Auto 4x4 co wybrać?

06 Lut 2011, 21:34

inaczej nie będzie większego prześwitu na takiej samej gumie ;)
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

06 Lut 2011, 21:41

Nic nie pisałeś o takiej samej gumie :neutral: 265/75/16 to wychodzi jakieś 32" a patrol miał być na 33" :wink:
nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem... ;)
BRODATY
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2656
Miejscowość: Muhlhausen ;)
Auto: Nissan Terrano II
Silnik: 2.4 KA24E 124KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

06 Lut 2011, 22:12

no więc jedyny możliwy sposób to mniejsza grucha
bo o zwolnicach to raczej nie myśle w aucie na codzień :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

07 Lut 2011, 01:06

srygiel napisał(a):co ma największe znaczenie w terenówkach przy przebijaniu się przez zaspy?

Łącznik
:mrgreen:
Jak w każdym terenie.
KIA Sportage 2,0 DOHC Custom
:mrgreen:
KIłA? To się podobno da wyleczyć...
:mrgreen:
leon zet
Vany | SUVy
Awatar użytkownika
 
Posty: 274
Miejscowość: Wyszków i okolice

07 Lut 2011, 15:36

srygiel napisał(a):co ma największe znaczenie w terenówkach przy przebijaniu się przez zaspy?
To co w każdej zmocie przeprawowej czyli nisko położony środek ciężkości z jak największym prześwitem czyli np. coś na mostach VLAP :mrgreen:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

07 Lut 2011, 21:22

Jeden z ciekawszych samochodow 4x4 wedlug mnie to Nissan X-Trail.
Ostatnio edytowany przez atis700, 08 Lut 2011, 01:38, edytowano w sumie 1 raz
atis700
 

07 Lut 2011, 21:26

atis700 napisał(a):Jeden z ciekawszych samochodow 4x4 wedlug mnie to Nissan X-Trail. Polecam rowniez ten artykuł kilknij tutaj

Tylko że to SUVik :mrgreen: i raczej męczenie go 1km po kamienistej drodze w Bieszczadach kilka razy dziennie będzie trochę męczenie go. Szczególnie za 15kzł to hitu nie będzie :wink:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

07 Lut 2011, 21:29

atis700 napisał(a):Jeden z ciekawszych samochodow 4x4 wedlug mnie to Nissan X-Trail. Polecam rowniez ten artykuł kilknij tutaj

ale to dział terenówki jest :mrgreen:
my jeździmy po takich dróżkach:

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

08 Lut 2011, 10:44

czym ewentualnie się kierowac przy zakupie monciaka? jakie są jego słabe punkty? na co zwrócic szczególną uwagę? jak z awaryjnością i kosztami utrzymania w porównaniu z innymi 4x4?. Zarażac się 3,1 diesel czy raczej 3,2 z LPG?
srygiel
Nowicjusz
 
Posty: 12
Miejscowość: dębica

08 Lut 2011, 11:36

rama jest gruba ale może rdzewieć, trzeba ją dobrze opukać,
napędy (trzeba pamiętać że skrzynie w montku zalewa się olejem silnikowym tak samo jak redktor jak ktoś wlał co innego to będzie d..a straszna, najlepiej 5W30 i to porządnym)
do silnika max 10W40 a i to jest czasem niewystarczające, trzeba dbać o popychacze, to że klepie przy zimnym silniku przez 30s czy nawet minute to norma, ale to ma się uzpokajać wraz z wypełnieniem szklanek i popychaczy, jeśli w benzynie terkoce z przodu silnika to jest napinacz hydrauliczny rozrządy (koszt zamiennika coś koło 700pln) warto wymienic po kupnie wraz z całym rozrządem i pompą wody,w dieslu grzanie świec i kompresje :wink: silniki jak im dasz w palnik nie powinny dymić (na PB i na ON, na LPG zależy od ustawień gazu :/ ) najczęstszą usterką silników Isuzu jest falowanie obrotów biegu jałowego, przyczyn może być klika (czujnik podciśnienia, EGR, przepustnica)

warto sprawdzić wszystkie przełączniki znikanie podświetlenia na desce i przełącznikach to bolączka montków, i trudno sobie z tym poradzić) blacha zwykle jest w zajebistym stanie (jak z fabryki, porządny ocynk+ dobre malowanie), warto sprawdzic punkty mocowania budy do ramy tam najbardziej lubi rdzewieć,
zawieszenie przód 2 drążki skrętne +2 amory i stabilizator, nie może być żadnych luzów zawias ma pracować sprężyście i twardo, jak skrzypi to znaczy że sworznie wahaczy do wymiany, sprawdzic gumy na przegubach, auto może się przechylać na zakrętach ale nie może się bujać jak hamerykancki kanapowiec, sprawdzić napęd 4x4 wpinamy 4x4 na postoju (sprzęgiełka automatyczne były w standardzie, manuale Isuzu w opcji, inne to juz wydumka) powoli ruszamy do przodu mamy słyszeć 2 kliknięcia (żadnego terkotania łupnięc czy coś ma być klik klik i koniec) po załączeniu sprzęgiełek możemy już dać mi w palnik :mrgreen: niec nie ma strzelać (zwłaszcza w zakrętach) nic terkotać, może się trudniej skręcać, jeśli auto idzie wyraźnie ciężej to znaczy że olej w przednim dyfrze jest od nowości ;) (do wymiany i tak zaraz po kupnie), przy cofaniu nie zdziwmy się takim samym kliknięciom jak przy zapinianiu 4x4 (sprzęgi przepinają się w 2 stronę), stajemy wrzucamy 4L i próbujemy to samo (na reduktorze monciak osąga w granicach 80km/g nie radze sprawdzać max osiągów przed kupnem :mrgreen: ) ale rozpędzić do 40-50 sie trzeba nic nie może się dziać, po zapięciu sprzęgów możemy sobie przełączać dowolnie między 4H a 2H (jadąc na wprost wciskamy sprzęgło i siup dźwignie), żeby rozpiąć napęd stajemy, dźwignia na 2H i cofamy tak dobre 2-3m (piszą że pół obroty koła wystarczy ale lepiej zrobić 2 niż rozwalić sprzęgiełka, wymiana 600PLN)

