AUTO DO 10 TYŚ , Do pracy , po mieście , na przejażdzki Max 100 KM

29 Wrz 2016, 11:27

Witam
Chciałbym kupić samochód do 10 tyś , zależy mi żeby autko było w miarę oszczędne ( to będzie mój pierwszy własny samochód ) , żeby części nie zabiły mojego portfela ale także żeby jako tako wyglądało.
Myślałem nad Golfem 4 1.9 TDi 90km-110 Km oraz nad Audi A3 1.9 Tdi 110 Km
Sam nie wiem czy lepiej wybrać Diesla Czy może benzynke z LPG.
Auto najprawdopodobniej będzie uzywane do dojazdów do pracy ( 5-6 Kilometrów), na uczelnie oraz do jazdy po mieście ale co jakiś czas będzie mnei czekała trasa 40-50 KM w jedną stronę.
Czytałem już wiele for na ten temat lecz nie mogłem znaleźć odpowiedniego tematu któy mógłby mi pomóc.
Czekam na wszelkie propozycje ;) z góry dziekuje
Huopok
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Nie mam

29 Wrz 2016, 11:40

Absolutnie diesel odpada. Nie te przebiegi, nie ten budżet. Tylko prosta benzyna z gazem. Do miasta klasa B na dalsze wypady lepszy kompakt C. Kompakt w mieście też się sprawdzi. Moje typy są oczywiste peugeot 307, opel astra, renault megane.
diddy79
Zaawansowany
 
Posty: 524
Prawo jazdy: 14 04 1999
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Talisman
Silnik: 1,6 dCi 160 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2018

29 Wrz 2016, 12:00

Czyli pozostaje nam Benzynka + LPG, co do typów aut które podałeś niestety żaden do mnie nie przemawia.
Starałbym się nawet bardziej kupić auto za 9-10 Tyś lub lekko przekroczyć ten limit
Huopok
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Nie mam

29 Wrz 2016, 12:26

citroen c4 lekko przekracza budżet. Niestety ja kolego nie zaproponuję ci VAGa gdyż moim zdaniem są zbyt mocno przekoloryzowane i niewarte opinii o nich, a japończyki moim zdaniem nie są ładne i bardzo słabo wykonane ale akurat te drugie jeżeli benzynowe i nie zardzewiałe są bardzo wdzięcznymi autami. Jest jeszcze ford fokus ale tutaj gazownik musi mieć fach w ręku bo zagazować fokusa nie łatwo.
diddy79
Zaawansowany
 
Posty: 524
Prawo jazdy: 14 04 1999
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Talisman
Silnik: 1,6 dCi 160 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2018

29 Wrz 2016, 13:23

powiem szczerze że myslalem troszke o focusie , ale czy on nie będzie awaryjny ? i jak z korozją ?
Huopok
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Nie mam

29 Wrz 2016, 13:35

za 10 tys to masz raczej pewną 1 niż Mk2. ta niestety z korozją miewa problemy. Ale kolego jeżeli rozważasz fokusa - podoba ci się to co jest nie tak z autami które wysłałem wcześniej? francuzy nie mają wielkich problemów z korozją, mają proste silniki benzynowe pod gaz, bezproblemowe proste zawieszenie, zatem co z nimi nie tak?
diddy79
Zaawansowany
 
Posty: 524
Prawo jazdy: 14 04 1999
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Talisman
Silnik: 1,6 dCi 160 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2018
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak bezpiecznie przewozić psa w samochodzie?
    Na wakacyjne wyjazdy właściciele psów często zabierają swoje czworonogi. I chociaż w domu mogą być ich najlepszymi towarzyszami, to w podróży źle przewożony pies może stanowić zagrożenie dla siebie samego, kierowcy ...

29 Wrz 2016, 13:35

Huopok napisał(a):powiem szczerze że myslalem troszke o focusie , ale czy on nie będzie awaryjny ?
nie
Huopok napisał(a):i jak z korozją ?
po lifcie poprawiono sytuację (mam na myśli mk1), ale zawsze coś wyjdzie. Choć Gulf i a3 też swięte pod tym względem nie są.
Jeśli Gulf/a3 to 1.8, a w VW dodatkowo 2.0 8v
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14198
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

29 Wrz 2016, 19:51

Audi 80 szukaj z klimą auto wieczne :)
Damiankox
Nowicjusz
 
Posty: 28
Prawo jazdy: 08 09 2013
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Opel Omega
Silnik: 2.2 dti
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

29 Wrz 2016, 21:03

Damiankox napisał(a):Audi 80 szukaj z klimą auto wieczne :)


A co tam masz wiecznego i takiego super... :?: silniki paliwożerne i zacofane niczym maszyna parowa, strefy zgniotu od przednich świateł do tylnych a zadbane sztuki kosztują tyle co normalne auta w dobrym stanie...

Żyjesz mitologią wieśvagenową ale lat 80tych... :mrgreen:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10949
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

29 Wrz 2016, 23:59

szybki napisał(a):A co tam masz wiecznego i takiego super... silniki paliwożerne i zacofane niczym maszyna parowa, strefy zgniotu od przednich świateł do tylnych a zadbane sztuki kosztują tyle co normalne auta w dobrym stanie...


Faktycznie Mercedes 190 z tamtych lat albo Saab 900 (krokodyl) albo Alfa 75 to mega nowoczesne auta :roll: palą 4/100 i stoja w salonach z 2016 roku można nabyć każdy z nich.

Audio 80 jakie by nie było, przeżyje 10 razy dzisiejsze auta, i do jego naprawy nie potrzeba extra diagnostycznych urządzeń czy wizyty w ASO.
Łokoj
Początkujący
 
Posty: 124
Prawo jazdy: 17 10 2005
Przebieg/rok: 27tys. km
Auto: Skoda Fabia
Silnik: 1,4
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

30 Wrz 2016, 10:35

Łokoj napisał(a):aktycznie Mercedes 190 z tamtych lat albo Saab 900 (krokodyl) albo Alfa 75 to mega nowoczesne auta :roll: palą 4/100 i stoja w salonach z 2016 roku można nabyć każdy z nich.

Audio 80 jakie by nie było, przeżyje 10 razy dzisiejsze auta, i do jego naprawy nie potrzeba extra diagnostycznych urządzeń czy wizyty w ASO.


Za 10k sprowadziłem avena1 2,0 z przebiegiem 180tyś.km. w skórze, klimą, automatem i szyberdachem... ma 4x p.p i strefy zgniotu...

Za 8k kupisz idealną sztukę z małym przebiegiem ale bez skóry itp.

To co polecasz jest właśnie tym marketingiem którego nie rozumiesz... :ok:
Czyli proponujesz g...o które już było gównem w latach których powstawało tylko że marketing czuwał nad tym żeby były literki S/rs itp., a politycy czuwali nad tym żeby nic co tworzy konkurencje nie wjechało do EU...

Więc proszę Ci nie polecaj knota który dużo pali, nie jedzie a w psujactwie jest na normalnym poziomie i to też tylko dla tego że jego poziom zaawansowania technicznego przewyższał minimalnie fiata 125p.

Zapominasz że mit fajności tego auta powstawał w latach gdzie w PL jeżdżono poldkami ...a mamy 21w, internet i granice są otwarte...

Na tą chwilę jest to typowa oferta dla miłośnika marki... :!:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10949
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

30 Wrz 2016, 10:58

Audi 80 to nie jest dobra opcja w tym budżecie (zwyczajnie szkoda na niego wydawać tyle kasy), no chyba, że jakieś V6, ale nie będzie to auto "w miarę oszczędne". Już lepiej rozejrzeć się za wspomnianym przez szybkiego Avensisem mk1 albo właśnie Golfem mk4/A3.

mike, taka mała dygresja - trudno się dziwić, że uchodzisz tu za największego hejtera VW skoro o Golfie w każdym miejscu piszesz pogardliwie "Gulf" :ok:
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

