Audi A4 B7 2.0tdi

10 Lis 2019, 13:56

Witam
Mam okazję kupić Audi A4 B7 2.0 tdi s-line 2007r. sedan manual przebieg: 370tys.km
Co sprawdzić przed zakupem?
Warto brać ten silnik pod uwagę?
Cena po negocjacji 15 500zł
Po odpaleniu przez kilka sekund nie równo pracuje.
Lekko dymi na czarno i niebiesko.
Trochę ciężko wchodzą biegi.
Wyświetla się check engine właściciel mówi że od świecy żarowej (nie sprawdzałem).
Na luzie co kilka sekund czuć takie bardzo lekkie szarpnięcie.
Dodam że jest to auto od znajomego który przez 7lat nie miał z nim większych problemów.
Co o tym sądzicie?
Nuclear
Początkujący
 
Posty: 58
0

10 Lis 2019, 14:08

Musisz zapytać naszych rycerzy od wieśvagenów... :ok:

Ogólnie: żeby rozważać zakup takiego śmiecia to trzeba być rycerzem/obrońcą marki :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10949
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
0

10 Lis 2019, 15:05

Generalnie to jest w dobrym stanie w porównaniu do innych nawet takich po 20 tys.
Tylko niepokoi mnie to co napisałem wyżej co to może oznaczać?
Nuclear
Początkujący
 
Posty: 58
0

10 Lis 2019, 15:08

Nuclear napisał(a):Mam okazję kupić


Faktycznie okazja życia...jaka to okazja ? ...ja bym tego za 1000 euro nie kupił.
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie
0

10 Lis 2019, 15:18

Nuclear napisał(a):Tylko niepokoi mnie to co napisałem wyżej co to może oznaczać?

oznaczać może na pewno że będziesz miał wydatki, a powodów usterek może być wiele, raczej to co napisałeś nie rokuje za dobrze, i można wpakować się na minę i nawet podwoić wartość tego wraku, myślę że ten twój znajomy dobrze wie co ma i świece by najzwyczajniej wymienił , nawet 1szt najtańszą żeby się błąd nie palił...ale widocznie nie jest tak kolorowo.
Widzisz..na handlarzy narzekają, a tu pokazujesz jaki towar mają Ci właściciele od 7 lat :lol: sprzedaje bo się wszystko sypie i się chce pozbyć złomu.
W tamtym roku miałem taką B7 2.0 TDI S-Line i sprzedałem ją za 25 000zł w BDB stanie.
Ostatnio edytowany przez andrewb25, 10 Lis 2019, 15:20, edytowano w sumie 1 raz
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie
0

10 Lis 2019, 15:19

Chcesz kupić auto od gościa, dla którego kopcenie na czarno i niebiesko, nierówna praca silnika, check i ciężko wchodzące biegi "nie są większymi problemami"? Świeca bosh kosztuje do tego silnika 50 plnów, nie wiem ile ich tam jest ale niech będzie 4, czyli 200 złotych...dlaczego to nie jest zrobione? Aż przypomniała mi się historia auta znajomego, które "wcale się nie psuło przez 5 lat i nic nie dokładaliśmy" a luz na pół obrotu kierownicą.

Dlaczego dymi na czarno? Nieszczelny dolot, rozjechane turbo, lejące wtryski (konkretnie pompowtryski w tym cudzie techniki), dpf. Dlaczego dymi na niebiesko? Bo spala olej. Czyżby pierścienie? Nierówna praca po odpaleniu zwykle wiąże się z problemami z układem wtryskowym, może być głupota typu zapchany filtr paliwa a mogą być o wiele poważniejsze rzeczy.

Podsumowując...śmietnik. Zresztą trudno wymagać od silnika będącego śmietnikiem już na linii produkcyjnej świetności po kilkunastu latach.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km
0

10 Lis 2019, 15:25

Invi napisał(a):Chcesz kupić auto od gościa, dla którego kopcenie na czarno i niebiesko, nierówna praca silnika, check i ciężko wchodzące biegi "nie są większymi problemami"? Świeca bosh kosztuje do tego silnika 50 plnów, nie wiem ile ich tam jest ale niech będzie 4, czyli 200 złotych...dlaczego to nie jest zrobione? Aż przypomniała mi się historia auta znajomego, które "wcale się nie psuło przez 5 lat i nic nie dokładaliśmy" a luz na pół obrotu kierownicą.



Ale Cena, Cena Cena ....i auto od 7 lat w jednych rękach...Nic tylko BRAĆ :lol:
Jakby było dobre to by nie sprzedawał, albo by wystawił za 25 000zł :lol:
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie
0

10 Lis 2019, 15:44

Nuclear napisał(a):Dodam że jest to auto od znajomego który przez 7lat nie miał z nim większych problemów.


Ja to rozumiem tak: przez 7 lat nic w tym aucie nie robił i teraz jak trzeba o nie zadbać to się pozbywa. Ile masz kasy na doprowadzenie auta do ładu? 5-10 tyś? 2.0 TDI PD to jeden z najgorszych silników diesla stworzonych po 2000 roku. Trzymałbym się od tego z daleka.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002
0

10 Lis 2019, 15:53

Pewnie mu powiedział tak: Popatrz jakie to dobre auto, jeżdżę przez 7 lat leję tylko paliwo i NIC nie dokładam :lol: :lol: :lol:
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie
0

10 Lis 2019, 16:04

andrewb25 napisał(a):Pewnie mu powiedział tak: Popatrz jakie to dobre auto, jeżdżę przez 7 lat leję tylko paliwo i NIC nie dokładam :lol: :lol: :lol:

+ to co nasi szkoleniowcy moto Januszy lubią ilość właścicieli, powłoka + takie tam ... a czas u jednego właściciela jest chyba najważniejszy bo to żaden handlarz... ;-)
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10949
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
0

10 Lis 2019, 19:05

Nuclear, zamiast słuchać rad forumowych, domorosłych mechaników, jedź raczej do normalnego mechanika i niech to auto obejrzy bo może to jakaś pierdoła a Panowie zawsze będą tak pisać bo mają w odniesieniu do tej marki ból wiadomej części ciała.
Ja też nie polecam tego silnika, ale to wszystko trzeba sprawdzić a nie bawić się we wróżbitę.
Z resztą jak ja komuś pomagałem to byłem wyzywany od p. Słodowego i w ogóle jak to nie widząc auta można diagnozy dawać a teraz nagle można auto na odległość diagnozować i zrozum tutaj ludzi z forum :roll:
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
0

10 Lis 2019, 21:08

No tak powinien zrobić, bo nikt na odległość nie zdiagnozuje samochodu
-kopci na niebiesko...z reguły pali olej
-kopci na czarno...pali paliwo, za duża dawka, wycięty dpf , lejący wtrysk itp
-świeca żarowa...szczerze wątpliwa sprawa, przy takich temperaturach to silnik powinien jeszcze palić samą kompresją nawet jak świeca/świece nie grzeją..chyba że tej kompresji już za wiele nie ma :mrgreen:
-jeżeli nie równo pracuje i kopci na czarno to obstawiałbym wtrys/wtryski a w zasadzie pompowtryski.
Ale to w zasadzie czysty strzał, trzeba to porządnie zdiagnozować.
pozatym kupowanie czegoś takiego to proszenie się o kłopoty.
:mrgreen:
Jeżeli miałbym reanimować te B7 czyli zapewne dołożyć kilka ładnych tys zł
to
Wolałbym już chyba dołożyć jeszcze troche i kupić sprawne b8 2.0 tdi, jakieś nawet bez wyposażenia z pocz. lat produkcji.
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie
0

10 Lis 2019, 22:17

No tak Pionuś nasz rycerzu...może dokończ temat taniej naprawy tsi bo coś wsiułkłeś :D

Zestaw bolączek tego auta masz racje o niczym nie świadczy...to takie wręcz oczywiste jak kopci to chwilowo i da się naprawić, jak skrzynia ciężko pracuje to pewnie wyciągnęła się linka sprzęgła a nie sprzęgło już nie mwiąc o skrzyni biegów która na100% jest ok. Drżenie na jałowym może być podunia motoru no bo przecież nie dwumasa...turbinka pewnie ok.bo za mało kopci... wywala czek...hmm pewnie bzdet...jak ktoś doprowadził auto do takiego stanu to pewnie je serwisował ...

Pionek Ty już masz u mnie kolejny level... Ty nie jesteś fanbojem/rycerzem tylko psychofanem bo każde g...+znaczek kałdi/vw = udany zakup.

A teraz przanalizujmy ktoś zrobi naprawy, starter olejowo/filtrowy i co ma? Dalej kibla z przebiegiem pod 400k.km. w którym tylko czekać na następne kwiatki.

Brawo psychofan :?

A wszystko okraszone znaczkiem tdi
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10949
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
3

10 Lis 2019, 22:32

Pionek napisał(a):Ja też nie polecam tego silnika, ale to wszystko trzeba sprawdzić a nie bawić się we wróżbitę.


Ale po co sprawdzać auto w którym silnik to totalna padaka i nawet jeśli teraz to niedługo będzie do wymiany? Jakby to było 1.9 TDI albo 1.8T to nawet jakby był uszkodzony silnik (uszczelka pod głowicą etc.) to za taką cenę warto kupić i zrobić auto. 2.0 TDI PD nie warto reanimować. Na pewno nie za 15 tys.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002
0

11 Lis 2019, 00:00

Panowie, przejrzałem o co chodzi Pionkowi!
Nasze złe opinie o tym aucie wynikają z tego, że nie jeździmy VAG'ami. Dodatkowo ja (i ktoś jeszcze, ale nie pamiętam :mrgreen: ) zazdrościmy posiadaczom aut owego koncernu a także tym, którzy są na najlepszej drodze by stać się ich właścicielami.

W dużym skrócie, nie mając w ręku kluczyków do VAG'a nie mamy pojęcia o realiach dotyczących usterek trapiących owe auta. To wcale nie jest tak, że właściciel takiego A4 tłucze ją przez kilka lat tylko zmieniając olej (albo i nie) , nie zwracając uwagi na "głupoty" do momentu aż jakaś spektakularna awaria nie zatrzyma go na środku skrzyżowania. Objawy z pierwszego postu na pewno pojawiły się na przełomie ostatnich dwóch, max trzech dni. Mało tego, obecny właściciel samochodu luksusowej marki audi* na pewno ma już umówioną wizytę w ASO celem usunięcia tychże usterek z użyciem najlepszych, oryginalnych części. Niestety, w obecnym okresie, gdzie wielu kierowców wymienia opony na zimowe, terminy wizyt w autoryzowanych serwisach troszkę się wydłużyły i to właśnie ta kwestia jest kluczową kiedy chcemy oceniać stan techniczny auta.

* Audi jest marką luksusową jak przed kilkoma dniami stwierdził jeden z użytkowników. Tak mówi pismo, dokładniej wikipedia
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km
3