Auto dla studenta do 20-25 tys. zł

04 Paź 2022, 11:58

Cześć wszystkim

Szukam auta dla studenta w kwocie 20-25 tys. zł. Głównie jazda miejska 3-5 km, 2-3 razy w miesiącu trasa 200 km autostradą.

Interesuje nas w miarę możliwość niski przebieg (do 150 tys. km) oraz popularny model, aby obniżyć koszty eksploatacji (segment B/C). Co do wyboru silnika to raczej szukamy stosunkowo oszczędnej benzyny, która da radę bez większych problemów wyprzedzić tira na krajówce i utrzymywać 140-150 km/h, koniecznie bez LPG. Z wyposażenia fajnie, żeby była klimatyzacja, tempomat, czujnik deszczu i bluetooth. Fajnie, gdyby udało się znaleźć egzemplarz z ksenonami, bo większość tras student odbywa wieczorem/w nocy, ale mam świadomość, że z tym może być ciężko.

Z racji, iż mieszkamy niedaleko polsko-niemieckiej granicy, głównie tam planujemy szukać konkretnych egzemplarzy (okolice Berlina-Drezna-Lipska).

Jakie modele polecacie? Do tej pory myśleliśmy nad Oplem Corsą/Astrą.
Palik1982
Nowicjusz
 
Posty: 4

04 Paź 2022, 12:25

Palik1982 napisał(a):Co do wyboru silnika to raczej szukamy stosunkowo oszczędnej benzyny, która da radę bez większych problemów wyprzedzić tira na krajówce i utrzymywać 140-150 km/h
Tu raczej jedno drugiemu przeczy. Przy prędkościach które podajesz nie będzie oszczędnie i kupując oszczędną benzynę przy takich prędkościach nie będzie już mało paliła i myślę, że trzeb by tu liczyć około 10 litrów na 100km. Autostradą nie musisz jechać z taką prędkością jak maksymalna dozwolona :) na odcinkach 200km przy normalnej jeździe jesteś w stanie zaoszczędzić 4-5 litrów jadąc około 130km/h w miarę równo niż z prędkościami które podałeś często hamując i przyspieszając. Czas przejazdu to różnica pewnie nie więcej jak 10 min (dystans 200km z prędkościami 130km/h vs 150km/h).

Jak jednak chcesz jeździć z takimi prędkościami na trasie to ja tu widzę coś w stylu Hondy Civic VIII 1.8 i-VTEC w wersji S-type której znajdziesz pewnie ksenony, tempomat, czujnik deszczu i klimatronik. BT nie było ale z tym można sobie poradzić podłączając jakiś adapter :wink:
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10092
Zdjęcia: 35

04 Paź 2022, 12:34

Corsa z małym silnikiem na autostradę? Spali tyle samo albo więcej niż coś większego typu UFO powyżej.

I też jestem zdania, że warto czasem 10 km/h mniej jechać jeśli zależy na niskim spalaniu. Czasowo niewielka różnica, spalanie potrafi znacząco spaść bo rośnie wręcz lawinowo powyżej 120 km/h.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

04 Paź 2022, 15:32

galakty napisał(a):Corsa z małym silnikiem na autostradę? Spali tyle samo albo więcej niż coś większego typu UFO powyżej.

Pamiętaj, że auto będzie głownie jeździło po mieście, a autostrada 2-3 razy w miesiącu, czyli raz na tydzień zapewne, na wekeend. A po mieście 3-5 km, więc nie wiele. Nawet nie zdąży się rozgrzać w lato, a co dopiero w zimie. Cała droga na ssaniu.
Więc tu trzeba się mocno zastanowić, czy chcę auto oszczędne, którym da się jeździć po mieście, czy chcę auto na autostrady, żeby jechać 150 km/h.
Palik1982 napisał(a):koniecznie bez LPG.

Nie wiem czym ten warunek jest podyktowany, ale warto może jednak LPG wziąść pod uwagę, chociażby ze względu na tą autostradę i te prędkości - jadąc 130 - 150 autostradą, zapłacisz mniej za spalony LPG niż Pb. A na odcinku 600 km w miesiącu, różnica może być spora. Chyba, że koniecznie tylko i wyłącznie Pb, bo koszty paliwa nie mają znaczenia. Oczywiście w mieście na tym odcinku co będzie jeździł, to LPG się nawet nie włączy.
Potrzebne jest autko, które nada się i na autostradę i do miasta. Potrzebny jest więc jakiś kompromis.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

04 Paź 2022, 18:15

MotoAlbercik napisał(a):Pamiętaj, że auto będzie głownie jeździło po mieście, a autostrada 2-3 razy w miesiącu, czyli raz na tydzień zapewne, na wekeend. A po mieście 3-5 km, więc nie wiele. Nawet nie zdąży się rozgrzać w lato, a co dopiero w zimie. Cała droga na ssaniu.
Więc tu trzeba się mocno zastanowić, czy chcę auto oszczędne, którym da się jeździć po mieście, czy chcę auto na autostrady, żeby jechać 150 km/h.


Dlatego ciężko coś konkretnie doradzić.
Ja bym celował w kompakty i silniki 1.4-1.6. Będzie oszczędnie, na autostradzie te 140 km/h utrzyma, trochę głośno ale utrzymanie nie przyprawi o ból głowy.

Bo mniejsze auto będzie nieco męczące w trasie, a większe po mieście zje kosztami paliwa.

LPG ma sens moim zdaniem, bo o ile po mieście za dużo nie wykorzysta, o tyle w trasie nadrobi z nawiązką.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

04 Paź 2022, 21:28

Dziękuję za odpowiedzi.

Co do prędkości, chodziło mi bardziej o to, żeby to auto bez większych problemów utrzymywało te 150 km/h na tempomacie, a nie zwalniało pod górkę. Normalnie będzie to jazda 110-120 km/h.

Priorytetem są koszty utrzymania, a jazda głównie miejska do centrum handlowego. Brat czasem jedzie 2 minuty i gasi silnik, następnie 5 minut i znów gasi. Dlatego raczej skupiamy się na prostej konstrukcyjnie benzynie w segmencie B. LPG niestety nie wchodzi w grę ze względu na parking podziemny :/

Nie wiemy zbytnio w który model celować. Jest Corsa, Polo, Fiesta, Clio. C3 i 208 odrzuciliśmy ze względu na problemy silników VTi. Które z tych modeli mają bezawaryjne silniki o pojemności 1.4-1.6?
Palik1982
Nowicjusz
 
Posty: 4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jakie powinny być nawyki dobrego kierowcy?
    Mianem dobrego kierowcy określamy osobę która stara się popełniać jak najmniej błędów podczas prowadzenia i użytkowania auta. Taki kierowca powinien również dbać o swoje auto i regularnie poddawać je ...

05 Paź 2022, 07:24

Chłopie, zejdź na ziemię.
Żeby "bez większych problemów utrzymywać 150kmh na tempomacie" to potrzebujesz 150 ps diesla a nie małej benzyny z niskim spalaniem i jeszcze "priorytetem" przy kosztach utrzymania.

Po prostu ci się wymagania co do pojazdu mocno kupy nie trzymają.
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2746
Przebieg/rok: >50tys. km

05 Paź 2022, 08:22

Palik1982 napisał(a):Co do prędkości, chodziło mi bardziej o to, żeby to auto bez większych problemów utrzymywało te 150 km/h na tempomacie, a nie zwalniało pod górkę. Normalnie będzie to jazda 110-120 km/h.


Wszystko będzie się rozbijać o prędkości.

Jak masz cierpliwość jazdy 110-120 kmh to ok.bierz coś z małym silnikiem i LPG jak chcesz trzymać 140-150 kmh to mały silnik dużo spali +a LPG średnio się sprawdzi.
Dam Ci przykład Yaris 1,3 do 120kmh pali 8-9l lpg ale przy 150kmh spali 12l.lpg.
Natomiast w mieście spokojnie schodzisz do 7,5l LPG

Musisz być świadomy tego jak jechać :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10942
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

05 Paź 2022, 08:51

Zastanów się czego będzie więcej. Tej jazdy 110-120 km/h, czy 150 km/h. To jest naprawdę spora różnica jechać ze stałą prędkością 110, a 150. Nie tylko spalanie, ale samo prowadzenie, hałas, komfort. Nie da się tego wszystkiego pogodzić, coś musisz ustalić.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

05 Paź 2022, 09:11

galakty napisał(a):Zastanów się czego będzie więcej. Tej jazdy 110-120 km/h, czy 150 km/h.

