AUDI A8 D3 - jaki silnik Diesla wybrać?

26 Paź 2021, 11:37

demirbiras napisał(a):Tylko to nie jest Golf 4 1,9 tdi, koszta serwisu, napraw się zwrócą, bo dobre egzemplarze pod 100 tys potrafią kosztować nawet w wieku 16 lat.

Problem tego syfu nie polega na tym że trzeba go serwisować i jest drogo tylko na tym że się wali wszystko co jest mechaniczne i elektryczne + nakłada się serwis. W
Do tego śmieszą mnie amatorzy wieśvagena w postaci tuareg/fajton.a/s8 bo ich pedantyzm zazwyczaj kończy się na detalingu reszta im nie przeszkadza czyli wiecznie palące się czeki, ostrzeżenia i nie działająca połowa bajerów z auta.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11023
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
0

26 Paź 2021, 11:40

Kao, odbija Ci totalnie, myślę że odbiór rangi na jakiś 2 tyg dobrze by Ci zrobił, co Ty na to? Kiedyś byłeś spoko userem a od jakiegoś czasu tragedia.....

szybki napisał(a):Problem tego syfu nie polega na tym że trzeba go serwisować i jest drogo tylko na tym że się wali wszystko co jest mechaniczne i elektryczne + nakłada się serwis.
Tak jak w każdej klasie wyższej, autach premium :yes:
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
0

26 Paź 2021, 11:43

szybki napisał(a):że się wali wszystko co jest mechaniczne i elektryczne + nakłada się serwis
Panowie umówmy się że każdy samochód klasy premium Jak Audi A8, BMW 7, Mercedes S itp. mający na karku 10 lat i więcej to będzie skarbonka praktycznie bez dna. No chyba że ktoś kupi postawi w garażu i będzie tylko na niego patrzył :) Dlatego takie samochody często też nie trzymają ceny bo ludzie nie chcą ich kupować ze względu na drogie utrzymanie.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10148
Zdjęcia: 35
0

26 Paź 2021, 12:33

Audi to wgl stan umysłu, kup używkę rs6 za 200 tys, a tu tarcze ceramiczne do wymiany, cena 200 tys. :) A stalowe do tego kloca się nie nadają. :ok:
Gość114260
 
0

26 Paź 2021, 12:35

demirbiras napisał(a):myślę że odbiór rangi na jakiś 2 tyg dobrze by Ci zrobił, co Ty na to?
wal śmiało :ok:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16705
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
0

26 Paź 2021, 13:34

Oczywiście, że stalowe tarcze się nadają do RS6 i nawet są lepsze. jeśli nie śmigasz po torze nie będziesz miał żadnej róznicy. Są cięższe auta, które sobie radzą dobrze na stalówkach. Po drudzie komplet tarcz na przód kosztuje do poprzedniego RS6 55 tys. zł w ceramice a nie 200 tys. zł. Mity, mity i mity.
LKempinski
Początkujący
 
Posty: 115
Zdjęcia: 2
0

26 Paź 2021, 13:43

LKempinski napisał(a):Po drudzie komplet tarcz na przód kosztuje do poprzedniego RS6 55 tys. zł w ceramice a nie 200 tys. zł. Mity, mity i mity.

Jak ktoś kupuje takie auto z salonu to serwisuje w aso... To że 3 właścicielem będzie szary kowalski z brakiem funduszy na serwis to inna sprawa. I tak to daje nam 100 tys za hamulce obu osi, świetne auto :ok:

LKempinski napisał(a):Oczywiście, że stalowe tarcze się nadają do RS6 i nawet są lepsze

Nie są, bo potrafią się odkształcać po kilku porządnych hamowaniach z dużych prędkości.
Gość114260
 
0

26 Paź 2021, 13:58

demirbiras napisał(a):Tak jak w każdej klasie wyższej, autach premium

Dam Ci dobrą radę bo się za chwilę obrazisz... nie pisz o czymś o czym nie masz zielonego pojęcia.

Nie jest jak w każdej klasie wyższej. Badziew będzie badziewiem.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11023
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
0

26 Paź 2021, 14:08

Aha ok. Dzięki za odpowiedzi. Może się skuszę na tę A8 albo A6 nie wiem. A w Audi A6 Jaki silnik Diesla był by odpowiednim wyborem?
Gość115184
 
0

26 Paź 2021, 14:21

Mity, mity, mity. Najpierw sie przejedz albo chociaz zapytaj kogos kto takimi autami jeździ.

Ceramike w RS6 masz na przedniej osi (po co byłaby Ci na tylnej?) to po pierwsze.

Po drugie te mity o "HIPER-EXTRA" ceramice tworzą marketingowcy dla takich pelikanów internetowych. Ceramika się nadaje jak walisz 10 kółek na Silesi albo Poznaniu bez przerw. Na co dzień możesz cisnąć na stalowych tarczach (to z resztą nie jest stal tylko stop) od świateł do świateł i Ci sie nic nie dzieje z tarczami. Zaletą ceramiki jest fakt, że tarcze wytrzymują 200 000 km. a czasem wiecej.

99,9% aut ma stalowe tarcze, prawie wszystkie hot hatache (AMG A45s waży 1750 kg) i coupe na rynku są na stalówkach, w tym ciezkie Mustangi, Challengery, do tego limuzyny typu S-klasa i BMW 750 itd. i wszystkie na stalówkach. I jakoś problemu nie ma. A auto doginają zdrowo nawet u nas na drogach.

Do tego masz Grand Cherokee SRT8 ważącego o 400 kg więcej niż RS6 i to auto na Słomczynie dawało rade robić 10 kółek testowych (Motor) bez przerw i jakoś nikt nie wymyślał teorii że pogieły mu się tarcze. A co dopiero na zwykłej drodze.

Także jak nie robisz co tydzień 20-30 kólek RS6 na torze to możesz sobie spokojnie odpuścić ceramikę.
LKempinski
Początkujący
 
Posty: 115
Zdjęcia: 2
0

26 Paź 2021, 14:29

W rs6 c8 jest ceramika przód i tył(w zasadzie to jest opcja) i nadal mi chodzi o kilkukrotne mocne hamowanie z prędkości 200+ km/h. Po kilku próbach hamulce mają dość i łatwo je uszkodzić z uwagi na wysoką temp.

Offtop się robi i też podziękuję za taką dyskusję. :ok:
Gość114260
 
0

26 Paź 2021, 14:41

Proksik napisał(a):Aha ok.

Ale możesz odpowiedzieć ma pytanie ?

LKempinski napisał(a):Także jak nie robisz co tydzień 20-30 kólek RS6 na torze to możesz sobie spokojnie odpuścić ceramikę.


Rs6 i upalanie torowe hmm sądzę że długo by nie potrwało :D
Co do hebli to się zgodzę. Sporo marketingu na zasadzie kupna zegarka i podniecania się że na głębokości xxx poprawnie wskazuje czas oraz mierzy częstotliwość oddechu :D
No ale to że 99,9% jego użytkowników nigdy z tego nie skorzysta to już inny temat.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11023
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
0

26 Paź 2021, 15:17

szybki napisał(a):Nie jest jak w każdej klasie wyższej.
Jasne, bo Ty tak uważasz


szybki napisał(a):Dam Ci dobrą radę bo się za chwilę obrazisz... nie pisz o czymś o czym nie masz zielonego pojęcia.

Badziew będzie badziewiem.


No tak Ty wiesz wszystko najlepiej, tylko że rzeczywistość poza tym forum jest nieco inna :yes:
Jak już tutaj wchodzisz i piszesz swoje zacne pamiętniki i biografie to bądź łaskaw i zobacz sobie jak kształtują się ceny części...

download/file.php?id=2453&mode=view

i co nadal uważasz że A8 jest tak "wybitnie drogie", droższe niż np E65 745i?
o cenach części nie będę wspominać np drazki kierownicze czy łóżyska kół 2-3x droższe w stosunku do A8 w takim Lexusie LS430..


P.S. rozumiem że LS400 zawias naprawiają za "Bóg zapłać" Caritasie? albo Vanos w E65?
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
0

26 Paź 2021, 15:40

Nie ma to jak się kłócić o auta które się widziało na YT :lol:

Kto się przejmuje krzywieniem tarcz przy kilkukrotnym hamowaniu z 200 km/h? Kto to robi i gdzie?

Co do samego A8... Chyba Profesor Chris takiego kupił? Fajnie opowiada co było do zrobienia i ile kasy włożył.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
0