29 Paź 2017, 14:12
Silnik 2,7 TDi jest uznawany za dość dobry. Jest to poprawiony silnik 2,5 TDi V6. Są też jednak wady - kolektor dolotowy z klapkami ( bardzo częsta przyczyna awarii, nowy kolektor to około 2,5 tyś ), oraz napęd rozrządu - są tu aż 4 łańcuszki, w tym jeden, który napędza pompę oleju, koszt wymiany to około 4 tyś zł. Czas wymiany to przy przebiegu około 220 tyś km. Auto ma DPF, a więc odpada jazda miejska.
Ale ogólnie autko uchodzi za dobre i jak ktoś dba o silnik, pilnuje wymian olejów, to będzie to autko się odwdzięczało dobrą jazdą. Przypadłości, o których wspomniałem, czekają auta o wiekszym przebiegu, a przy Dieslach jest o to łatwo, gdyż są to silniki najchętniej używane przez przesiębiorców, bo biorą te auta w leasing.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...