Audi A4-B6 odpalanie auta dziwna sprawa

25 Paź 2011, 19:50

Witam
Jakieś 3 miesiące temu kupiłem Audi A4 B6 z 2001. 218 tys przebieg. Na początku jakiś tydzień może 2 tygodnie autko odpalało mi normalnie na "dotyk" kluczyka, nie było żadnych najmniejszych problemów za każdym razem odpaliło elegancko na "dotyczek". Jednak musiałem zrobić podstawowe czynności, mianowicie wymieniłem olej i filtr oleju. Zalałem Mobil 5 w 40. I od tamtego momentu zaczął mi sie pojawiać malutki problem, auto zaraz po wymianie oleju przy odpalaniu zakręciło mi tak ze 5 razy. I do dzisiejszego czasu pojawia sie taki problem, mianowicie auto na 10 prób 2 razy nie odpali na "dotyk" tylko zakręci 5/6 razy i dopiero odpali.

Czy olej może być przyczyna?
Lgth
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Audi A4 B6, 1.9 TDI 131KM

25 Paź 2011, 19:59

To jest diesel na pompowtryskach? Jak tak, to jaki to jest dokladniej olej? Powinienes go zalac olejem z norma 505.01.

Jakim olejem byl wczesniej zalany? Moze 15W40?

Jak zalales zlym olejem silnik na PD, to majac pecha mozna sobie uszkodzic wtryskiwacze.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

25 Paź 2011, 20:06

Tak jest to diesel na pompowtryskach. Wiesz nie wiem dokładnie jaka norma, można to sprawdzić na butelce po oleju? Wcześniej nie wiem jakim był zalany, bo niedawno kopiłem i była 1 wymiana.
Lgth
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Audi A4 B6, 1.9 TDI 131KM

25 Paź 2011, 20:11

Tak, powinna byc informacja ze spelnia VW 550.01 i kilka innych tez moze byc.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

25 Paź 2011, 20:12

Czyli zły zalany olej może być przyczyną mojego problemu ?
Lgth
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Audi A4 B6, 1.9 TDI 131KM

25 Paź 2011, 20:16

Teoretycznei tak, w praktyce nie wiem czy olej nie spelniajacy jakies tam normy wydanej przez VAG'a faktycznie by ci mogl pompwtryskiwacze uszkodzic.

http://www.mobil.pl/Poland-Polish-LCW/c ... 5w40.aspx#
Tym zalales? On nie spelnia tej normy.

A np ten spelnia norme VW dla silnikow na PD:
http://www.mobil.pl/Poland-Polish-LCW/c ... 5w30.aspx#
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

25 Paź 2011, 21:07

jutro napisze Ci dokładnie jaki, ty a może to wina filtra paliwa bo nie wymieniałem jeszcze ?
Lgth
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Audi A4 B6, 1.9 TDI 131KM

25 Paź 2011, 21:10

Tak, nawet swiec zarowych.
Mozesz miec jeszcze swiece orginalne na upartego, w dieslu dlugo wytrzymuja. :P

Wtryskwiacze tak odrazu pasc nie powinny, chociaz nie wiem, czasami wystarczy zle paliwo raz zalac i d..a, a sa tacy co tankuja na najtaszych stacjach, albo nawet lewe kupuja i im sie nic nie dzieje.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

26 Paź 2011, 16:05

jednak mam zalany Mobil Super 10 w 40

i spełania norme 550. 01
Lgth
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Audi A4 B6, 1.9 TDI 131KM

26 Paź 2011, 19:36

Ale dobra, tak czy inaczej po cholere go zalewales polsyntetykiem, gdy producent zaleca pelny syntetyk 5W30? Jezeli przebieg 218 tys km jest prawdziwy, nie ma sensu lec gestszy olej, jak masz jakies wycieki w nim, lepiej naprawic uszczelnienie silnika niz zalewac gestszym olejem, ktory zapewni gorsze smarowanie silnika i turbiny, na dodatek to jest rozwiazanie krotko trwale, potem co? Zalejesz go z 15W40, jak bedzie znowu cos z niego cieklo?

W Polsce jest jakas taka moda ze diesla nalezy zalewac zawsze 10W40... warsztaty tez lubia zalewac kazdy silnik z 10W40, bo akurat taki maja w beczce... no i klient zadowolony, bo zapalcil za olej mniej... a potem wiecej niz sie zaoszczedzilo trzeba wydac na remon silnika, czy jego osprzet - turbine.

A jak ten olej faktycznie spelnia norme VW 550.01, to uszkodzic ci pompowtryskiwaczy nie mial prawa, bo tutaj chodzi o zawartosc siarki i innych zanieczyszczen.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

28 Paź 2011, 22:43

Do tego silnika producent zaleca olej 5W40(do benzyniaków 5W30) do pompo-wtrysków,nie chodzi o samo uszkodzenie pompo-wtryskiwaczy,tylko okolic styku wałka rozrządu z samym pompo-wtryskiem,występują tutaj bardzo duże siły nacisku (wałek napędza pompo-wtrysk) i olej musi mieć specjalny dodatek,który powoduje ciągłość smarowania,zwykły olej odpada :!: Ja bym przyglądnął się świecom żarowym,olej nie ma tutaj nic do rzeczy,zresztą nawet wlany zwykły olej, tak szybko niczego nie uszkodzi w tym silniku z PD.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8606
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)