rama jest gruba ale może rdzewieć, trzeba ją dobrze opukać,
napędy (trzeba pamiętać że skrzynie w montku zalewa się olejem silnikowym tak samo jak redktor jak ktoś wlał co innego to będzie d..a straszna, najlepiej 5W30 i to porządnym)
do silnika max 10W40 a i to jest czasem niewystarczające, trzeba dbać o popychacze, to że klepie przy zimnym silniku przez 30s czy nawet minute to norma, ale to ma się uzpokajać wraz z wypełnieniem szklanek i popychaczy, jeśli w benzynie terkoce z przodu silnika to jest napinacz hydrauliczny rozrządy (koszt zamiennika coś koło 700pln) warto wymienic po kupnie wraz z całym rozrządem i pompą wody,w dieslu grzanie świec i kompresje
silniki jak im dasz w palnik nie powinny dymić (na PB i na ON, na LPG zależy od ustawień gazu :/ ) najczęstszą usterką silników Isuzu jest falowanie obrotów biegu jałowego, przyczyn może być klika (czujnik podciśnienia, EGR, przepustnica)
warto sprawdzić wszystkie przełączniki znikanie podświetlenia na desce i przełącznikach to bolączka montków, i trudno sobie z tym poradzić) blacha zwykle jest w zajebistym stanie (jak z fabryki, porządny ocynk+ dobre malowanie), warto sprawdzic punkty mocowania budy do ramy tam najbardziej lubi rdzewieć,
zawieszenie przód 2 drążki skrętne +2 amory i stabilizator, nie może być żadnych luzów zawias ma pracować sprężyście i twardo, jak skrzypi to znaczy że sworznie wahaczy do wymiany, sprawdzic gumy na przegubach, auto może się przechylać na zakrętach ale nie może się bujać jak hamerykancki kanapowiec, sprawdzić napęd 4x4 wpinamy 4x4 na postoju (sprzęgiełka automatyczne były w standardzie, manuale Isuzu w opcji, inne to juz wydumka) powoli ruszamy do przodu mamy słyszeć 2 kliknięcia (żadnego terkotania łupnięc czy coś ma być klik klik i koniec) po załączeniu sprzęgiełek możemy już dać mi w palnik
niec nie ma strzelać (zwłaszcza w zakrętach) nic terkotać, może się trudniej skręcać, jeśli auto idzie wyraźnie ciężej to znaczy że olej w przednim dyfrze jest od nowości
(do wymiany i tak zaraz po kupnie), przy cofaniu nie zdziwmy się takim samym kliknięciom jak przy zapinianiu 4x4 (sprzęgi przepinają się w 2 stronę), stajemy wrzucamy 4L i próbujemy to samo (na reduktorze monciak osąga w granicach 80km/g nie radze sprawdzać max osiągów przed kupnem
) ale rozpędzić do 40-50 sie trzeba nic nie może się dziać, po zapięciu sprzęgów możemy sobie przełączać dowolnie między 4H a 2H (jadąc na wprost wciskamy sprzęgło i siup dźwignie), żeby rozpiąć napęd stajemy, dźwignia na 2H i cofamy tak dobre 2-3m (piszą że pół obroty koła wystarczy ale lepiej zrobić 2 niż rozwalić sprzęgiełka, wymiana 600PLN)
zawias tył to proste 3 wahacze 2 spręzyny 2 amory i panhard, na niedoładowanym aucie może być twardo, ale nie może rzucać dupą gdzie bądź, część montków miała LSD (podniosimy tylni most i kręcimy kołami, jak kręcą się w tą samą stronę to jest jak w przeciwne to niema lub nie działa) stajemy na trawie lub piachu wrzucamy 1 i dajemy w palnik (patrzymy na ślady czy LSD działa)
sprawdzić piasty czy nie ciekną, hamulce czy są
(częsta przypadłość monciaków to awaria ABS, jest w standardzie i bajanie że ten nie miał to kłamstwo każdy miał) zderzak z tyłu pewnie będzie opadał (jakoś zawsze się urywa
) ale rzecz do ogarnięcia 2 płaskownikami
wnętrze w monciakach zużycie widac na kierownicy, więc jak jest wytarta a przebieg mały to nie wierzyć
tapicerka zwykle szara ale przyjemna, ustawienie fotela kierowcy w zasadzie w każdą stronę, mozna ustawić jak w kalibrze albo jak stołek
nada się i dla kierownika owzroście 150 jak i 200 cm
wyposażenie, w schowku z tyłu po lewej stronie mają być podnoścnik, klucze, kombinerki, i śrubokręt, wszytko przypinane na ładne gumeczki, zapas jest zwykle zamknięty w pokrywie z włókna zamek rdzewieje i pokrywa się tłucze, ja swoją wywaliłem bo mnie wkurzała warto dokupić 5 alu na zapas bo zawiasy nie są rewelacyjne a jak planujemy większe kółka to opadną szybko, duże drzwi mają blokadę na otwartych (co by nas nie przycieło jak grzebiemy w bagażniku
) sprawdzić blokade czy działa dobrze, wycieraczka z tyły na 100% nie nędzie dobrze ścierać (wina sprężyny
) żeby zmienić wycieraczkę trzeba zdjąć koło zapasowe, w tylnych drzwiach jest zbiorniczek do tylnej szyby, spryskiwacz działa z przyciski po prawej stronie kierownicy od wycieraczki z tyłu, przednie wycieraczki na pokrętełku, spryskiwacz wciskamy pokrętło, dużo montków ma wycieraczki przednich lamp (bardzo przydatne ale piórka do wycieraczek mega drogie)
każdy montek ma centralny seryjnie (z zamka w bagażniku nie zamkniemy całego auta),
każdy ma elektryke szyb (korbki były montowane sporadycznie na specjalne życzenie widziałem raz w życiu), każdy montek ma fabryczną dziurę pod przycisk klimy, czasem zatyczka wylatuje
) elektryczna antena (wysuwana s konsoli na środku koło biegów) ma działać, to samo z lusterkami, każdy montek ma elektryczne składanie luster (guzik koło ustawiania lusterek) oraz podgrzewanie lusterek z osobnego guzika,
yyyy to chyba wszystko