Audi A5 - uciekający płyn chłodniczy

03 Wrz 2022, 18:25

Witam. Z 2 miesiące temu zauważyłem, że w dość szybkim tempie ucieka mi płyn chłodniczy. Bez namysłu oddałem auto do serwisu. Okazało się, że pęknięty był króciec. Po 4 dniach auto było już u mnie. Koszt - 600 zł.

Pojeździłem kilka dni i co się okazało? Chłodziwo znów ucieka, mam wrażenie, że nawet szybciej. Wróciłem do serwisu a tam mi powiedzieli, żeby jeszcze z miesiąc "pojeździć, poobserwować" i wrócić do nich.

Patrzyłem czy nie ma na osłonie jakichś wycieków, wszystko suche, przewody również. Nie mam pojęcia gdzie może leżeć przyczyna usterki.
Jestem trochę wkurzony, bo wzięli kupę kasy a problem nadal jest.

Czy ktoś miał podobny problem? Proszę o rady.
Turok112
Nowicjusz
 
Posty: 16

04 Wrz 2022, 22:44

No przez Internet nie będziemy w stanie pomóc bo możliwości jest bardzo wiele, układ chłodzenia jest bardzo rozbudowany,wiele łączeń i elementów.
Dużo tego płynu Ci ubywa?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16656
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

05 Wrz 2022, 10:44

Jaki masz silnik w tej A5?
Zauważyłeś jakieś problemy np. przy odpalaniu, biały dym przez chwilę lub jakieś inne niedomagania silnika?
Przewody i złączki od układu chłodzenia przeglądaj zaraz po jeździe jak silnik jest ciepły czasem niewielki wyciek może być ciężki do zlokalizowania.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10092
Zdjęcia: 35

05 Wrz 2022, 17:10

Powiem tak. Nie będę już diagnozował sam i się godzinami przyglądał w silnik. Byłem dziś u poleconego przez mojego kumpla mechanika i już po otwarciu maski stwierdził, że czuć że ucieka płyn chłodniczy (co fachura to fachura jednak). Spojrzał głębiej i ewidentnie były ślady po chłodziwie, nawet świeże.
W środę będę do niego dzwonił czy ma czas je wziąć na warsztat, jeśli tak to koło piątku/soboty auto powinno być już zrobione.
Wtedy dam znać co było przyczyną. Może komuś w przyszłości się przyda :)
Turok112
Nowicjusz
 
Posty: 16

14 Wrz 2022, 17:24

Auto właśnie wróciło do mnie od mechanika, a zatem napiszę tak jak obiecałem, co było przyczyną.

Wadliwy okazał się "korpus pompy wody", jeśli tak można to określić, bowiem dokładnej nazwy ta część nie ma. Płyn uciekał przez otwór techniczny, który był umieszczony na dole.
Nie dało rady bawić się w jakieś półśrodki i trzeba było wymienić cały moduł wraz z pompą wody, elektryczną pompą wody i termostatem.
Koszt 1450zł plus robota czyli za całość wydałem 2k.

Drogo, ale na co najmniej 10 lat spokój, bo część oryginalna. :D
Turok112
Nowicjusz
 
Posty: 16

14 Wrz 2022, 18:20

A jaki masz przebieg? Kiedy pompa była zmieniana?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16656
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

14 Wrz 2022, 18:42

Chodzi ci o ten moduł? Oryginalny był jeszcze
Przebieg to 153k
Turok112
Nowicjusz
 
Posty: 16

14 Wrz 2022, 23:04

To nie mówimy o wadzie tylko po prostu się zużyło :wink:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16656
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

15 Wrz 2022, 08:11

Drogo? Przy A5? To normalna cena :ok:

Drogo to jest wydać 2-3k na dwumasę przy jakimś kompakcie z dieslem :naughty:
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

15 Wrz 2022, 09:23

galakty napisał(a):Drogo to jest wydać 2-3k na dwumasę przy jakimś kompakcie z dieslem
mój kolega od benzynowej giulietty jest lżejszy o 2600 bo wysprzeglik padł i pedał został w podłodze.
No trochę Cię szczyścili za wymianę tej pompy ale tak jak mówisz będzie spokój ma kilka lat.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16656
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

15 Wrz 2022, 09:26

Kao napisał(a):mój kolega od benzynowej giulietty jest lżejszy o 2600 bo wysprzeglik padł i pedał został w podłodze.


Chyba by mi się to śniło po nocach :mrgreen:
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

15 Wrz 2022, 13:53

Ceny części jak i usług w pl niestety poszły mocno do góry i to boli.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16656
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

15 Wrz 2022, 14:13

Kao napisał(a):No trochę Cię szczyścili za wymianę tej pompy ale tak jak mówisz będzie spokój ma kilka lat

Jeżeli jest OEM to tak jeżeli nie to będzie lipa.

Kao napisał(a):No trochę Cię szczyścili za wymianę tej pompy ale tak jak mówisz będzie spokój ma kilka lat


A ja uważam że tu mocno dają znać o sobie mity pt.niemiecko to tanio albo coś tam to tanio. Auta szczególnie z de nigdy nie były tanie.
Co do ogółu to:
części poszły w górę ale i robota też bo mówi się tylko o kryzysie i podatkach a zapomina o tym co odje...bała obecna władza w kwestii różnych dziwnych opłat i sposobów rozliczeń.
Suma summarum nie nazywają tego podatkiem więc dla potrzeb medialnych jest ok.a to że ktoś musi to zapłacić to już wszystkim ryba.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10942
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

15 Wrz 2022, 15:01

szybki napisał(a):A ja uważam że tu mocno dają znać o sobie mity pt.niemiecko to tanio albo coś tam to tanio.
to Ci Ci powiem tak, zachód przeważnie bazuje na zakupach ASO zresztą i ja też i nie jest tak jak mówisz, weź sobie dla porównania jakieś tam części tego samego rodzaju i sobie porównaj między niemieckim francuskim i japońskim i zobaczysz że nie jest do końca jak mówisz wiadomo że są jakieś tam części kosmos drogie ale to przy każdej marce i tu nie ma czy niemieckie czy nie ale fakt można odczuć że niemieckie jest drogie po częściach zaawansowanych technologiczne jakiś tam bulbulatory, przespieszacze spowalniaczy itd ale zwykłe rzeczy są naprawdę w cenach ok.
Ostatnie 2 tyg mam na tapecie same renault bmw i audi jak chcesz to podrzucę faktury za graty, taki przykład z wczoraj nadkole (tylko przednia część) plastik do Mastera 140 euro do audi a3 takie szmaciane 60 euro.
Pas tylny do captura 260 euro do q3 z 20r 115.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16656
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

15 Wrz 2022, 15:05

Też tak myślę, czy tylko auta z de są drogie w serwisie?
Jakoś nie wydaje mi się żeby takie Volvo S60 szczególnie z T6 było tanie jak kompakty z 1,6 mpi 100 konne
Edquar
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 267
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2007