Audi A6 C6 2.0 TFSI (BPJ/230KM/MANUAL) - odpalanie na gar mniej

27 Cze 2019, 20:48

Witam serdecznie.

Postaram się dokładnie opisać swój problem.

Jakiś czas temu oddałem autko na chiptuning stage 1.

Tak dla ciekawskich 1 hamowanie wyszło 183km seria.

Przy odbieraniu auta odpaliłem je, ale tak jakby na 3 gary pracował, bo telepało całą budą, lecz wtedy myślałem, że to wina akumulatora, bo akurat właśnie się kończył..
Po wymianie akumulatora problem jednak nie ustąpił.

Generalnie za 1 razem zrobili mi około 210km, bo szef akurat wyjeżdżał na urlop, więc zrobił bezpieczną mapę, ale powiedział, że po urlopie zaprasza na korektę, jakby mi to nie wystarczyło.

Jeździłem tak kilka dobrych dni, czasem autko paliło od strzała, a za którymś odpalaniem telepało całą budą. Teraz już po każdym dłuższym postoju (kilkanaście godzin) tak się dzieje, czyli coś jest na rzeczy.. Jednak gdy odpalę i jak już wspominałem jak pracuje i nim telepie, dodam gazu, to od razu auto pracuje normalnie. Tak samo jak odpalę z delikatnym gazem to problemu nie ma. W późniejszej jeździe tak samo, jeździ elegancko, nic się nie dzieje, tylko to odpalanie..

W tym tygodniu oddałem na korektę, wyciągnęli na 230KM i 370NM i jest to już wystarczające i nic się nie grzeje, temperatury ok, a przy okazji usunęli "fake blow offa", bo miałem gryzonia pod maską i było lewe powietrze (odma). Jednak nie mogą się uporać z tym problemem. Co prawda najpierw ogarniali skąd te dziwne dźwięki syczenia, później mapa, i pod koniec dzisiejszego dnia szukali co to może być no i pewnie jutro będą kontynuować z rana..

Co zostało sprawdzone?

Rozrząd był wymieniany jakoś 8k km temu, olej + filtry niedawno. Nówki świece NGK, sprawdzone cewki i kable zapłonowe, przepustnica też jest ok. Generalnie twierdzili dziś, że dużo rzeczy sprawdzili, więc też nie jestem w stanie powiedzieć co dokładnie jeszcze robili, ale może od Was dostanę jakieś sugestie.. Nagar na zaworach, któryś z zaworów śmietnik, n75, dv, czujnik temp. cieczy? choć myślę, że jako firma tunerska ogarnia te podstawowe rzeczy do sprawdzenia..

Nie wiem czy to zbieg okoliczności, ale przed robieniem mapy autko paliło elegancko, nieważne czy zimno czy długo stało czy nie.. Może coś z dawką paliwa zepsuli, wtryski? Teraz tankuje pb98.

Dziękuje za pomoc :)
Gom3z
Początkujący
 
Posty: 124
Zdjęcia: 6
Prawo jazdy: 20 04 2016
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Audi A6 C6
Silnik: 2.0 TFSI 170KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
  • 28 Cze 2019, 09:39

    Gom3z napisał(a):Nie wiem czy to zbieg okoliczności, ale przed robieniem mapy autko paliło elegancko, nieważne czy zimno czy długo stało czy nie.. Może coś z dawką paliwa zepsuli, wtryski?
    Jak było ok to niech szukają problemu, najwyraźniej jest coś z rozruchową dawką paliwa. Tu raczej nic innego nie zmienili żeby taki problem wystąpił.
    A wiesz jakie błędy pojawiały się jak występował ten problem podczas rozruchu?
    Cichy77
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5225
    Zdjęcia: 62
    Auto: Mam, często zmieniam!

    28 Cze 2019, 10:25

    Błędów nie widziałem żadnych aczkolwiek bezpośrednio przy opalaniu nie miałem podłączonego kompa osobiście. Szef stwierdził, że robiąc mapę nie rusza niczego poniżej 1400 obrotów i to nie powinno mieć nic wspólnego..
    Gom3z
    Początkujący
     
    Posty: 124
    Zdjęcia: 6
    Prawo jazdy: 20 04 2016
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: Audi A6 C6
    Silnik: 2.0 TFSI 170KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007

    30 Cze 2019, 10:08

    Ktoś coś?
    Gom3z
    Początkujący
     
    Posty: 124
    Zdjęcia: 6
    Prawo jazdy: 20 04 2016
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: Audi A6 C6
    Silnik: 2.0 TFSI 170KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007

    30 Cze 2019, 14:04

    Gom3z napisał(a):Ktoś coś?

