Audi A4 B6 czy B7? A może coś innego?

18 Mar 2016, 08:39

W tej kwestii cisza widzę, ale doczytałem, że w sumie np na skrzynie Multitronica trzeba uważać, bo są wadliwe.

A teraz pytanie z innej beczki. Z tego co widzę ceny wahają się od 15tys do 25tys za te Audi. Tej z niższych pułapów raczej kupować nie będę, na lepszą liczę ze 20tys. Niestety kwestia ma się też tak, że z powodów sporych wydatków (które wiążą się ze zdrowiem), nie wiem czy nie skusić się na coś ciut tańszego :( Nie jest to pewne, ale gdyby jednak to jak wygląda kwestia Audi A3 B6? Z tego co widzę są tańsze i chyba na tych samych silnikach. Warto zainwestować w A3 1.6? 1.8?
danon198901
Nowicjusz
 
Posty: 19
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: VW Golf III
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

18 Mar 2016, 18:20

danon198901 napisał(a):jak wygląda kwestia Audi A3 B6? Z tego co widzę są tańsze i chyba na tych samych silnikach. Warto zainwestować w A3 1.6? 1.8?

nie rozumiem
chodzi Ci o A3 II generacji, czy zrobiłeś podwójną literówkę i pytasz o A4 b6?
A3 II gen. nie ma godnych polecenia benzyniaków
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

20 Kwi 2016, 11:46

Przepraszam, jakiś czas mnie nie było z racji problemów zdrowotnych. O A3 już zapomniałem natomiast pytanie mam co do A4. Otóż w poszukiwania Audi dla mnie "zamieszanych" jest kilka osób - niestety z racji tego, że ciężko o dobre Audi A4 1.8 (zważywszy jeszcze, że to sedan), zainteresowałem się zaproponowaną mi wersją 2.0.
Powiedźcie mi proszę czy warto zakupić audi z tym silnikiem czy lepiej upierać się przy 1.8T. Nie chodzi mi o odpowiedzi tupu "2.0 130KM jest okej" jak to wcześniej miało miejsce, tylko o konstruktywną odpowiedź, czy silnik jest dużo gorszy/bardziej wadliwy/bardziej kosztowny czy różnicy nie ma. Czy blachy w obu przypadkach są na tym samym, wysokim poziomie czy też 2.0 była pokrzywdzona itp Kwestia ma się tak, że mam do wyboru, rzekomo sprawdzone A4 1.8T za 23,500 zł (+ opłaty, bo auto z niemiec) lub sprawdzone A4 2.0 za 20,000 zł(+ opłaty, bo również z niemiec) i się zastanawiam teraz czy oszczędzić te 3,5tys zł czy dołożyć i nie żałować. Wóz albo przewóz, potrzebuję pilnej pomocy kumatych osób całkowicie bezstronnych, a nie takich, które chcą sprzedać i zarobić co swoje ;)
danon198901
Nowicjusz
 
Posty: 19
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: VW Golf III
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

20 Kwi 2016, 13:40

Różnica tylko w silniku - pytanie czy dynamika 2,0 Cię zadowoli na tle 1,8T. 2,0 lubił czasem sobie chlapnąć olej z tego co wiem.

Inną kwestią jest to czy jest sens upierać się na Audi ze zwykłym 2,0, gdzie niczym szczególnym nie różni się od konkurentów, a płacisz sporo, bo to Audi...
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

20 Kwi 2016, 15:31

Z mojego doświadczenia 2.0 bierze olej. Jako że miałem LPG to miałem to w nosie bo 20zł/100km. Na 1000km dolewałem z 200-500ml, więc po 10 tysiącach nawet oleju nie trzeba było wymieniać tylko sam filtr. Ale co do zalet samego motoru 2.0 super - nic się nie działo przez 20 000 KM tylko króciec wody mi poszedł. Przebiegu miał ponad 300 tysi i był nadal zdrowy.

