Audi A6 C6 czy BMW E60 czy Chrysler 300C ? Proszę o pomoc i porady

27 Mar 2016, 23:07

Witam wszystkich serdecznie.

Od około 3mc nosze się z zamiarem kupna a najdokładniej wymiany obecnego samochodu jakim jest Audi A6 C5 Avant 1.9 TDI (AVF 131KM) z 2004 roku. Powód decyzji o zmianie wozu jest dość blachy. Obecny samochód jest już dość leciwy wiec chciałbym zamienić na coś świeższego mimo ze moja A6 C5 NIGDY mnie nie zawiodła. Podczas całej 4 letniej eksploatacji ani raz samochód mi nie sprawił żadnych problemów, zawsze był gotów do trasy nud zależnie od godziny, miejsca czy choćby nawet mrozu -20'C. Dodam ze posiadam MAX wersje wyposażenia tj. S-Line, Nawigacja MMI, Skóry, pamięci, telematic, roletki itd....

Zastanawiam się nad kupnem AUDI A6 C6 2.4 V6, BMW E60 (525i lub 530i), Mercedes E W211 (E320CDI lub E270CDI) oraz kusi mnie trochę Chrysler 300C (3.0 CRDI) ze względu na to ze samochód podobno jest mniej obarczony kłopotliwa elektronika, dość prosty w naprawach i podobno mało awaryjny (skrzynia i silnik) no i wiadomo wygląda zjawiskowo...

Rocznie robię 10.000-12.000KM (lokalnie praca-dom) i czasami jakiś wypad troszkę dalej na cały dzień.

Budżet: około 30.000zł - 35.000zł

Dodam ze dobre wyposażenie ma dla mnie znaczenie ale przede wszystkim skupiam się na BEZAWARYJNOŚCI, KOMFORCIE PODRÓŻOWANIA ORAZ WYGLĄDZIE Z ZEWNĄTRZ I WEWNĄTRZ.. Dodam ze mam zonę i dwójkę dzieci wiec KOMFORT MA ZNACZENIE.. Jeżeli Padnie na PB to podejrzewam ze z czasem zechce założyć instalacje LPG

Audi
Silniki które rozważam to 2.4 V6 + LPG
Audi i Chrysler najbardziej podobają mi się z wyglądu. Są bardzo komfortowe, wygodne (duże w środku) a Audi ogólnie ma świetnie wykończone i mega wypasione wnętrze. Są sprzeczne opinie co do silnika 2.4 V6. Jedni mówią ze bezawaryjny, trwały, idealny do LPG a inni ze kiszka tak samo jak 2.7 TDI czy 3.0 TDI ze względu na rozrząd. Podobno pod względem elektroniki tez bardziej zaawansowany niż w C5 a co za tym idzie pewnie bardziej problematyczny. Kumpel ma A6 C5 z 2.4 V6 + LPG i śmiga nim już 5 rok i nic się nie psuje. jeździ ciągle za granice do pracy a latem praktycznie co roku do Chorwacji i nic się nie dzieje prócz wymian filtrów olejów i przeglądy. Stad mam mieszane myśli i sam nie wiem co mam wkońcu o tym silniku sadzić. A Diesla w Audi oczywiście mówiąc o tych nowszych raczej bym nie chciał a nie bardzo jest mnie stać na A6 C6 po Liftingu z niezawodnym 2.0 TDI CR (ceny od 50.000zł) :(

Chrysler 300C
Silniki które rozważam to 3.0 CRD lub 3.5 PB + LPG
Wygląda obłędnie, jest mega komfortowy, wielki (lubię duże samochody) wyposażony generalnie we wszystko co potrzebuje oraz z opinii jakie znalazłem w necie mało problematyczny pod względem elektroniki ponieważ ma jej dużo mniej od w/w samochodów (płyta podłogowa mercedesa w210) oraz silnik i skrzynie ma podobno NIEZAWODNA OGÓLNIE MAŁO AWARYJNY. Rozważam również silnik 3.5 PB + LPG ale słyszałem kilka opinii że coś tam lubi się obrócić tzn zepsuć mimo że silnik jak najbardziej nadaje się do LPG. W chryslerzer Jedynie co obawiam się ponieważ nigdy nie miałem takiej marki. I nie wiem jak jest z dostępem do części i mechaników co znają się na tych autach

