Audi A4 problem z obiegiem cieczy chłodzącej.

30 Sty 2010, 11:23

Witam koledzy.
Mam nietypowy objaw w mojej Audi silnik 1,8 96r - autko ładnie się nagrzewa do temp. 90*C (nowy termostat) i ją utrzymuje natomiast coś jest nie tak z nagrzewnicą a dokładniej z obiegiem układu chłodzenia.
Już od pewnego czasu miałem problemy z ogrzewaniem (na postoju leciało gorące powietrze a podczas jazdy letnie) wczoraj postanowiłem jeszcze to sprawdzić i odkryłem taki objaw - podczas postoju węże od nagrzewnicy robią się gorące a jak dodam gazu momentalnie robią się letnie - a podczas większych obotów nie powinno tak się dziać.
Czy wiecie czym to moze być spowodowane?
Dodam tylko ,że nagrzewnica była płukana 2 razy i układ odpowietrzony ,żadnego wycieku płynu nie ma.
Pierwszy raz się spotkałem z takim objawem i nie moge dojść co mu dolega.
piotrpz87
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1427
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,3
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

30 Sty 2010, 16:02

Mnie się wydaje,że masz bardzo sprawny układ chłodzenia,wyczyszczony i nie zakamieniony,reaguje natychmiast na wyższe obroty ,odprowadza szybko gorąco.Podam tobie przykład ze swojego podwórka.Stoję w korku długo,mam 100 st.C na budziku,skrzynia automat trzyma odpowiednie obroty silnika w pozycji na D(jazda do przodu),temperatura natychmiast spada gdy dam dźwignię zmiany biegów na N(luz),wtedy obroty silnika wzrastają a temperatura płynu chłodniczego spada natychmiast. Wzrost obrotów silnika powodują oczywiście wydzielanie się większej ilości ciepła ale równocześnie wzrasta sprawność działania pompy i wiatraka.Gdybyś miał układ zanieczyszczony, obserwował byś reakcję odwrotną.Ja też płuczę układ i dbam o niego, podobnie jak ty! :wink:
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

30 Sty 2010, 18:28

Skoro tak mówisz to widocznie masz racje bo już się obawiałem,że coś mu dolega nietypowego nawet chciałem kupić nową pompe wodną.
Ps. tak czułem ,że ty mi odpowiesz.
piotrpz87
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1427
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,3
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

30 Sty 2010, 20:22

Jak się otworzy termostat to zmniejsza się ilość cieczy jaka przepływa przez nagrzewnicę.
Fabrycznie były montowane pompy wody z plastikowym wirnikiem, który pękał i wtedy tragedia nie da się jechać.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...