Różnice są spore. Yaris przy 150kmh pali LPG prawie tyle co Lexus v8 :mrgreen:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10942
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

05 Paź 2022, 11:56

Palik1982 napisał(a):LPG niestety nie wchodzi w grę ze względu na parking podziemny

W Polsce nie ma żadnego przepisu z litery prawa, który zabraniałby wjeżdżać pojazdem z instalacją LPG na parking podziemny. Jedyny zapis prawa, to ten, że zarządca lub właściciel garażu ma obowiązek wystawić tabliczkę zabraniającą wjazdu na parking podziemny pojazdom z LPG. A wynika to z rozporządzenia ministra spraw wewnętrznych i administracji z dnia 7 czerwca 2010 w sprawie ochrony ppoż budynków. Jednakże niestety nie ma żadnej kary jak ktoś mimo tego zakazu wjedzie. No ale to już jest kwestia samego kierowcy. Ponadto bardzo często wlewy LPG są umieszczone pod klapką wlewu paliwa i nie są widoczne na zewnątrz pojazdu, więc nikt nawet nie wie, że dane auto ma LPG...
Ale tak czy inaczej - musisz szukać auta z silnikami o mocy około 130KM. I tu chcąc nie chcąc trzeba sie liczyć z zużyciem paliwa na poziomie od 7 do 10 litrów. Takie auto da radę i w mieście i na autostradzie. Pojemność oczywiście im mniejsza tym lepiej. No i jak auto ma być oszczędne w eksploatacji, to nie pchać się w auta z turbo, bo to dodatkowy element który się niestety psuje, a naprawy nie są tanie. Można też szukać auta z rozrządem na łańcuszku, bo ten rzadziej sie wymienia, a to też jakieś koszta są. Warto też zwrócić uwagę na możliwość wymiany żarówek w reflektorach samemu, bez demontażu zderzaka, nadkoli itd, bo to też może ograniczyć koszty. Wiem, ze to pierdołka, ale może napsuć troszkę krwi. No i nie warto w tym przypadku kupować auta z bajerami, bo im więcej bajerów, tym większe koszta przy ewentualnych naprawach. Tempomat też bym odradzał, bo jazda na tempomacie nie jest dobra, jak ktoś patrzy na spalanie. Aczkolwiek różnica na np. 100 km nie jest wielka. Ale napewno jest. No i na naszych autostradach mało kiedy zdarzy sie, żeby jechać na tempomacie ze stałą prędkością, bo jak kierowcy jeżdzą po autostradach każdy wie.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

05 Paź 2022, 12:15

MotoAlbercik napisał(a):W Polsce nie ma żadnego przepisu z litery prawa, który zabraniałby wjeżdżać pojazdem z instalacją LPG na parking podziemny. Jedyny zapis prawa, to ten, że zarządca lub właściciel garażu ma obowiązek wystawić tabliczkę zabraniającą wjazdu na parking podziemny pojazdom z LPG. A wynika to z rozporządzenia ministra spraw wewnętrznych i administracji z dnia 7 czerwca 2010 w sprawie ochrony ppoż budynków. Jednakże niestety nie ma żadnej kary jak ktoś mimo tego zakazu wjedzie.


Policja nic nie zrobi, ale zarządca jak najbardziej. Tak samo jak może zabronić wjazdu pojazdom elektrycznym. Budynek nie jest przystosowany do takich pojazdów i omijanie przepisów "bo nikt mi nic nie zrobi" to typowe polskie podejście.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

05 Paź 2022, 12:43

Trochę się tu wymagania gryzą ze sobą, dlaczego samochód ma dać radę jechać 150km/h, skoro chodzi o poruszanie się przy prędkości 110-120km/h. Co by nie było to uważne spoglądanie na sytuacje na drodze i próby jej przewidywania najlepiej wpływają na pozytywne spalanie.
MarritosBill
Nowicjusz
 
Posty: 14
Zdjęcia: 2

05 Paź 2022, 13:11

Ciekawych rzeczy się na tym forum można dowiedzieć, czyli co Seicento 1,1 pali mało ale na trasie jadąc 150 km/h spali tyle co ważący 500 kg więcej kompakt np z 2,0?
Czyli więcej niż w mieście w korkach? :mrgreen:
Edquar
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 267
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2007

05 Paź 2022, 13:26

Eeeee, tak?
Megane 1.6 w korkach paliła mi 9,5 litra. Przy 150-160 paliła więcej, co w tym dziwnego?
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007