Audi A4 2.0TFSI BWE / Źle ustawiony wałek ssący rozrządu

09 Lip 2018, 17:09

Czy źle ustawiony wałek ssący może dawać takie objawy jak: spadek momentu obrotowego (i ewentualnie nieco wyższe spalanie) bez sygnalizacji błędów?

Po wymianie rozrządu, auto jest słabsze (co potwierdziła hamownia), ale VAG nie komunikuje błędu czujnika walka rozrządu.
CiżęLipki
Nowicjusz
 
Posty: 7
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Audi A4 B7
Silnik: 2.0 TFSI 200KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

10 Lip 2018, 16:25

Moim zdaniem jest to możliwe że coś zrobili podczas wymiany rozrządu lub po prostu zaistniał jakiś zbieg okoliczności. O ile wyszło że jest słabsze auto i jak wyszedł przebieg momentu obrotowego? Na wolnych obrotach silnik pracuje dobrze, równo?

Tam masz zawór zawór 06H 109 257 C który steruje zmiennymi fazami rozrządu który potrafi być problematyczny.

Jeżeli był tylko robiony rozrząd to nie ma wyjścia i trzeba będzie do niego zajrzeć i sprawdzić czy został ustawiony prawidłowo.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

10 Lip 2018, 19:50

Konkretna diagnostyka (w innym miejscu) wykazała, że to jednak nie problem rozrządu. Wygląda na to, że warsztat w trakcie wymiany rozrządu uszkodził sterowanie turbiną i prawdopodobnie słabiej/później się kręci.

Szczerze liczę, że to będzie prosty temat do ogarnięcia.

Jest jeszcze zabawny aspekt. Na moje pytanie: czy sprawdzali działanie zaworów sterujacych turbiną, usłyszałem, że:
a) spojrzeli na nie i "jest membrana, więc jest OK"
oraz
b) że oni nie będą stawać na głowie i ściągać nowego zaworu, żeby sprawdzić czy to nie jest przyczyna
CiżęLipki
Nowicjusz
 
Posty: 7
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Audi A4 B7
Silnik: 2.0 TFSI 200KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

11 Lip 2018, 19:18

w tom modelu można samemu spr pasek rozrzondu na kole pasowym jest poprzeczne nacięcie a na obudowie znak z którym ma się pokrywać u góry zdemontować obudowę rozrzondu na kole zębatym z czoła jest znak a na obudowie jest strzałka z kturą sie tesz muśi zgadzać a sprawdzenie wałków rozrzondu to morzna to spr komputerem do diagnostyki w parametrach systemu morzna odczytać np 42 to na drugim ma być 42 morze się rurznić kilkoma stopniami ale nie cyframi oczywiście spr na wolnyh obr albo demontować tylną pokr rozrzondu a tam jest łancuch do kturego niełatwo sie dostać
krzysiek2231
Nowicjusz
 
Posty: 38
Prawo jazdy: 17 11 1935
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: seat cordoba
Silnik: 1,4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nowe stawki akcyzy w 2017 roku na samochody osobowe
    Zmiany naliczania podatku akcyzowego od samochodów osobowych najprawdopodobniej zostaną wprowadzone od nowego 2017 roku. Rząd zamierza ograniczyć import starych samochodów. Według nowych przepisów im ...
    Diesle to ślepa uliczka motoryzacji w Europie
    Samochody z silnikami wysokoprężnymi nie są sposobem na skuteczną redukcję emisji spalin i gazów cieplarnianych. Z nowego raportu konsultingowej organizacji non-profit Transport & Environment (T&E) z siedzibą ...