BMW
Silniki które rozważam to 2.5i (192KM) lub 3.0i (231KM) + LPG
Z kolei BMW wydaje się mniejsze wewnątrz, mniej komfortowe i obawiam się ze będzie drogie w utrzymaniu (koszty części) oraz podobno bardzo daje we znaki w tym modelu elektronika (moduły, sterowniki, czujniki itp) a są to dość kosztowne elementy. Jak dla mnie przemawia jakość prowadzenia oraz dobre silniki mało awaryjne (2.5i 192km oraz 3.0i 231km) dobre do LPG. Brat miał BMW E61 LCI z 2008 roku z silnikiem 2.0d 177KM (Kupił prawie NOWA z małym przebiegiem) i wiem ile kosztowała go eksploatacja. Ceny części zabójcze a samo auto bardzo kłopotliwe nawet wymieniając akumulator trzeba ko specjalnie zaprogramować. Stad mam spory dystans co do BMW

Mercedes W211
Silniki które rozważam to 2.7 CDI lub 3.2 CDI
Ogólnie auto bardzo ładne i jedno z bardziej komfortowych i również mi się podoba ale raczej najmniej mnie interesuje ponieważ podobno najbardziej awaryjny z w/w pod względem elektroniki i dość drogi w naprawach ewentualnych. Mówiąc o awaryjności mam na myśli modele z lat 2003 do 2006 (Ponieważ na takie mnie stać). Modele po lifcie są niby poprawione ale wiadomo ceny zaczynają się od 40.000 za zadbany egzemplarz. A w Mercu raczej ciężko z PB + LPG

Moi Faworyci to A6 C6 i Chrysler 300C PUKI CO...

JAKIE SĄ WASZE DOŚWIADCZENIA, PORADY, SUGESTIE ZWIANE Z TYMI 3 SAMOCHODAMI ??

CO WYBRALIBYŚCIE NA MOIM MIEJSCU ??

KTÓRE BĘDZIE SPRAWIAŁO NAJMNIEJ PROBLEMÓW I BĘDZIE NAJTAŃSZE W UTRZYMANIU ??

Proszę o pomoc w wyborze, jakieś cenne wskazówki, porady oraz uwagi na temat każdego z tych aut.

Fajnie by było gdyby ktoś wypowiedział się na temat Chryslera 300C (ktoś kto takie auto posiada lub posiadał)
Ostatnio edytowany przez Lukasz2605, 28 Mar 2016, 12:05, edytowano w sumie 1 raz
Lukasz2605
Nowicjusz
 
Posty: 41
Prawo jazdy: 30 04 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Ford Mondeo MK4 - Titanium
Silnik: 2.0 TDCi - 163KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

28 Mar 2016, 00:10

Lukasz2605 napisał(a):Dodam ze posiadam MAX wersje
nie no faktycznie, skoro w c5 masz MMI, które montowano później :mrgreen: chyba że takie z allegro z kolorowym wyświetlaczem to zwracam honor :wink:
Co do powyższych aut radzę przejrzeć ten temat https://www.forumsamochodowe.pl/audi-a4-vs-a6-c5-vs-a6-c6-budzet-ok-30-000-zl-vt92769.htm. O Mercu, Audi i BMW napisano tam w sumie wszystko
Lukasz2605 napisał(a):Mercedes W211 raczej najmniej mnie interesuje ponieważ podobno najbardziej awaryjny z w/w pod względem elektroniki i dość drogi w naprawach ewentualnych.
i tu Cię zaskoczę, ponieważ jest to najlepsza i najtańsza (choć i tak nie będzie tanio) opcja z powyższych. No może w 300c będzie trochę taniej, bo to W210 ale nie bez szału.
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14183
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

28 Mar 2016, 00:19

Hehe nie było MMI w A6 C5 ???

