Auto 80-90 tys. BMW lub AUDI

08 Lis 2018, 17:37

Będzie to już mój trzeci samochód. Rocznik 2012+. W grę wchodzą:
-A5
-BMW seria 3 lub 5
Automat, 170 km +, wersje 4/5 drzwiowe, średnio robię ok. 800 km miesięcznie po mieście.

Wcześniej byłem nastawiony konkretnie na A5, ale z tego co widzę dużo osób odradza z powodu m.in. wysokich kosztów napraw.

Może ktoś, coś podpowie?
siema87
Obserwowany
 
Posty: 2

08 Lis 2018, 22:12

A myślisz że w BMW będziesz miał taniej? szczerze? bierz co chcesz koszta i jakość podobne.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16663
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

09 Lis 2018, 08:10

Dokładnie - i tu i tu będzie drogo
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

11 Lis 2018, 03:17

Ogólnie to jestem nastawiony na wyższe koszta napraw, dlatego podałem taką kwotę bo sobie rezerwuje pozostałą kasę na koszta eksploatacyjne. Po prostu mignęło mi gdzieś kilka razy o wiele wyższych naprawach usterek w A5 jak np. awarie rozrządu.

A jakieś opinie między A5 a BMW F10? Komfort jazdy? Użytkowanie, silniki?
siema87
Obserwowany
 
Posty: 2

11 Lis 2018, 10:09

Generalnie to nie ma co porównywać FWD do RWD, bo zawsze ten drugi wygra komfortem i prowadzeniem (oczywiście nie porównujemy Poloneza do Focusa ST).

Dodatkowo skoro jeździsz po mieście, to diesel odpada, zostają benzyny. W audi masz "małe" silniki z turbo, w BMW za to konkretne pojemności wolnossące. Dla fana motoryzacji to BMW byłoby lepsze, ale na co dzień turbo daje przewagę, tylko ZNOWU jeśli jeździsz po mieście to z tego turbo nie skorzystasz. Koszta tu i tu będą cholernie wysokie, bo bezobsługowe silniki BMW dawno się skończyły. Bierz to co Ci się podoba po prostu, na jakieś opinie nie licz bo tutaj mało kto w takich autach siedział ;)
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

11 Lis 2018, 18:27

galakty napisał(a):BMW za to konkretne pojemności wolnossące
widzę kolega jeszcze w czasach e12 - e60 :ok:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14197
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Zlot fanów Toyoty Celica 2020
    Pod koniec lutego Celica Club Poland świętował 17. urodziny na Autodromie Pomorze w okolicach Tczewa. Impreza przyciągnęła miłośników Toyoty Celiki z całej Polski oraz z różnych stron Europy. W spotkaniu wzięło ...

11 Lis 2018, 19:22

jedno i drugie ma ogryzki pod maską z podwójnym turbo
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16663
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

11 Lis 2018, 20:46

mike napisał(a):widzę kolega jeszcze w czasach e12 - e60


Nie wiem jak z budżetem i patrzyłem na F10 przedlift, a tam takich turbo zabawek raczej nie było, dopiero w polifcie.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

11 Lis 2018, 21:12

galakty napisał(a):i patrzyłem na F10 przedlift, a tam takich turbo zabawek raczej nie było, dopiero w polifcie.
no jak nie, od początku produkcji szły twin-scroll
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16663
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

11 Lis 2018, 21:19

Ale bez turbo też były, przynajmniej według Wiki: 523, 528 i 530 nie miały twin-scrolla. I patrząc na stosunek moc/moment widać ewidentnie że to wolnossaki.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

11 Lis 2018, 21:29

galakty napisał(a):Ale bez turbo też były,
no to normalne :D
Twinscroll z tego co pamiętam był tylko 2.0 i 2.8 z 4 cyl, były pod oznaczeniem 520 i 528 i te 528 było mocno wysilone bo z 2l wycisneli coś ok 240 koni jak się nie mylę, ciekawe jaka żywotność tego ''cuda'' ale tego się wszyscy domyślamy :naughty:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16663
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

11 Lis 2018, 21:33

Hmmmm, kilka msc temu czytałem o jakimś silniku BMW to redakcja pisała że przy 30 kkm albo 50 kkm była wymiana słupka :/
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

11 Lis 2018, 21:36

to raczej jednorazowy przypadek, muszą osiągnąć pewne minimum czyli jakieś 100 tyś, tak żeby gwarancja minęła :yes:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16663
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

11 Lis 2018, 21:41

A co twin scroll ma z trwałością...temat jest prosty ...po rocznikach e34,e36 itd była już tylko równia pochyła ... :ok: .
Galakty czytałeś o r3 a tak naprawdę ile zwalone v10 w mkach robi km.na jednych panewkach, albo v8bit do 100tyś.km.już jest pierwszy remont a 1,6t hmmm 80k.km.i finito...ogólnie klasa sama w sobie. :ok:
Co do gwarancji to wiem że w mini był jakiś myk z opcją na silnik.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10947
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe