Auto 20-35tys, sedan, mocna benzyna

20 Gru 2019, 19:59

No tak przypuszczałem że Invi dorobił się forumowego adwokata <lol>
fcgetin guzik wie, ale do pisania pierwszy.
w Ea113 remont silnika tak samo często się zdarza jak pękanie bloku w 2,5T to po pierwsze, po drugie hasło wzmocnienie bloku -tanie to nie jest i nie każdy potrafi to robić a ile kosztuje?
Poza tym 2,0 TFSI to nie jest silnik którym strach szybciej na autostradzie pojechać bo się przegrzeje a silnik z tektury.

https://www.wyborkierowcow.pl/top-15-na ... owoczesne/

i też mam 1,4 tsi i jakoś nie wybuchł nie rozleciał się no i co z tego?
I faktycznie 2,5T ma 320 Nm od 1500 tys, tylko że to się nie przekłada na rzeczywistość
Tak jedzie Pasior B6 z 2,0 TFSI 200 koni, i co tu porównywać? dlatego bajki od producenta są bezsensu:

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



w A4 B7 z 2,0 TFSI podobno wkład 4k ale jakoś nie ma po 500 zł łóżysk kół.
I co to porównywać nagar w cenie łożyska koła JEDNEGO do S60?
Ostatnio edytowany przez Pionek, 20 Gru 2019, 20:03, edytowano w sumie 1 raz
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

20 Gru 2019, 20:02

meksyk69 napisał(a):S80 jakich roczników szukać?
A może jakieś bmw? Tylko jakie?


Z S80 to w sumie taki "ciężki" temat;P Mając 35k można szukać s80 II ale bezpieczniej byłoby dołożyć do ok. 40
Z drugiej strony za 20 kupisz ładne s80 I z fajnym silnikiem ale to jednak auto wiekowo zbliżone do e39

Jeśli chodzi o bmw to masz wybór pomiędzy e90 i e60. E90 trochę większe i wygodniejsze niż e36/e46 ale ewentualne awarie potrafią pociągnąć po kieszeni. No i wszystkie R6 a przede wszystkim 33X mocno trzymają cenę.
Co do e60 to osobiście bym odpuścił. Na rynku jest masa niedoinwestowanych egzemplarzy, gdzie koszty eksploatacji przerosły właściciela. Podejrzewam, że akurat w tym temacie będzie przepaść względem e39

Pionek napisał(a):w A4 B7 z 2,0 TFSI podobno wkład 4k ale jakoś nie ma po 500 zł łóżysk kół.
I co to porównywać nagar w cenie łożyska koła JEDNEGO do S60?


* pierwszy z brzegu SKF za 350 a pewnie da się znaleźć taniej (do a4 200 plnów)


Pionek, czy napiszesz w tym temacie chociaż jeden merytoryczny post?
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

20 Gru 2019, 20:06

Invi napisał(a):Pionek, czy napiszesz w tym temacie chociaż jeden merytoryczny post?

Napisałem na poprzedniej stronie!

Invi napisał(a):* pierwszy z brzegu SKF za 350 a pewnie da się znaleźć taniej (do a4 200 plnów)
https://autowanda.pl/czesc/zestaw-lozys ... 24&typ=hio
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

20 Gru 2019, 20:09

No ja nie widzę żadnego, a tylko bełkot fanboja vaga
fcgetin
Początkujący
 
Posty: 193

20 Gru 2019, 20:19

Pionek napisał(a): Invi napisał(a):
* pierwszy z brzegu SKF za 350 a pewnie da się znaleźć taniej (do a4 200 plnów)

https://autowanda.pl/czesc/zestaw-lozys ... 24&typ=hio


Eeeeee ja tam przodu szukałem ale skoro wrzucasz tył to do a4 nie kosztuje on 200 a 310
Swoją drogą nie wiem co tak jesteś uparty na to łożysko, vag'iem nie jeżdżę więc nie wiem jak to tam wygląda ale w normalnych autach nie wymienia się tego co miesiąc. Spośród kilkunastu aut jakimi dłużej jeździłem i kilkuset tysięcy kilometrów łożyska kół wymieniałem raz, przód w moim pierwszym s40
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

20 Gru 2019, 20:26

Zainteresowało mnie e90. Z jakim motorem moge szykac w tym budżecie? Jak najmniej problematycznym. Eksploatacja dużo droższa od e39?
meksyk69
Nowicjusz
 
Posty: 47
Zdjęcia: 0
Auto: BMW e39
Silnik: 2.5i 192km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

20 Gru 2019, 20:42

fcgetin napisał(a):No ja nie widzę żadnego, a tylko bełkot fanboja vaga
Za to Ty wchodzisz mając kompleksy jak pozostała dwójka i opowiadasz jakie to wady ma Audi a sam go użytkowałeś, nie wiadomo czy się smiąć czy płakać, Invi chociaż świadomie posiadał S60 2,5T a Ty niby miałeś A4 a teraz jakieś podchody uskuteczniasz zeby nie wiem wybielić się no na serio śmiechu warte


Invi napisał(a):Swoją drogą nie wiem co tak jesteś uparty na to łożysko,

Hmm bo kosztuje 2x tyle co do audi a4? a podobno wkład 4k??
Swoją drogą lament bo nagar raz na 5..6 lat trzeba czyścić a łożysko to chyba prędzej jest do roboty w autach które maja naście lat i z 300 tys nalotu?
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

20 Gru 2019, 21:02

Pionek napisał(a):Hmm bo kosztuje 2x tyle co do audi a4? a podobno wkład 4k??


Sam z Razielem pisałeś o pakiecie startowym 3,5-4k a teraz co? Nie bierzesz tego pod uwagę?
Pomiędzy 310 a 420 jest x2? 110 złotych różnicy na elemencie, który wytrzyma 100kkm
Co z wariatorem z a4, którego np. w volvo nie ma/jest bezobsługowy...też nie bierzesz pod uwagę?
Dochodzimy na koniec do tematu lpg, które było wymogiem.

Pionek napisał(a):Swoją drogą lament bo nagar raz na 5..6 lat trzeba czyścić a łożysko to chyba prędzej jest do roboty w autach które maja naście lat i z 300 tys nalotu?


Powtórzę się: przejeżdżam rocznie ok. 80kkm, będę czyścił nagar co 5-6 lat?
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

20 Gru 2019, 21:05

meksyk69 napisał(a):Zainteresowało mnie e90. Z jakim motorem moge szykac w tym budżecie? Jak najmniej problematycznym.

Mało Ci bmw? :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11148
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

20 Gru 2019, 21:23

Invi napisał(a):Sam z Razielem pisałeś o pakiecie startowym 3,5-4k a teraz co? Nie bierzesz tego pod uwagę?

Gdzie coś takiego pisałem? bo sobie nie przypominam? poza tym Raziel pisał o serwisie w ASO, a tam to i 10k można włożyć w auto warte 5..
W normalnych warunkach żeby wkład był 4k to trzeba niezłego ulepa kupić.
Wariator owszem ale słychać jak silnik klepie jak stary diesel, równie dobrze turbo śmietnikiem, dwumas wywalony, opony wykatowane itd...
Ogólnie rzecz biorąc tam jest rozrząd na pasku a wariator zaczyna hałasować.

A jeśli przejeżdzasz 80k rocznie (swoją drogą aż dziwne że masz czas na przebywanie na forum..) to chyba logicznie że nie kupujesz benzyny 2 litrowej która nieźle pali tylko raczej oszczędnego diesla?
Więc jaki sens ma rozpaczanie o nagarze?
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

20 Gru 2019, 21:45

@szybki trafiłem niezłego ulepa, zrobilem silnik, pierscienie, panewki, glowica, skrzynia, i wiecznie coś, jakieś pierdoly.
W takim razie w e90 nie ma nic godnego polecenia?
Chyba pozostaje jedynie gs430.
meksyk69
Nowicjusz
 
Posty: 47
Zdjęcia: 0
Auto: BMW e39
Silnik: 2.5i 192km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

20 Gru 2019, 21:46

@pionek
Może wróćmy do tematu bo autor już napisał że go tfsi nie interesują, więc możesz skończyć te smutne dywagacje.