Kiepsko doinformowanym Pan jest... Proszę wpisać w internecie A6 C5 MMI lub przewertować ogłoszenia aut z Allegro to zobaczy Pan jak byk ze w ostatnim roku produkcji tj. 2004 było w C5 NMI
Lukasz2605
Nowicjusz
 
Posty: 41
Prawo jazdy: 30 04 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Ford Mondeo MK4 - Titanium
Silnik: 2.0 TDCi - 163KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

28 Mar 2016, 08:01

Lukasz2605 napisał(a):JAKIE SĄ WASZE DOŚWIADCZENIA, PORADY, SUGESTIE ZWIAZSNE Z TYMI 3 SAMOCHODAMI ??


Bardzo długo mój kolega miał grand cheerokiego 3,0 crd (od nowości) którym sporo jeździłem i... miałem okazję załatwiać lawety do ciągania właśnie przez silnik i trochę przez napęd... :D O tyle nauka nie poszła w las że jak kupił bmw x6 d (nowe) to mieliśmy telefon do dużej lawetki pod ręką :D

Co do samego silnika 3,0 crd to jest paliwożerny, ma wadliwy rozrząd a do tego sprawia psikusy elektromechanika czyli zaworki, świeczuszki, wtryski itp. Przy 150tyś.km. był wymieniany silnik na prawie nowy który wytrzymał 100tyś.km i znowu się zaczęły problemy generalnie te same... Zresztą zwróć uwagę że 300c diesle bardzo często są tańsze od benzyn.

Ogólnie 300c w środku jest tandetne ale w wersji 3,5/5,7 V8 hemi fajnie jedzie i w stosunku do ceny rynkowej jest ok.

Osobiście wybrałbym 300c bo ałdi kojarzy mi się z takim wiejskim serwatko wozem dla osób które niby chcą pokazać że mają kasę a tak naprawdę jej nie mają... Szczególnie że mam okazję przejeżdżać w pobliżu największej dyskoteki disco polo na Mazowszu i ałdi z BMWe wiodą tam prym... :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10745
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

28 Mar 2016, 08:20

A po co Ci diesel na 10 tys.km rocznie? Bierz Chryslera (tylko żeby nie był z USA) lub Mercedesa z silnikiem benzynowym. Jeśli przeraża Ciebie spalanie to zakładasz LPG i wychodzi taniej niż diesel. W W211 dobry będzie 3.2.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

28 Mar 2016, 11:28

A Mercedesa W211 z silnikiem PB 3.2 idzie zagazować ?? Co to za motor??

A jak tam z Chryslerem 300C 3.5 LPG ?? Słyszałem ze na LPG lubi sie ram coś zepsuć tzn obrócić itp :/
Lukasz2605
Nowicjusz
 
Posty: 41
Prawo jazdy: 30 04 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Ford Mondeo MK4 - Titanium
Silnik: 2.0 TDCi - 163KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW Concept X1 2008
    W przypadku BMW Concept X1 projektanci zawarli klasyczne cechy i język stylistyczny modeli BMW X w pojeździe nowej klasy. Wyrafinowanie, zwinność, wszechstronność i jakość premium – wszystko to zostało odzwierciedlone ...

28 Mar 2016, 11:36

Lukasz2605 napisał(a):astanawiam sie nad kupnem AUDI A6 C6 2.4 V6, BMW E60 (525i lub 530i), Mercedes E W211 (E320CDI lub E270CDI) oraz kusi mnie trochę Chrysler 300C (3.0 CRD) ze względu na to ze samochód podobno jest mniej obarczony kłopotliwa elektronika,

akurat elektronika najmniej problematyczna jest w Chryslerze, bo jest bardzo okrojona. W Audi i BMW naprawy liczone są w tysiącach złotych. W Mercedesie trochę mniej ale za to mamy takie kwiatki jak pompa hamulcowa SBC

Lukasz2605 napisał(a):Rocznie robię 10.000-12.000KM (lokalnie praca-dom) i czasami jakiś wypad troszkę dalej na cały dzień.

i po co Ci diesel? :o

Lukasz2605 napisał(a):Budżet: około 30.000zł - 35.000zł

w tej kasie najlepiej wypadają Merc i Chrysler z benzyną!
Audi i BMW z reguły wymagają sporego wkładu

Lukasz2605 napisał(a):Liftingu z niezawodnym 2.0 TDI CR (ceny od 50.000zł) :(

Ten silnik nie jest niezawodny. Dalej były problemy z pompą oleju prawie do końca rocznika 2009. Inna sprawa, że do takiej budy się nie nadaje.

