Rozsądne auto do maks 35 tys

07 Lis 2018, 21:25

Witam jestem zainteresowany zakupem rozsądnego auta za maks 35 tys. Co rozumiem poprzez rozsądne:
- mało awaryjne
- duża dostępność części i części w miarę tanie
- silnik benzynowy + możliwość założenia gazu
- rocznik około 2012 + nieduży przebieg
- nierdzewiejąca karoseria
- 4-dźwiowy + w miarę pełne wyposażenie
- lekko uszkodzony
- w miarę rozsądne spalanie
- w miarę rozsądna moc - tak żeby jazda na autostradzie nie była bólem i żebym nie musiał się zastanawiać 3 razy zanim zacznę wyprzedzać

Zdaję sobie z tego sprawę, że wiele z tych cech opisuje konkretne auto a nie dany model, ale chciałem mniej więcej określić czego bym oczekiwał w takiej cenie.

Auta jakie do tej pory brałem pod uwagę:
-Kia Ceed z silnikiem 1.6 GDI (ale okazało się później że ma sporo wad - bezpośredni wtrysk itp)
- Mazda II (podobno strasznie leci karoseria)
- Volvo S60/V40 (ale podobno leci elektryka i te nowsze silniki nie są już fajne jak poprzednia generacja
- Ford Focus MK3 (niby auto idealnie z tego co wyczytałem, ale jak tak patrzę to strasznie strasznie leci na cenie z roku na rok)
- Opel Astra J (psujące się skrzynie biegów)

Nie skreślam ich definitywnie po prostu takie mnie zainteresowały, ale po dłuższym czytaniu o nich jakoś nie jestem przekonany do nich. Mogą być hatchback, sedan, nie za duże kombi - byle nic strasznie małego (segment A?). Byłbym ogromnie zobowiązany, jakbyście mogli pisać dokładnie na jakie auto zwrócić uwagę (typ silnika, co innego istotne itp) i w dużym skrócie dlaczego właśnie to. Z góry uprzejmie dziękuję za propozycje. :>
mwk
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: Konin

07 Lis 2018, 21:49

Focus mk3 z silnikiem 1.6 25km jak najbardziej warty rozwazenia

Golf 6 1.6 102km MPI czesci tanie bo sa wspolne dla innych podobnych aut w koncernie, silnik idealny pod LPG i niezwykle trwaly, wbrew temu co zaraz przeczytasz w tym temacie da sie jechac w trase i wyprzedzac nie gorzej niz innymi autami o podobnej pojemnosci bez turbo, ale jesli ktos ceni sobie bezawaryjnosc i niski koszt eksploatacji ponad osiagi to jest to opcja do rozwazenia


Niestety inne wersje silnikowe, mocniejsze to juz znacznie wyzsze koszty eksploatacji

Jest jeszcze Fiat Bravo II 1.4 T-Jet (ale tutaj tez skrzynie, no i koszty juz wieksze niz w przypadku silnikow wolnossacych)
Ostatnio edytowany przez Raziel11, 07 Lis 2018, 22:54, edytowano w sumie 1 raz
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1479
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

07 Lis 2018, 22:52

Raziel11 napisał(a):Golf 6 1.6 102km MPI
mwk napisał(a):w miarę rozsądna moc - tak żeby jazda na autostradzie nie była bólem i żebym nie musiał się zastanawiać 3 razy zanim zacznę wyprzedzać
naprawdę?

Z podanych w pierwszym poście szukałbym Astry 1.4t, Mazda II (zakładam, że chodzi Ci o 3 II gen) też będzie ok.
O co chodzi z Volvo? Jeśli mówimy o s60 II gen czy też v40, to za mały budżet. Focus 1.6 125KM niby ok, ale osiągi nie będą wiele lepsze niż w polecanym wyżej 1.6 VAG, a Ecoboost ma bezpośredni wtrysk
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14205
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

08 Lis 2018, 07:01

Raziel11 mam wątpliwości, że wogóle masz tą Cuprę jak na autostrady polecasz 100 konny silnik. :ok:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

08 Lis 2018, 11:59

Co to ma wspolnego? nie jestem typem osoby która po przejechaniu sie 300 konnym autem stwierdza ze wszystko inne to gowno, fakt po 2 latach mocy zaczelo brakowac i stad wziela sie cupra ale 1.6 nadal jezdzi jako daily i nadal sprawuje sie conajmniej dobrze
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1479
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

08 Lis 2018, 18:59

Pod LPG to bym się skupił na:
Opel Astra J 1.4T
Mazda 3 II 2.0 (ale nie DISI)
Honda Civic VIII 1.8
Ford Focus Mk3 1.6
Mitsubishi Lancer
Fiat Bravo 1.4T
Renault Megane/Fluence III 1.6 lub 1.4T
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW Concept X1 2008
    W przypadku BMW Concept X1 projektanci zawarli klasyczne cechy i język stylistyczny modeli BMW X w pojeździe nowej klasy. Wyrafinowanie, zwinność, wszechstronność i jakość premium – wszystko to zostało odzwierciedlone ...

11 Lis 2018, 12:56

Po przemyśleniu każdego za i przeciw zacząłem się poważnie zastanawiać nad Audi A3 8P z silnikiem 1.6 MPI lub 1.9 TDI BKC. Z tym że z tego co widzę, to 1.6 przy 90 km/h przestaje już żyć. :( Czy to 1.9 wyposażone jest w DPF?
mwk
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: Konin

11 Lis 2018, 13:35

Co znaczy przestaje zyc? Do 140-150 przyspiesza normalnie, dalej jest ciezko ale leciec 180 to nie problem, kiedys niemal cala trase do krakowa z taka prędkością zrobilem
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1479
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

11 Lis 2018, 15:45

Raziel11 napisał(a):Do 140-150 przyspiesza normalnie, dalej jest ciezko ale leciec 180 to nie problem, kiedys niemal cala trase do krakowa z taka prędkością zrobilem


A jaki był hałas w aucie i jakie miałeś spalanie?
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

11 Lis 2018, 16:17

Średnia z 300km byla ok 9l, trzeba do tego doliczyc z 0.5l bo komputer zaniza, halas dosc uciazliwy oczywiscie, to nie jest silnik ktory sluzy do regularnego pokonywania tras z takimi predkosciami, ja taka trase robiez 3x w roku wiec da sie przezyc.

Przy prędkościach 130 spalanie ok 7.5
Dosc czesto jezdze 80km do wroclawia i taka trasa nie przysparza problemów jak dla mnie.

Spalanie w miescie trzeba 10l przyjac przy mojej nodze
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1479
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

11 Lis 2018, 17:06

Należy jednak mieć na uwadze, że im nowszy 1.9 TDI tym... gorzej. Obstawiam, że za 35k trafisz już na o wiele lepsze 2.0 TDI CR
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14205
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

11 Lis 2018, 17:56

Owszem raz na kilka miesięcy można pojechać takim 1.6 w trasę, ale jak trzeba regularnie jeździć autostradą to dużo lepszym wyborem będzie coś z większą pojemnością i/lub benzyna. Jeśli diesel to 2.0 TDI CR - Audi A3 8P lub Golf VI.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002