdzałeś błędy to czemu w bloki danych nie zajrzałeś i nie sprawdziłeś parametrów sondy??
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

08 Lis 2012, 15:33

a który blok jest od sondy? ogólnie nie ogarniam jeszcze vaga kabelek mam od niedawna.. jak sprawdzić sondę?
zdk
Nowicjusz
 
Posty: 28

08 Lis 2012, 15:58

A którego vaga masz??
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

08 Lis 2012, 16:58

vag com 3.11 , jutro bym sprawdził te logi i wrzucił
zdk
Nowicjusz
 
Posty: 28

08 Lis 2012, 17:01

A masz w ogóle pojęcie jak powinna pracować sonda lambda?? jaki powinien być poprawny wykres takiej sondy??
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

08 Lis 2012, 17:19

niestety nie, pisze w końcu na tym forum po to żeby jak najwięcej się dowiedzieć..to chyba logiczne.. gdybym wiedział to sam bym sobie to sprawdził..
zdk
Nowicjusz
 
Posty: 28

09 Lis 2012, 16:25

więc tak byłem niedawno w aucie i pospisywałem to co mi się wydawało że może coś pomóc w diagnozie i tak oto:
zimny silnik ok 35stopni
regulacja lambda -128
napięcie sondy lambda - 0
obroty 1200
obiazenie silnika 28000
zurzycie - 3l/h
przez ten czas samochód stoi wysoko na obrotach..

po 5min schodzi i jest tak:
obroty 800
obciazenie silnika 1400
zurzycie paliwa wolne obroty - 0.8l/h
napiecie sondy lambda 0.01wolt

noga na gaz i : obroty 2500k -napiecie lambda ok 0.6 wolt max 0.7 od 0
stan lambda 4
regulacja lamda -ok 130

takie coś mi wyskoczyło w polski vag.. odpaliłem też vag com i tam mam takie procentowe wartości:

group 5- lambda -2,3%
group 6 - lambda -2,3% i 0-2% na wolnych
group 7 - lambda - ok -14%

nie wiem czy to w czymś pomoże ale może..
zdk
Nowicjusz
 
Posty: 28

09 Lis 2012, 16:42

Ale jak z tym napięciem?? napięcie sondy ,,zimny silnik ok 35stopni" stoi na 0?? i nic nie dyga??
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998