Lukasz2605 napisał(a):Proszę wpisać w internecie A6 C5 MMI lub przewertować ogłoszenia aut z Allegro to zobaczy Pan jak byk ze w ostatnim roku produkcji tj. 2004 było w C5 NMI

to jest taka okrojona wersja, która wygląda jak radio 2din

Lukasz2605 napisał(a):A jak tam z Chryslerem 300C 3.5 LPG ?? Słyszałem ze na LPG lubi sie ram coś zepsuć tzn obrócić itp :/

pewnie chodziło o panewki - problem polega na zbyt rzadkiej wymianie oleju. Profilaktycznie można wymienić przy okazji zmiany oleju i potem wymieniać smarowidło co 10-15tys. i będzie ok.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

28 Mar 2016, 11:43

Przedliftowy 3.2 to prosty silnik (jak na dzisiejsze czas), pochodzi jeszcze z połowy lat 90. Bez problemu współpracuje z LPG, bardzo dobra instalacja to koszt 3500-4000zł.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

28 Mar 2016, 12:19

Jako że jestem w trakcie poszukiwań auta z podobnego przedziału cenowego i klasowego,mogę szczerze doradzić tylko jedno zwiększ budżet. Naprawdę dużo w ostatnim miesiącu naogladalem się w211 a6 c6 i e60. Aby śmiało sam z nich zrezygnować z powodu ich ukrytego stanu, prawie 800zl poszło w niebyt za sprawdzenia tych perełek w takich cenach. Może jeszcze w211 przedlifta da radę znaleźć że skromniejszym wyposażeniem, ale o a6 c6 i e60 można zapomnieć. No chyba za ma sie połowę tej kwoty do wyłożenia zaraz po kupnie na remonty
konoo
Początkujący
 
Posty: 52
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: golf 4

28 Mar 2016, 12:34

konoo napisał(a):Jako że jestem w trakcie poszukiwań auta z podobnego przedziału cenowego i klasowego,mogę szczerze doradzić tylko jedno zwiększ budżet. Naprawdę dużo w ostatnim miesiącu naogladalem się w211 a6 c6 i e60. Aby śmiało sam z nich zrezygnować z powodu ich ukrytego stanu, prawie 800zl poszło w niebyt za sprawdzenia tych perełek w takich cenach. Może jeszcze w211 przedlifta da radę znaleźć że skromniejszym wyposażeniem, ale o a6 c6 i e60 można zapomnieć. No chyba za ma sie połowę tej kwoty do wyłożenia zaraz po kupnie na remonty


To jest chyba następny temat dyżurny tego forum obok e46 za 10k w wersji M look :D
Prawda jest taka że powinniśmy swoje siły finansowe mierzyć realnie i całościowo a nie posługiwać się najtańszymi ofertami + mitem diesla + mitem taniości marek niemieckich.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10745
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

28 Mar 2016, 12:44

Znajomy powiedział mi żeby zostać przy C5 ponieważ naprawdę jest zadbana perełka i doinwestowania. Dbam pedantycznie o wygląd auta i stan techniczny. Ale jednak ma już swoje lata. Myśle ze za 30.000 do 35.000 nie są wystawiane najtańsze bez przesady. Tym bardziej ze szukam PB a nie ON
Lukasz2605
Nowicjusz
 
Posty: 41
Prawo jazdy: 30 04 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Ford Mondeo MK4 - Titanium
Silnik: 2.0 TDCi - 163KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