30 Wrz 2016, 13:02

łysy30 napisał(a):mike, taka mała dygresja - trudno się dziwić, że uchodzisz tu za największego hejtera VW skoro o Golfie w każdym miejscu piszesz pogardliwie "Gulf"
szczerze mówiąc nie dbam o to, kto co o mnie myśli :) jestem tu od pomagania, nie od lubienia.
No i mógłbym pisać coś gorszego, ale na forum nie można używać wulgaryzmów :mrgreen:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14198
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

30 Wrz 2016, 16:08

mike napisał(a):No i mógłbym pisać coś gorszego, ale na forum nie można używać wulgaryzmów


Doprawdy nic z tego nie rozumiem. Można czuć niechęć do własnego samochodu, kiedy ten np. się ciągle psuje i ma się go dosyć. Myślę, że można również nie lubić jakiegoś konkretnego modelu, bo jest za głośny, za wolny, za miękki, za twardy itp. No ale żeby nienawidzić z zasady wszystkich aut produkowanych przez dany koncern tylko dlatego, że są produkowane przez ten koncern? Napiszesz - "bo Janusze to, Janusze tamto", ale ja tego nie kupuję - gdyby Janusze jeździli Alfami Romeo przestałbyś lubić te piękne samochody?Uwierz mi, że dla tych tam z centrali VAGa (i wszelkich innych central) najważniejszy jest klient, który kupuje auto jako pierwszy w salonie, a nie wujek Janusz, który ujeżdża Passata po Turasie. Ja wiem, że to forum i można pisać wszystko, co nie zostanie zmoderowane (akurat Ty masz tą przewagę, że sam siebie nie zmoderujesz :wink: ), ale tego rodzaju "nienawiści" do przedmiotu codziennego użytku jakoś nie potrafię pojąć. To tak jakby nienawidzić pralki, bo została wyprodukowana przez podmiot A.
Chcesz być dobrym pomagaczem - patrz więc raczej na to, co za kwotę, którą musisz wyłożyć za jakieś konkretnego auto dostajesz w zamian (z uwzględnieniem potrzeb pytającego), a nie na znaczek na masce. Uwierz mi, że nawet ten znienawidzony przez Ciebie koncern przypadkiem stworzył kilka dobrych samochodów z dobrymi silnikami, co m.in. ja miałem okazję przetestować na własnej skórze :ok:
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

30 Wrz 2016, 18:31

Ale to się nie zmieni, Pan szybki, mike czy dzida to najwięksi haterzy koncernu Volkswagena na tym forum, dla nich wszystko się da wytłumaczyć.
R32, RS, S to auta dla Seboli, 1,9 tdi dla Janusza, nowsze auta mają tsi badziewie a starsze dużo palą i mają przestarzałe jednostki.
Pan szybki mówi o marketingu przy koncernie VW która np wypuściła Golfa I 45 lat temu a wtedy to chyba tylko Civic I istniało, reszta koncernów typu Ford, Renault to raczkowało i zamiast pisać o Lagunie która jest badziewiem od 15 lat i teraz zmienili nazwę na Talisman bo sprzedaż spadała, to zawsze VW niedobry..
BMW ma badziewna elektronikę która na gwarancji się sypie, znam taki przypadek od kolegi, za to oni wiedza że to VW najgorsze.

np taki Golf V GTI 2003/2004 bije na głowę konkurencje jakieś Megane RS, Civic Type R i inne wynalazki, gdyby nie 4x4 to by miażdżył pod każdym względem, ale panowie wiedzą że bierze olej i padają skrzynie.
Golf V GTI w tamtym czasie był jednym z najlepszych hotchatchy, dopiero teraz coś ruszyło i Megane RS jest konkretne, tak samo Type R itd..

Mike opowiada o dobrych silnikach w Lagunie :roll:, poleca Alfy które non-stop lądują u mechaników za to pisze że nie ma dobrych silników w VW, itd no hasło: hater, przykładów można by było mnożyć.
A prawda jest taka że koncern VW/Audi był, jest i pewnie długo jeszcze będzie jednym z najlepszych producentów aut i nie zmienia tego faktu sytuacja paru jednostek których się nie poleca :yes:
Łokoj
Początkujący
 
Posty: 124
Prawo jazdy: 17 10 2005
Przebieg/rok: 27tys. km
Auto: Skoda Fabia
Silnik: 1,4
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000