    Tylko tak naprawdę ogarnięty stroiciel powinien Ci dać diagnozę albo przynajmniej nakierować w odpowiednią stronę.
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 10990
    Prawo jazdy: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    04 Lip 2019, 16:41

    Nie jestem do końca pewny, ale prawdopodobnie błąd został usunięty. Problem miałem co odpalenie co noc, dzisiaj odpalił bez zająknięcia.

    Możliwe, że to była wina czujnika temperatury cieczy, bo był założony jeszcze oryginalny, choć błędów żadnych nie było przy odpalaniu auta, ani żadnego wypadania zapłonu, ani nic. Zrobiłem też i sprawdziłem adaptacje przepustnicy dla pewności i parametry też są ok.


    Został mi jeden problem. Pojawia się, gdy silnik jest TYLKO zimny.
    Mianowicie, dopóki temperatura nie osiągnie 90 stopni, szarpie obrotami na każdym biegu w zakresie około 2000 do 2400 obrotów. Powyżej tych obrotów już jest ok (nawet za nim się zagrzeje, ale tylko jeśli przekroczy 2400 na obrotomierzu to jest ok). Wskazówka obrotomierza nie idzie płynnie tylko są takie jakby skoki w 2000-2400 +/- 100 mogę się mylić.

    Błędów brak, co sprawdzić?
    Gom3z
    Początkujący
     
    Posty: 124
    Zdjęcia: 6
    Prawo jazdy: 20 04 2016
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: Audi A6 C6
    Silnik: 2.0 TFSI 170KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Volvo S90 - pierwsza publiczna prezentacja
      Pierwsza publiczna premiera najnowszego Volvo S90 odbędzie się podczas targów motoryzacyjnych NAIAS w Detroit. Stany Zjednoczone są dla szwedzkiej marki bardzo ważnym rynkiem zbytu, a miejsce premiery luksusowego sedana jasno ...
      Opel Calibra GTC Concept
      Silnik 2.8, 325 KM. Bardzo podobna jest do Isignii, a ta jak wiadomo była i jest świetna. A wy co myślicie na temat nowej calibry? Jeszcze dodam, że ma kosztować około 200 tysięcy gdzieś to na angielskiej stronie przeczytałem. ...

    05 Lip 2019, 15:01

    Gom3z napisał(a):Pojawia się, gdy silnik jest TYLKO zimny.Mianowicie, dopóki temperatura nie osiągnie 90 stopni, szarpie obrotami na każdym biegu w zakresie około 2000 do 2400 obrotów.
    To może być wina świec NGK to nie najlepszy wybór tak samo z kablami WN.
    Masz stare świece? Można by było podmienić i sprawdzić czy problem występuje w takim samym stopniu. tym sposobem mógłbyś wyeliminować podejrzenia ze świecami.

    Ja kiedyś miałem podobny problem po wymianie kabli WN i świec tej firmy po jakimś miesiącu silnik miał takie wypadanie zapłonu które było słychać przy wydechu i delikatnie drgał. Okazało się że jeden z przewodów miał gdzieś problem.
    Cichy77
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5225
    Zdjęcia: 62
    Auto: Mam, często zmieniam!

    05 Lip 2019, 18:11

    Też nie chce pieniędzy w błoto ładować i szukać co to może być, a problem dalej będzie.

    Świece wymieniłem około miesiąc temu na nowe ngk, więc to chyba nie ich problem. Postaram się zagłębić w temat kabli, aczkolwiek wszystko było sprawdzane.

    A znając życie to będzie jakaś pierdola, a najgorsze ze żadnych błędów nie pokazuje.

    Może zasyfione zawory mogą mieć z tym coś wspólnego? Tylko z tym też więcej roboty i nie wiem czy się do tego dobierać.
    Gom3z
    Początkujący
     
    Posty: 124
    Zdjęcia: 6
    Prawo jazdy: 20 04 2016
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: Audi A6 C6
    Silnik: 2.0 TFSI 170KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007

    07 Lip 2019, 12:11

    Poniżej w linku przedstawiam co się dzieje po odpaleniu auta po nocy, prosiłbym o weryfikację.

    https://megawrzuta.pl/download/d846e9a9 ... 72219.html

    A tu dorzucam jeszcze prace silnika dopóki nie złapie obrotów. Tak się dzieje tylko gdy silnik zimmy

    https://megawrzuta.pl/download/e8218068 ... 70f7e.html
    Gom3z
    Początkujący
     
    Posty: 124
    Zdjęcia: 6
    Prawo jazdy: 20 04 2016
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: Audi A6 C6
    Silnik: 2.0 TFSI 170KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007

    08 Lip 2019, 13:17

    Gom3z napisał(a):Może zasyfione zawory mogą mieć z tym coś wspólnego? Tylko z tym też więcej roboty i nie wiem czy się do tego dobierać
    Moim zdaniem raczej tu nie będzie problemu. Dodaj do paliwa jakiś dobry preparat który "czyści zawory" przy okazji układ paliwowy i zobaczysz czy coś się zmieni.

    Tych filmików nie mogę jakoś pobrać ;/
    Cichy77
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5225
    Zdjęcia: 62
    Auto: Mam, często zmieniam!

    08 Lip 2019, 15:48

    Właśnie myślałem już nad takim preparatem teraz na weekend, ale nie wiem jakiej firmy, coś polecisz?

    Spróbuj z tych linków i daj znać

    https://www.szybkiplik.pl/download/400c ... 486f6.html

    https://www.szybkiplik.pl/download/4fb6 ... 66e52.html

    Na jednym praca silnika pod maską, na drugim wewnątrz auta, obroty.
    Gom3z
    Początkujący
     
    Posty: 124
    Zdjęcia: 6
    Prawo jazdy: 20 04 2016
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: Audi A6 C6
    Silnik: 2.0 TFSI 170KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007

    11 Lip 2019, 10:40

    Gom3z napisał(a):Właśnie myślałem już nad takim preparatem teraz na weekend, ale nie wiem jakiej firmy, coś polecisz?
    Ja tam większość takich preparatów kupuję Liqui Moly i jak na razie jestem zadowolony. Oczywiście są też inne ale zawsze warto sprawdzić ewentualne opinie no i te najtańsze to też lepiej omijać.
    Gom3z napisał(a):Spróbuj z tych linków i daj znać
    Widzę ze da się pobrać ale mam aktualnie transfer ze smartfona H+ więc trochę wolno jak będę gdzie będzie szybsze łącze to postaram się je obejrzeć i dam znać.
    Cichy77
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5225
    Zdjęcia: 62
    Auto: Mam, często zmieniam!

    11 Lip 2019, 10:48

    Właśnie zakupiłem Liqui Moly, ale czekam, aż będę miał trochę mniej benzyny w baku i zrobię test :)

    Dzięki bardzo, czekam na odpowiedź.
    Gom3z
    Początkujący
     
    Posty: 124
    Zdjęcia: 6
    Prawo jazdy: 20 04 2016
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: Audi A6 C6
    Silnik: 2.0 TFSI 170KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007

    26 Wrz 2019, 12:57

    Odgrzeje temat..

    1. Problem nadal występuje tj. odpalanie na zimnym=drgania auta, jeśli dodam gaz to od razu mija, jeśli nie dodam gazu telepie całą budą dopóki nie dodam gazu lub w końcu auto samo zgaśnie. Jeśli odpalę z gazem auto pracuje równo i wszystko jest ok.

    2. Dopóki silnik się nie nagrzeje szarpie obrotami przy przyspieszaniu w zakresie około 2-3k +/-, powyżej nic się nie dzieje, (nawet na zimnym) bo wzwyż tych obrotów przyspiesza płynnie, a poniżej lub w podanym zakresie już nie.. Kiedy temp. jest 90 stopni to nie występuje problem ani nr 1 ani nr 2..

    W tym czasie wróciłem do serii z mocą, bo podejrzewałem, że coś spaprali, lecz problem występował nadal. Sprawdzony kolektor dolotowy; odmy/nieszczelności/wszelakie połączenia/błędów brak i.. Usterka nadal zostaje.

    Teraz to chyba kwestia rozbierania wszystkiego po kolei i szukania.. Co jeszcze mógłbym sprawdzić, na co zwrócić uwagę, co może powodować takie zachowanie silnika?
    Gom3z
    Początkujący
     
    Posty: 124
    Zdjęcia: 6
    Prawo jazdy: 20 04 2016
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: Audi A6 C6
    Silnik: 2.0 TFSI 170KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007

    30 Wrz 2019, 13:28

    Masz tam skrzynię manualną z tego co widzę i powiedz jak problem występuje na wolnych obrotach i wciśniesz sprzęgło nic się nie zmienia?
    Cichy77
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5225
    Zdjęcia: 62
    Auto: Mam, często zmieniam!