1.8T ciężko znaleźć zadbany egzemplarz, silnik do 170hp jest ok. Powyżej raczej wyżyłowane.
Oxon
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 01 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: brak

20 Kwi 2016, 15:32

Przy tym Audi obstaję dlatego, że najzupełniej w świecie podoba mi się to auto. Nie kupiłbym auta, które nie wiadomo jak jest wspaniałe, a wyglądało by jak Multipla :P Przy Audi też nie zapieram się rękoma i nogami, dlatego pytałem o inne sensowne pozycje w podobnej cenie. Wyszło na to, że do wyboru jest jeszcze BMW, czy też Saab. O ile jakoś do Saab'a się nie palę o tyle wydatek na BMW też jest przepłacony, bo znaczek czy to Audi czy BMW - swoje kosztuje dodatkowo :bored:

Rozumiem, że gdybyś miał do wyboru 1.8T i 2.0FSI czy to 2.0 20V to brałbyś 1.8T. A czy jesteś w stanie zaproponować mi coś jeszcze sensownego, a tańszego niż Audi - zakładając, że trzymam się tych samych wytycznych, tzn. mało awaryjny, do garażowania pod chmurką, w miarę tani w utrzymaniu i ładny (o ile to ostatnie to kwestia sporna) :D
danon198901
Nowicjusz
 
Posty: 19
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: VW Golf III
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Żółta naklejka PLK PKP - krzyż św. Andrzeja
    Być może nie wszyscy wiedzą, że w roku 2018 PLK PKP zapoczątkowało akcję " żółta naklejka PLK " O co chodzi? O ważną rzecz, ratującą zdrowie a nawet życie. Jak wszyscy uczestnicy ruchu drogowego wiedzą, a przynajmniej ...
    Wyjazd na święta lub sylwestra samochodem
    Jeśli planujesz wyjazd na święta Boże Narodzenia lub sylwestra samochodem, warto starannie zaplanować podróż. Najlepiej zacząć od zatankowania auta i uzupełnienia płynu do spryskiwaczy przynajmniej dzień wcześniej. ...

20 Kwi 2016, 17:10

Z mojej strony jako że sam szukam fury i oglądałem już sporo.
Saab 9-3 - wnętrze słabe KOSZTY TEŻ NIE MAŁE jak się coś zepsuje.
BMW e46 - no w sumie moje marzenie ale takie to wszystko rdzawe, katowane.
Audi a4 b6 - no miałem i mam zamiar wrócić do tego modelu tyle że z 2.4 albo te 1.8T.
no i Lexus ale za nim coś konkretnego znajdziesz to minie więcej czasu niż powyższe.

Każdy samochód będzie miał coś do zrobienia jak go kupisz, więc popatrz sobie na ceny części ile co do danego auta kosztuje, wyjdzie podobnie :P
Ostatnio edytowany przez mike, 20 Kwi 2016, 21:00, edytowano w sumie 1 raz
Powód: wulgaryzm. Trochę grzeczniej proszę ;)
Oxon
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 01 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: brak

20 Kwi 2016, 21:02

Oxon napisał(a):Saab 9-3 - wnętrze słabe KOSZTY TEŻ NIE MAŁE jak się coś zepsuje.
co wy macie z tym przyszywaniem drogości w Saabie :o to że znaczek widziany w pojazdach 1 na 1000 na polskich drogach o niczym nie świadczy. GM nie stworzył żadnego statku kosmicznego na gąsienicach żeby było drogo.
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14209
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

21 Kwi 2016, 09:09

mike1735 napisał(a):co wy macie z tym przyszywaniem drogości w Saabie :o

też tego nie rozumiem w przypadku 9-3 II gen. :ok:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

21 Kwi 2016, 10:21

Obstawiam, że ma to znaczenie gdy "serwisujemy" auto u wiejskiego samozwańczego mechanika, który ukończył ledwo podstawówkę, a jak widzi egzotyczny znaczek SAAB to od razu widzi w kliencie bogatego frajera , który wymieni u niego pół samochodu za ciężki hajs :ok:

W sumie gdybym miał takiego Saaba to bym sobie śmieszkował u mechanika żeby ze mnie nie zdzierali :mrgreen:
- Dzień dobry, wymienić mi pan X w aucie?
- A co to za auto?
- Vectra C
- Zaraz zaraz.... Mówił pan o Vectrze, a tu jest jakiś egzotyk
- Wygląd egzotyczny, ale technicznie to VC :ok:
Ostatnio edytowany przez mike, 21 Kwi 2016, 10:28, edytowano w sumie 1 raz
Powód: Uzupełnienie treści
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14209
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

22 Kwi 2016, 21:06

danon198901
Nowicjusz
 
Posty: 19
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: VW Golf III
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997