zawias tył to proste 3 wahacze 2 spręzyny 2 amory i panhard, na niedoładowanym aucie może być twardo, ale nie może rzucać dupą gdzie bądź, część montków miała LSD (podniosimy tylni most i kręcimy kołami, jak kręcą się w tą samą stronę to jest jak w przeciwne to niema lub nie działa) stajemy na trawie lub piachu wrzucamy 1 i dajemy w palnik (patrzymy na ślady czy LSD działa)
sprawdzić piasty czy nie ciekną, hamulce czy są :mrgreen: (częsta przypadłość monciaków to awaria ABS, jest w standardzie i bajanie że ten nie miał to kłamstwo każdy miał) zderzak z tyłu pewnie będzie opadał (jakoś zawsze się urywa :mrgreen: ) ale rzecz do ogarnięcia 2 płaskownikami :wink:
wnętrze w monciakach zużycie widac na kierownicy, więc jak jest wytarta a przebieg mały to nie wierzyć :wink: tapicerka zwykle szara ale przyjemna, ustawienie fotela kierowcy w zasadzie w każdą stronę, mozna ustawić jak w kalibrze albo jak stołek :mrgreen: nada się i dla kierownika owzroście 150 jak i 200 cm :wink:
wyposażenie, w schowku z tyłu po lewej stronie mają być podnoścnik, klucze, kombinerki, i śrubokręt, wszytko przypinane na ładne gumeczki, zapas jest zwykle zamknięty w pokrywie z włókna zamek rdzewieje i pokrywa się tłucze, ja swoją wywaliłem bo mnie wkurzała warto dokupić 5 alu na zapas bo zawiasy nie są rewelacyjne a jak planujemy większe kółka to opadną szybko, duże drzwi mają blokadę na otwartych (co by nas nie przycieło jak grzebiemy w bagażniku :mrgreen: ) sprawdzić blokade czy działa dobrze, wycieraczka z tyły na 100% nie nędzie dobrze ścierać (wina sprężyny :mrgreen: ) żeby zmienić wycieraczkę trzeba zdjąć koło zapasowe, w tylnych drzwiach jest zbiorniczek do tylnej szyby, spryskiwacz działa z przyciski po prawej stronie kierownicy od wycieraczki z tyłu, przednie wycieraczki na pokrętełku, spryskiwacz wciskamy pokrętło, dużo montków ma wycieraczki przednich lamp (bardzo przydatne ale piórka do wycieraczek mega drogie)
każdy montek ma centralny seryjnie (z zamka w bagażniku nie zamkniemy całego auta),
każdy ma elektryke szyb (korbki były montowane sporadycznie na specjalne życzenie widziałem raz w życiu), każdy montek ma fabryczną dziurę pod przycisk klimy, czasem zatyczka wylatuje :mrgreen: ) elektryczna antena (wysuwana s konsoli na środku koło biegów) ma działać, to samo z lusterkami, każdy montek ma elektryczne składanie luster (guzik koło ustawiania lusterek) oraz podgrzewanie lusterek z osobnego guzika,

yyyy to chyba wszystko :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

08 Lut 2011, 21:00

pocieszny napisał(a):rama jest gruba ale może rdzewieć,.........

Jestem pod wrażeniem tej odpowiedzi:) encyklopedia:)
iro6
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 120
Zdjęcia: 1
Miejscowość: Dębno

08 Lut 2011, 21:06

I to jest człowiek z pasją :grin:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

08 Lut 2011, 21:10

musiał się opić albo najarać :mrgreen:
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

08 Lut 2011, 21:20

pocieszny, Ty chłopie książki powinieneś pisać :grin: Napisz mi o Nissanie Terrano II. Z dedykacją poproszę jeśli można :wink: :mrgreen:
nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem... ;)
BRODATY
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2656
Miejscowość: Muhlhausen ;)
Auto: Nissan Terrano II
Silnik: 2.4 KA24E 124KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

08 Lut 2011, 21:45

Mi wystarczy jak powiesz mi od czego podpasować amory przednie do K160 + 2" szpilka-szpilka co by to masa dawcy podchodziło?? Oryginał troche krótki a w Ironmana nie chce się kolega ładować.
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna