25 Lis 2019, 22:56
Pozwolę sobie wrócić do tematu, może teraz ktoś coś więcej powie.
Oczywiście nadal borykam się z tym samym problemem. Ostatnio rozebrałem częściowo silnik. Wymieniłem większość uszczelek, podkładek itp, itp. Wymieniłem uszczelkę pod głowicą, dałem ją do splanowania, bo wykazało spaliny, a i też bulgotało w zbiorniczku i ubywało płynu od jakiegoś czasu, a przy okazji myślałem, że to ma związek jakiś z moją awarią.
Przy rozbiórce wymieniłem wałek wydechowy i ssący, bo był w stanie jakim był. Zregenerowałem wariator rozrządu. Sprawdziłem ciśnienie oleju, które było eleganckie. Na jałowym, na obrotach itp, było jak najbardziej okej. Wspomnę, że nigdy nie miałem problemu z poborem oleju albo jakimś dymieniem, od wymiany do wymiany nie musiałem nawet dolewać.
Ostatnio na weekend nawet nalałem nafty trochę, ale praca silnika się nie zmieniła. Jak się okazało na pierwszym cylindrze mam kompresję 7, na pozostałych równo dużo ponad 10, nie pamiętam ile dokładnie, ale w normie. Postanowiłem zrobić próbę olejową; dolałem do kulejącego cylindra troszkę oleju, ciśnienie wzrosło o 5 bar, z 7 do 12.
Czy to oznacza pierścienie do wymiany? Czy może to wskazywać na coś innego?
Teraz po tym małym remoncie czuje nawet na rozgrzanym silniku jak gubi kompresje, delikatnie w budzie to czuć jak telepie, silnikiem też tak delikatnie. Przed remontem tego nie było aczkolwiek jak widać też był problem z kompresją choćby na zimnym silniku, gdy odpalałem. Myślałem, że może nagar, którego tam trochę było podtrzymywał trochę kompresję?
Auto nie traci na mocy, jedzie jak głupie, ale coś jest na rzeczy.
Obecnie nie mam czasu na ponowną rozbiórkę silnika, a wiem, że to nie minie. Dlatego przed tym chciałbym wiedzieć na co jeszcze mogę zwrócić uwagę czy to faktycznie wskazuje na pierścienie?
Teraz też jest takie charakterystyczne bulgotanie wydechu, wypuszczanie z wydechu powietrza. Jak jest regularny dźwięk zawsze, to teraz tak jakby przerywał, nie wiem jak to opisać. Pojawia się bulgot na sekunde i znika i tak ciągle, coś jakby właśnie problem z cylindrem..