Audi A4 B8 czy silnik 1.8 jest warty uwagi ?

29 Paź 2019, 07:48

Tak Pionek, na odległość to możesz komuś doradzić odnośnie osprzetu i na tym Twoje możliwości się kończą, bo ten ktoś musi wszystko sam ogarnąć przy aucie (czego 90 procent ludzi nie zrobi). Z innej beczki: jak wyczytamy z logów żebyś spróbował poluzowac sztangę, sprawdził podciśnienia przy wezykach od n75, sprawdził szczelność dolotu, podmienił DV, skalibrowal wtryski, sprawdził luzy turbo, wyciągnął kata czy zaadaptował przepustnice to zrobisz to wszystko? Już pomijam wiedzę ale bez kanału i dobrej obsługi kompa połowy z tych rzeczy nie zrobisz.
fcgetin
Początkujący
 
Posty: 193

29 Paź 2019, 08:05

Pionek mam zagadkę dla Ciebie:

Vw polo 13r (o ile dobrze pamiętam) zwykły 1,4 zgrzytała skrzynia podczas zmiany biegów a wstek wchodził z mega zgrzytnięciem. Co byś obstawił do roboty?
No i ciekawostka auto miało 70k.km.i przyjechało z serwisu w aso.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11023
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

29 Paź 2019, 09:24

Pewnie olej :D
Marcel2727
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 435
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Bartolekk ma wtyki u moderacji
Silnik: SzybszyOdTwojego
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2020

29 Paź 2019, 09:55

Marcel2727 napisał(a):Pewnie olej

Najn :)
W aso przecież się znają.
Celujemy dalej naprawę na odległość :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11023
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

29 Paź 2019, 10:11

Na odległość to się można bawić :D
Mogą być:
1. poduszki skrzyni
2. synchronizatory (ale ciężko przypuszczać że tyle naraz)
3. sprzęgło (choć przy tym przebiegu w strupiastym 1.4 mała szansa)
4. wysprzęglik
5. tuleja wybieraka
Opcji jest mnóstwo :lol:
fcgetin
Początkujący
 
Posty: 193

29 Paź 2019, 10:51

fcgetin napisał(a):Na odległość to się można bawić
Mogą być:
1. poduszki skrzyni
2. synchronizatory (ale ciężko przypuszczać że tyle naraz)
3. sprzęgło (choć przy tym przebiegu w strupiastym 1.4 mała szansa)
4. wysprzęglik
5. tuleja wybieraka
Opcji jest mnóstwo

Najn :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11023
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Raport: Fakty i Mity rynku samochodów używanych
    Rynek samochodów używanych w Polsce od lat cieszy się ogromnym zainteresowaniem. W 2024 roku zanotował znaczące ożywienie, osiągając najwyższy poziom aktywności od 2021 i wzrost o 31% w porównaniu do 2023. Wybór ...
    Czarna skrzynka w samochodzie będzie obowiązkowa
    Czarna skrzynka, znana także jako rejestrator danych zdarzeń (EDR - Event Data Recorder), to urządzenie instalowane w pojazdach samochodowych, które zbiera i przechowuje dane dotyczące pewnych zdarzeń, takich jak kolizje ...

29 Paź 2019, 11:48

Linka sprzęgła albo brak synchronizacji? Chociaż to już powinno być w starszych golfach :| Ewentualnie przegub kulowy.
Marcel2727
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 435
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Bartolekk ma wtyki u moderacji
Silnik: SzybszyOdTwojego
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2020

29 Paź 2019, 19:17

fcgetin napisał(a):Tak Pionek, na odległość to możesz komuś doradzić odnośnie osprzetu i na tym Twoje możliwości się kończą, bo ten ktoś musi wszystko sam ogarnąć przy aucie (czego 90 procent ludzi nie zrobi). Z innej beczki: jak wyczytamy z logów żebyś spróbował poluzowac sztangę, sprawdził podciśnienia przy wezykach od n75, sprawdził szczelność dolotu, podmienił DV, skalibrowal wtryski, sprawdził luzy turbo, wyciągnął kata czy zaadaptował przepustnice to zrobisz to wszystko? Już pomijam wiedzę ale bez kanału i dobrej obsługi kompa połowy z tych rzeczy nie zrobisz.


To wyjaśnij mi co robią Twoi koledzy po fachu z forum Audi A3/A4 itd oceniając czyjeś logi?
jak chcesz ocenić stan świec? wykręcić i polizać? przepływomierz pod słońce dasz?
A skąd wiadomo że podmieniona DV-ka nie jest też uszkodzona?
DVkę sprawdza się w 5 min kompresorem lub ręcznie
na N75 można podać napięcie i sprawdzić czy "cyka"
w logach masz zapłon, paliwo i wszystko widzisz
masz przepływ, masz korekcje itd i widzisz jak sterownik się zachowuje więc szczelność ocenisz i dziwie się że nie znasz podstaw a wypowiadasz się na każdy temat o TFSI, o wielowahaczu a nawet w swoim podwórku słabo 1,8T ogarniasz.
Turbo też widać a blokach jak pompuje lub jeśli nie widać to wysterowanie N75 itd można podpiąć manometr

I nikt nie każe nikomu remontów silnika robić ale sprawdzić DV-kę czy kompresorem na stacji dolot czy dymem, obejrzeć wężyki, zrobić logi, odczytać błędy to filozofii nie potrzeba, szczególnie przy wielu tutorialach na youtube. Dzisiaj smartfon obsługuje 5-latek, a na temat diagnostyki 1,8T grube książki powstały, Twój problem przepustnicy zapewne też jest pokazany na niejednym filmiku youtube.

