20 Paź 2013, 13:20
Znalazłem coś niecoś,może to jakoś w czymś Ci pomoże.
Jednostki benzynowe:
1,2 TFSI 105 KM (77 kW)
1.4 TFSI 125 KM (92 kW) 200 Nm
-drogi w serwisowaniu,cieszy sie najgorszą opinią.
1.6 102 KM R4/8 (75 kW) 148 Nm (montowane do 2012)
-Dobry silnik pod LPG,stara konstrukcja,bardzo trwały,wyjątkowo tani w naprawach.
1.6 FSI 115 KM (85 kW) 155 Nm (montowane do 2007)
1.8 TFSI 160 KM (118 kW) 250 Nm
2.0 FSI 150 KM R4/16 (110 kW) 200 Nm (montowane do 2007)
-cieszy sie najlepsza relacja osiagow do spalania,drogi w serwisowaniu,wersja wolnossaca.
-tloki,glowica,kadlub wykonane z aluminium.
-glowica 16 V.
-układ DOHC
-kolektor dolotowy z klapami sterujacymi przeplywem powietrza.
-zmienne fazy rozrzadu.
-kłopot z nagarem w zaworach dolotowych(nierówna praca jednostki,spadek efektywności silnika).
-usterki czujników spalania stukowego (odpowiadaja za prace jednostki).
2.0 TFSI 200 KM (147 kW) 280 Nm 2004 -
-wszystkie 2.0 z turbiną we szyskich odmianach co do ilości koni mechanicznych.
-nadmierne spalanie oleju silnikowego. (nadmierny ubytek oleju,uszkodzenia katalizatora)
2.0 TFSI 265 KM (195 kW) 350 Nm (wersja S3) od 2008-
2.5 TFSI 340 KM (250 kW) 450 Nm (wersja RS3)
3.2 VR6 250 KM (184kW) 320 Nm
Jednostki wysokoprężne:
1.6 TDI 90 KM (66 kW) 230 Nm
1.6 TDI 105 KM (77 kW) 250 Nm
1.9 TDI PD 105 KM R4/8 (77 kW) 250 Nm (montowane do 2009)
-oszczędna jednostka.
-w porównaniu do 1.9 TDI PD bezawaryjna.
-szerokie zaplecze tanich zamienników.
-nie imponuje dynamiką.
-głośna praca.
-zalecane stosowac specjalny olej silnikowy.
-bardzo wazna terminowa wymiana paska rozrzadu.
2.0 TDI PD 140 KM R4/8 (103 kW) 320 Nm
-awaryjna jednostka.
-pękają głowice.
-psują się pompowtryskiwacze.
-wiekszosc kłopotów pojawia sie po przebiegu 100 - 120 tyś. KM.
-występują problemy z pompą oleju (wersje z wałkami wyrównoważającymi jak i bez nich)
-awarie turbosprężarki (nadmierne spalanie oleju,zanik mocy,gwizdanie,dymienie,mocne zaolejenie kanału dolotowego)
2.0 TDI 170 KM (125 kW) 350 Nm
-występuje z DPF-em.
-głośna praca.
-problemy podobne jak w odmianie 140 km.
Modele Po liftingu.
1.9 TDI CR - polecana jednostka.
Pozdrawiam.