@meksyk69
Przygotuj się że e90 będzie droższe w utrzymaniu niż e39 i tam prawie każdy silnik jest problematyczny. Jeśli miałbym wskazać najmniejsze zło to byłby to 330i 258 KM n52b30 z przedlifta. Ma inne tłoki niż n52b25 i jest pozbawiony problemu olejowego. Więc jak silnik to ten. Natomiast tu samo e90 nie jest bezproblemowe i dosyć drogie w serwisie.
fcgetin
Początkujący
 
Posty: 193

20 Gru 2019, 21:58

Pionek napisał(a):A jeśli przejeżdzasz 80k rocznie (swoją drogą aż dziwne że masz czas na przebywanie na forum..) to chyba logicznie że nie kupujesz benzyny 2 litrowej która nieźle pali tylko raczej oszczędnego diesla?

No patrz ja robię podobnie jednego roku 80k.km. innego 70k.km. ba nawet ze 3lata temu zmieściłem się w 60k.km.
Klika lat jeździłem V8kami lexami a i tak przeciez forumowi malkontenci wiedzą więcej... wiedzą ile tankuje, wiedzą że nie mam gdzie części kupować generalnie wszystko wiedzą ... nie mam diesla i jakoś za nim nie tęsknię.

meksyk69 napisał(a):@szybki trafiłem niezłego ulepa, zrobilem silnik, pierscienie, panewki, glowica, skrzynia, i wiecznie coś, jakieś pierdoly.
W takim razie w e90 nie ma nic godnego polecenia?


Nie będę pisał o e90 bo ogólnie jest to opcja bardzo dużego ryzyka i początku radosnej twórczości konstruktorów bmw.



Jak chcesz i masz blisko w okolice Wawy to wpadaj. Przejedziesz się 430ką dla porównania is300 -ką pogadasz z Panem od tsi ... :D I nawet jak powiesz że Ci nie pasi to będziesz miał już jakieś doświadczenie.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11148
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

20 Gru 2019, 22:13

Pionek napisał(a):Gdzie coś takiego pisałem? bo sobie nie przypominam? poza tym Raziel pisał o serwisie w ASO, a tam to i 10k można włożyć w auto warte 5..
W normalnych warunkach żeby wkład był 4k to trzeba niezłego ulepa kupić.


Raziel pisał o cenach części. Kiedyś było poklepywanie się po plecach a teraz "nie miał racji" bo trafiło się coś niewygodnego?

Pionek napisał(a):A jeśli przejeżdzasz 80k rocznie (swoją drogą aż dziwne że masz czas na przebywanie na forum..) to chyba logicznie że nie kupujesz benzyny 2 litrowej która nieźle pali tylko raczej oszczędnego diesla?
Więc jaki sens ma rozpaczanie o nagarze?


Sens jest taki, że piszesz o czyszczeniu w taki sposób jakby nie miało to związku z użytkowaniem samochodu. Równie dobrze mógłbyś napisać, że rozrząd zmienia się co 5 lat albo olej raz na dwa lata.

A co do przebiegu: ok. 80k rocznie (w tym roku będzie bliżej 85 ale mniejsza) - ok. 15k, które robię "prywatnym" autem bądź firmowym w weekendy/wieczorami daje +/- 65k robione "w celach służbowych". Średnia prędkość z ostatnich 10kkm to zwykle około 67kmh. W przybliżeniu, zakładając 220 dni roboczych daje to niecałe 4,5h godziny/niecałe 300 km w samochodzie każdego dnia. Także myślę, że nie ma tragedii zakładając, że mi za to płacą a czas, który poświęcam na "pracę" razem z jazdą to ok 9-9,5 godziny dziennie. Ogólnie jest to mniej obciążające czasowo niż gdybym pracował w korpo i dojeżdżał tramwajem po godzince rano i wieczorem.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

20 Gru 2019, 23:04

@szybki o gs430 jedynie czytałem, ogólnie ludzie mówią, ze auto proste w budowie, ekonomiczne jak na ta moc i tańsze w utrzymaniu niz europejskie v8. Napisz proszę kilka słów o jego utrzymaniu, silniku, bolaczkach. Do czego porownalbys jego utrzymanie? Jak wypada np. względem v8 e39?
Nie powiem, ze nie kusi osiagami wraz z wygodnym automatem :D
Coś czuję, ze pewnie wcale nie wyszedlby drozej niż R6 e39 w ktore sie wpakowalem o ile w ogole :o
meksyk69
Nowicjusz
 
Posty: 47
Zdjęcia: 0
Auto: BMW e39
Silnik: 2.5i 192km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001