28 Mar 2016, 12:52

Lukasz2605 napisał(a):Znajomy powiedział mi żeby zostać przy C5 ponieważ naprawdę jest zadbana perełka i doinwestowania. Dbam pedantycznie o wygląd auta i stan techniczny. Ale jednak ma już swoje lata. Myśle ze za 30.000 do 35.000 nie są wystawiane najtańsze bez przesady. Tym bardziej ze szukam PB a nie ON


Lepiej pojezdzij jeszcze c5 i dozbieraj kasy, bo uwierz mi że w tej kwocie kupisz auto do którego na start będziesz musiał dołożyć :) A6 c6 bym odpuścił na starcie ze względu na brak dobrych silników... chyba że bierzesz pod uwagę 4.2 v8 :D W BMW jak i 525i jak i 530i będzie bardzo dobrym wyborem.

Szybki, dzida dlaczego lexa nie polecacie ? 8) Ja bym tu polecił GS 300 albo Gs 430 :naughty:
pawel93
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 497
Miejscowość: Gliwice
Prawo jazdy: 13 07 2009
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: BMW e91 335i
Silnik: 335i 306km
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

28 Mar 2016, 12:56

Taka prawda niestety, ja szukam auta już drugi miesiąc. Przedział cenowy 30-35k klasowo podobnie jak kolega z tematu.
Na początku było wow ale mogę mieć auto za takie pieniądze, lecz dzięki bogu nie przicmilo mnie to do końca i żelaznej zasady że "auto ma być sprawdzone od A do Z w serwisie alb dobrym zakładzie" trzymałem się uczciwie, temu wygenerowalo to koszta. Oczywiście na serwis jechały tylko auta wstępnie zweryfikowane przez mego mechanika który dzielnie jeździł że mną.
No i fakty są takie, a6 c6 nie kupi w dobrym stanie a tym bardziej w PB, benzyna trzyma cenę jak ch...a. Druga sprawa koszty utrzymania c6 są duuuze, więc automatycznie kupujemy gówna i wkładamy wieeelkie pieniadze.
E60 z 2.5-3 PB, no to to już kpina samego siebie oszukiwać i szukać w takim przedziale cenowym
W211 przed lifta z początku produkcji ale benzynę nie on można od biedy znaleźć ale jego wyposażenie będzie skromne.
300c nie wiem nie widziałem ale jest na bazie w210 więc jak dla mnie odpada i ten jego plastic fantastyczne w środku

Sam przechodziłem takie same boleści jak autor, identyczna kwota identyczne samochody i szczerze to radzę obniżyć wymagania jeśli auto ma jeździć a nie wyglądać dla sąsiada.
konoo
Początkujący
 
Posty: 52
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: golf 4

28 Mar 2016, 12:57

pawel93 napisał(a):zybki, dzida dlaczego lexa nie polecacie ? 8) Ja bym tu polecił GS 300 albo Gs 430 :naughty:

bo pewna część użytkowników ma pretensje, że ciągle je polecamy i twierdzimy, że są idealne, a prawda jest taka, że propozycje z reguły nie wychodzą od nas :D
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

28 Mar 2016, 13:04

pawel93 napisał(a):Szybki, dzida dlaczego lexa nie polecacie ? 8)


Prawdę powiedziawszy nie polecam wprost GSa bo i tak już jest ich mało w ofertach :D
A poza tym znudziła mi się walka z mitologią... :mrgreen:

Lukasz2605 napisał(a):Znajomy powiedział mi żeby zostać przy C5 ponieważ naprawdę jest zadbana perełka i doinwestowania. Dbam pedantycznie o wygląd auta i stan techniczny. Ale jednak ma już swoje lata. Myśle ze za 30.000 do 35.000 nie są wystawiane najtańsze bez przesady. Tym bardziej ze szukam PB a nie ON


Ale tak z drugiej strony bez obrażania się :D nie uważasz że C5ka za 30-35k w wersjach "zwykłych" jest przegięciem i to konkretnym... :)

Napisałem tak ponieważ jeżdżę autem za 25k V8ką i w związku z tym że lubię jeździć + ogólne moto zabawy jest dla mnie w 100% nie zrozumiałe jak można zapłacić za takie coś 30k.
Żeby to zrozumieć wystarczy 10min w giesku430 :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10745
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe