VW Bora - Temperatura silnika i błąd sondy . Diagnoza.

21 Lis 2012, 16:29

VW BORA 1.6 SR 101 km

Witam wszystkich cały czas mam błąd sondy myslalem ze to wtyczka wyczyscilem nadal to samo , czy możliwe że winny jest czujnik temp. na komputer ?
Mam taki błąd :
Zdjęcie

Na zegarach temperatura : 90st.
Zdjęcie

A w programie w bloku pomiarowym sonda skacze między : 1.54 a 1.52
Temperatura silnika stoi na 27stopni i jak dodaje gazu roślnie tak stopniowo do 40-50 puszcze gaz spada .
Dokładne dane :

Zdjęcie

Czy winny temu wszystkiemu jest jakiś czujnik temp. ?
Czy te dane są wiarygodne w bloku pomiarowym ?
Czy może sonda?

Z góry wielkie dzieki za pomoc! :ok:
pona91
Nowicjusz
 
Posty: 17
Prawo jazdy: 27 12 1991
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: VW Bora
Silnik: 1.6 SR
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

21 Lis 2012, 18:13

sprawdź temperaturę komputerem na zimnym silniku i napisz jeżeli ci zaniża to dostajesz sporą dawkę paliwa i sonda będzie tak stała ale ona jest poza zakresem i trzeba ja będzie wymienić żeby była walnięta sonda dobra sonda powinna być 1,00-0,03nie napisałeś jaki to silnik wiec nie znam zbyt dobrego zakresu ale sprawdź temperaturę silnika potem zobaczysz i napisz ile jest na zimnym silniku ja myślę ze jest -3 :)
ochroniarz02
Początkujący
 
Posty: 214
Miejscowość: Biała Podlaska

21 Lis 2012, 20:17

Kolego a od kiedy to silnik na wolnych obrotach ma 155 obr/min?? coś masz nie halo ze sprzętem, więc po pierwsze zacznij od kompatybilnego vaga z kablem jaki posiadasz, a później dopiero szukaj co w trawie piszczy. A Twój błąd jeśli w ogóle dobrze jest takowy nie wskazuje uszkodzenia części pomiarowej sondy tylko uszkodzenie najprawdopodobniej katalizatora jeśli w ogóle jeszcze jest:/
Jeśli kat jest zapchany to spaliny nie mają swobodnego przepływu i gotują sondę, to samo jeśli jest pusty bo spaliny wirują w puszcze katalizatora i wracają na sondę co powoduje jej przegrzanie, tak więc nie jest to wina sondy tylko układu wydechowego, jeśli sprzęt dobrze odczytał błędy!!!
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

21 Lis 2012, 21:21

Sory gafe strzeliłem błąd który masz nie jest od przegrzania tylko od podgrzewania czyli uszkodzenie w układzie podgrzewania sondy a co z tym idzie sama sonda jest walnięta, Ale wskazania ma dobre czyli:
033 - sonda przed katalizatorem - 1,500 - 1,600 V,
036 - sonda za katalizatorem - 0,600 - 0,700 V,
Zakładka jeśli dobrze pamiętam 01 - silnik.
Napięcie powinno pływać od minimum do maksimum (dla sondy przed katalizatorem).

Jeśli oczywiście odczyt vaga jest poprawny!!
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

21 Lis 2012, 21:50

Patrząc na przebieg wykresów wygląda to wszystko niewiarygodnie . Wartości są nierealne do opisów. Nic tu nie można poradzić ani wywnioskować .Nie jestem jakimś tam szpecem , ale choćby ten czas wtrysku - 171 ms :shock:
pona91 napisał(a):Witam wszystkich cały czas mam błąd sondy


Dobra ......to wiemy , a coś więcej ? pali za dużo ? nie chce jechać ? nie trzyma wolnych obrotów ? czy co innego ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4928
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

21 Lis 2012, 22:21

Palić pali 10l /100 i jak bład wyskoczy jakby stracił na mocy od 2000/obr do 3000/obr ... sciagne innego vaga i zobaczymy jak to wyglada ...


edit.

A więc dzisiaj zauwazylem spore problemy od samego rana , caly czas błąd sondy , lecz brak mocy i nieraz ale nie zawsze problem z rozruchem i koniec a jak odpalam auto to obroty nie są początkowe 1100 tylko 300 to ledwo co odpali .... i w czasie jazdy muł szczególnie między 2000 a 3000 tak wskazówka obrotów stanie i koniec nie wiem od czego jest to zalezne ze pali czy nie pali czy jest ok...


Zdjecie z vaga tym razem z takimi danymi niech ktos to sprawdzi....

Zdjęcie

możliwe że temu jest winna przepustnica? tylko dlaczego nieraz ładnie pali a nieraz nie....?

Starałem sie jak mogłem tak wygląda log w czasie jazdy , troche nie wyraźnie ale widać ... ( nie łatwo jedna reką kierowac a drugą kamerować laptopa....


[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

pona91
Nowicjusz
 
Posty: 17
Prawo jazdy: 27 12 1991
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: VW Bora
Silnik: 1.6 SR
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

23 Lis 2012, 19:44

No wiec tak , teraz juz wogole tragedia , auto nie przyspiesza problemy z odpaleniem i nagle zaczeło duzo palić....;/ zauważyłem że odłanczając wtyczkę od halla brak reakcji czyli jak silnik chodził tak chodzi czy tak ma być w tym silniku 1.6 SR poniewaz posiada dwa czujniki? czy przez ten hall by tyle palił?? :bored:
pona91
Nowicjusz
 
Posty: 17
Prawo jazdy: 27 12 1991
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: VW Bora
Silnik: 1.6 SR
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000