Jak widzisz tamten temat zakończył się powodzeniem i auto zaczęło pięknie jechać, można? no właśnie tylko trzeba chcieć pomóc.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

29 Paź 2019, 19:54

Tak, tak, tylko nadal nie odpowiedziałeś na pytanie co sam z tego potrafisz zrobić przy aucie?
Bo śmiem twierdzić że nawet świec nie potrafilbys wykręcić skoro piszesz o cykaniu przy n75 i sprawdzeniu szczelności po logach (wyjdzie tylko że leci na ubogo, co może być od ciśnienia paliwa, nieszczelności, ale też umierającej przepływki więc już masz 3 typy i strzelasz na oslep). Nie mówiąc o zdjęciu kata, wyjęciu turbo, czy wymianie DV do których bez kanału raczej nie podejdziesz. I 90 procent użytkowników też nie potrafi, więc te porady teoretyczne na nic im się zdadzą. A na forach tematycznych w większości to pasjonaci danej marki, którzy sami grzebią przy aucie. Dla nich potrzeba tylko interpretacji logów.
Zresztą pisałem tylko o osprzęcie. Szybki zadał Ci pytanie odnośnie skrzyni: to też zdiagnozujesz na odległość?
Gdy ktoś opisuje że ręczny nie trzyma to też będziesz wiedział czy to linka, tloczek, samoregulator, korektor siły hamowania, czy np niedokladne oczyszczenie piast? Podpowiesz na odległość?
fcgetin
Początkujący
 
Posty: 193

29 Paź 2019, 20:09

Jeśli do wymiany DV w poprzeczniaku gdzie wystarczy śrubokręt dobry, potrzebujesz kanału to sory ale faktycznie nie mamy o czym rozmawiać

Porównywanie nie działającego ręcznego czyli typowej rzeczy mechanicznej z diagnostyką silnika czyli komputer, parametry też trafione w dziesiątkę :)
90% ludzi którzy robią logi za bardzo nie wiedzą co robią więc nie warto pisać o pasjonatach, bo pasjonat to może być przyrody a tamci szukają pomocy gdy mechanik nie potrafi auta naprawić.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

29 Paź 2019, 20:51

Tak, tak, a we wzdłużnym a4/A6 DV masz tak umiejscowione że musisz wejść pod auto, także taka to gadka z Toba :D
Świece jak chcesz sprawdzić oprócz oceny długości czasu od ostatniej wymiany i ich wykręcenia? Logami? Litosci...
To że będziesz miał stuki w 020 równie dobrze może świadczyć o cewkach, zapchanym kącie, niskim ciśnieniu paliwa, puszczajacej upg, upalonych gniazdach zaworowych, zabitym skoku olejowym. Mam wymieniac dalej czy wystarczy diagnostyki gr 020?
Skoro nie odpowiedziałeś na pytanie to znaczy że przy aucie potrafisz zrobić całe NIC, ale do dawania teoretycznych rad jesteś pierwszy :mrgreen:
fcgetin
Początkujący
 
Posty: 193

29 Paź 2019, 21:05

Co do zagadki to ...skrzynia i wszystko wokół niej było ok. Ale nie powiem :D

Co do pracy warsztatu na odległość nie będę się wypowiadać bo to jest mocna abstrakcja.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11023
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

29 Paź 2019, 21:23

fcgetin, wiem że jak nie masz argumentów to podajesz przykłady aut z księżyca o których nie jest mowa, najlepiej napisz co gdzie i w jaki sposób się sprawdza w RS6 C7 4,0 TFSI :)

I faktycznie trzeba sprawdzać grupę 020 żeby stwierdzić czy upg jest i łatwiej ogólnie ogarnąć upg niż chociażby wymienić komplet świec czyli zwykła eksploatacja :roll:
I masz rację ja nic przy aucie nie potrafię zrobić, tylko dzięki moim wskazaniom na odległość auto chłopaka stanęło na nogi, a Ty zjadłeś zęby podobno na 1,8T i nic, pustka, albo z zazdrości nie chciałeś pomóc, bo po co ktoś ma mieć auto naprawione :D
I następny raz jeszcze więcej silników powyszukuj z A4 B8 które były za długo produkowane i dlatego piją olej, najlepiej na rynek USA i Brazylię :)
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

29 Paź 2019, 21:24

szybki napisał(a):Co do pracy warsztatu na odległość nie będę się wypowiadać bo to jest mocna abstrakcja.


No raczej. A diagnostykę na forach to sobie można w nie powiem co wsadzić.

Pionek napisał(a):wiem że jak nie masz argumentów to podajesz przykłady aut z księżyca o których nie jest mowa, najlepiej napisz co gdzie i w jaki sposób się sprawdza w RS6 C7 4,0 TFSI

Tak, tak, tym bardziej że temat jest o zwykłym abstrakcyjnym dla Ciebie a4.

Pionek napisał(a):I następny raz jeszcze więcej silników powyszukuj z A4 B8 które były za długo produkowane i dlatego piją olej, najlepiej na rynek USA i Brazylię

I których dotyczy więcej niż połowa ofert na otomoto.
fcgetin
Początkujący
 
Posty: 193

30 Paź 2019, 08:01

O widzę kolega ma nowe konto fcgetin, ciekawe jak długo zabawisz :wink:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16706
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4