Auto do 10000. Ocena wyboru.

16 Lut 2016, 21:40

Cześć rozglądam się za kolejnym autem dla siebie. Mam 10000, ale oczywiście wolałbym wydać mniej. Do tej pory jeździłem sedanem i myślę że teraz czas na jakąś zmianę. Wizualnie najbardziej podoba mi się Audi A3(te najstarsze modele 8L (1996-2003). Czy moglibyście mi podpowiedzieć parę rzeczy?
W jakiej cenie można dorwać A3 w dobrym stanie? Akceptuje gaz? Przy spokojnej jeździe, raczej lekkiej nodze spali więcej niż 10/100?
Za jakim silnikiem się rozglądać? Które silniki są najbardziej bezawaryjne?
Jakieś wskazówki co do tego Audi? Na co zwracać uwagę?

Jako takich wymagań nie miałem. Chciałbym żeby samochód podobał mi się wizualnie, przyjemnie się jeździło i żebym nie musiał się denerwować co tygodniową wizytą u mechanika. Dobry wybór?
g0df4ther
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 05 01 2012
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Daewoo Leganza

17 Lut 2016, 00:32

Takich tematów jest na forum sporo. Wystarczy poszukać. :)
Jednak w benzynie na pewno postawiłbym na wolnossący 1,8-125 KM. Niestety...bardzo trudno znaleźć zadbany naprawdę egzemplarz. Tego szuka sporo ludzi... :)
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5807
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

17 Lut 2016, 03:22

A3 8L to dobre auto, ale większość egzemplarzy jest wymęczona, po 4 właścicielach, każdy coś tam swojego dołożył i tyle..Tak jak pisze Artur73, najlepiej szukać 1,8 125 KM lub 1,8T 150 KM (ale tutaj jest jeszcze gorzej z dobrym egzemplarzem)
Te silniki są dobre i polecane, z tym że konkretny egzemplarz, który byłby np. zajechany może mieć sporo wad, gdzie zajdzie potrzeba naprawiania i solidnych wkładów w auto.
Warto przyjrzeć się w jakim stanie jest karoseria, ślady, ogniska korozji, ogólnie jak pracuje jednostka, jak sie auto prowadzi.
Wg mnie najlepiej szukać z końca lat 90...wtedy znajdziesz fajne 1,8 a nawet 1,8T do 10 tys..Jak zaczniesz szukać po liftingu, po 2000 roku to chyba jedynie 1,6 pozostaje.
Z 1,8 będzie nieco łatwiej, bo 1,8T są drogie i zdrowe egzemplarze swoje kosztują. W 1,6 bym raczej nie szedł bo szkoda pieniędzy na słabe bez osiągów auto, które jeździ tak sobie.
Wszystkie nadają się pod LPG.
Lovato34
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 452
Miejscowość: Wlkp
Prawo jazdy: 18 08 2002
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: VW Golf 4
Silnik: 1,8T
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

17 Lut 2016, 08:11

To racja,ciężko będzie znaleźć zadbane Audi A3 z silnikiem 1.8 125km,może prędzej w wersji 1.6 ale nie dość,że będzie sporo palił,to osiągi nie powalają na kolana. Szukasz auta do miasta czy na trase?
Salko
Aktywny
 
Posty: 278
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2001

17 Lut 2016, 17:52

Pol na pol. A te silniki 1.8 150km?


Lepiej samemu ściągnąć z De?
g0df4ther
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 05 01 2012
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Daewoo Leganza

17 Lut 2016, 19:29

Spokojnie kupi za dychę 1.8 125 oraz 1.8T.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Brąz i czerń - wyjątkowa wersja Lexusa NX
    Lista specjalnych modeli Lexusa robi się coraz dłuższa. Po sedanie IS ze wstawkami w kolorze indygo oraz coupé LC pokrytym specjalnym, zielonym lakierem czas na wyjątkową odmianę Lexusa NX. SUV już wkrótce trafi ...
    [C] Alfa 147 2,0 TS / Audi A3 8P 2,0 FSI / BMW e87 120i
    Podstawowe kryteria zestawienia: - hatchback segmentu C - silnik benzynowy o mocy ok. 150KM - manualna skrzynia biegów - modele z okolic 2005r. Wytypowane modele do zestawienia: Alfa Romeo 147 2,0 TS - 150KM Audi A3 ...

17 Lut 2016, 20:15

Za dychę kupi się 1,8 i 1,8T ale na nic młodszego niż 97-98 bym nie liczył..No może zwykłe 1,8 to tak..z turbo ciężko bardzo..
Niestety albo trupy i składaki z 5 innych albo mocno zaniedbane egzemplarze..Z reszta pełno stoi ofert powyżej 10k 98-99 rok A3, Golf IV 1,8T..to myślę że to kwestia zadbanego egzemplarza, jak ktoś ma raptem auto rok i zrobił to co konieczne to nie będzie chciał tyle co ktoś kto trzyma 4 lata i włożył w niego kilka dobry tys złotych..

Trzeba uważać bo sporo to są auta na części a nie do eksploatacji.
Lovato34
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 452
Miejscowość: Wlkp
Prawo jazdy: 18 08 2002
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: VW Golf 4
Silnik: 1,8T
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000