Otóż posiadam taki problem, że jeśli dam na maksa nawiew to prawie w ogóle nie wieje (troszeczke) i jak dam na najcieplejsze powietrze to i tak zimne leci...
Jeśli ktoś wie co mogło się posuć, to proszę o pomoc...
Jest jeszcze kwestia czy to klimatronik.
Sprawdź czy wentylator działa - musisz zdjąć cały schowek po stronie pasażera (w razie gdyby nie działał)
Sprawdź czy weże które wchodzą do nagrzewnicy są gorące- jak otworzysz maske to po prawej stronie akumulatora sa dwa węże do nagrzewnicy.
A co do klimatronika (mam pustą klime i jak ją włącze to też słabo wieje i zimne powietrze nie leci) I ktoś nawet mi powiedział, że ciepłe powietrze mi nie leci i nie dmucha tak jak powinno i tego przyczyną może być pusta klima?
Mi się wydaje że jednak klima nie odpowiada za ciepłe powietrze...?
Dobra Piotr sprawdze to co napisałeś i dam cynk na forum co zauważyłem..
Jak masz pustą klime to nie zadziała sprężarka. Pytałem czy to klimatronik bo nieraz potrafi się załączyc klima i wtedy chłodzi powietrze a na wyswietlaczu masz HI. Ja dla pewności odłączyłem sprężarke. W razie jak by wentylator działał na maxa to pozostaje kwestia nagrzewnicy może być nawet zapchana- ale najpierw sprawdź na węzach.
Czyli klimatronik na pewno odpada, bo klima jest pusta...
A co do wentylatora ustawie go na maxa i temp HI to ani mocno nie wieje ani aż tak ciepłego powietrza nie daje...
Zobacze jutro te węże...
[ Dodano: Pon Paź 19, 2009 17:14 ] Więc tak:
Węże sprawdzałem, są ciepłe...
A co do wentylatora, to chodzi, bo słychać...
Czyli co teraz musiałbym sprawdzić nagrzewnice?
Jak to zrobić i gdzie bym ją znalazł?
Żeby dobrać się do nagrzewnicy to musisz rozebrać cały kokpit wewnątrz plus zdjąć deske roździelczą - jak tego nie robiłeś to cały dzień roboty -mi to już zajmuje 4 godź. Nagrzewnica jest w całym urządzeniu z wentylatorem ,chłodnicą klimy i klapkami regulacyjnymi powietrzem- trzeba to całe wydostać z auta a od strony silnika odłączasz tylko węże od nagrzewnicy i przewody od klimy cała reszta w środku. Cięzka praca a szczególnie jak to się robi pierwszy raz.
Proponuje zacząć od odpowietrzenia układu - odpowietrznik od nagrzewnicy znajduje się na wężu lewym -tym od strony akumulatora- luzujesz opaske i lekko zdejmujesz wąż ale nie do końca jest w nim mała dziurka przez którą powinno wydostać się powietrze.
Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku? Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...
[D] Croma II 1,9 / Accord VII 2,2 / 6 I 2,0 / Passat B6 2,0 Podstawowe kryteria zestawienia: - kombi segmentu D - silnik diesla o mocy ok. 140KM - manualna skrzynia biegów - modele z okolic 2005 roku Wytypowane modele do zestawienia: - Fiat Croma II 1,9 Multijet - 150KM - Honda ...
Masz klimatronic a umiesz z niego odczytać błędy?
Jak masz zapowietrzoną nagrzewnice to słychać w aucie bulgotanie jak przegazujesz.
Sam męczyłem sie z ogrzewaniem i po mimo tego,ze silnik miał 90*C to i tak padł termostat -wymieniłem go i dzisiaj podjechałem na komp. usunąć błędy Grzeje jak szalony.
A układ odpowietrza się bardzo ciężko bo weże od nagrzewnicy są wyżej od zbiorniczka wyrównawczego- grzejesz auto do 90*C i bardzo powoli odkręcasz korek -najlepiej zbiorniczek odkręcić i unieść wyżej czekasz aż ostygnie auto i sprawdzasz poziom płynu (ale nieraz trzeba tak robić pare razy)
Jeżeli oba węże z nagrzewnicy są ciepłe,to nagrzewnica raczej odpada.Chyba,że jeden ma temperaturę mniejszą od drugiego - wówczas można mysleć o jej zapchaniu.
Przyczyną zimnego powietrza może być klapka nad nagrzewnicą,która się nie przewiera - ma ona dwa położenia - zimne powietrze leci nad nią(a ona zasłania nagrzewnicę) i leci do nawiewów i drugie położenie - kieruje ona nawiew na nagrzewnicę i przez nią na nawiewy.Klapka jest sterowana siłowniczkiem pneumatycznym.Jak przełączysz powietrze z zimnego na ciepłe,to powinno się dać słyszeć cichutki syk powietrza.Czasami da się tez usłyszeć tą klapkę,ale trzeba się dobrze wsłuchać.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.