Dynamiczny benzyniak do 15tys. Czwórka wspaniałych?

14 Lut 2016, 18:13

Witam wszystkich. Tematów na temat aut do 15 tys bylo wiele, ale ja mam juz wybranych 4 faworytów, natomiast chcialbym uslyszec Wasze opinie na ich temat zeby nie zmoczyc. (taki temat moze byc tez pomocny dla inncyh)
Na dana chwile jezdze jezde Astra H 1.7 CDTI, ale jest one mułowate jak dla mnie, a i do pracy mam zaledwie kilka kilometrow wiec auto sie meczy, a i mnie to dosc drogo wychodzi.
Moje typy samochodów to:

Renault Lagun II 05-07
2.0t 165km lub 2.0t 170km
Naczytalem sie wielu opinii na temat Laguny, wiekszosc oczywiscie negatywne

Lexus IS200 99-05
2.0 155km
O tym aucie wiem niewiele, na pewno na minus jest spalanie

Volvo S60 I 00-10
2.4 140km lub 170km
Duzy, mocny, meski samochód wiele przychylnych opinii zbiera silnik 2.4, ale wada to wysokie oplaty.

Saab 9-3 II 02-teraz
2.0 150km
Ciezko znalezc wersje z manulana skrzynia biegow, podobno saab zbankrutowal, bo ich samochody rzadko sie psuly.

To jest moja dynamiczna czworka, niby disel mnie drogo wychodzi i chce go zmienic, a tu takie silniki, pomyslicie sobie, ale mam w zamiarze zalozenie podtlenku LPG wiec to obnizy koszta. Nie szukam typowych niemcow czy japonczykow, bo tego jest od groma, chcialbym samochod "wyrozniajacy sie"
Z gory dziekuje za pomocne opinie ;)
latacz1992
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 17 03 2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Opel Astra H
Silnik: 1.7 CDTI 101KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

14 Lut 2016, 21:02

latacz1992 napisał(a):podobno saab zbankrutowal, bo ich samochody rzadko sie psuly.
zbankrutował przez swoją obsesje na punkcie bezpieczeństwa :wink: dostawali gotowe płyty podłogowe od GM, jednak nie były wg ich standardów wystarczajaco bezpieczne, przez co robili wszystko od nowa z wykorzystaniem niektórych podzespołów GM.
To mniej więcej tak jakbyś kupił dom, stwierdził że ma brzydki kolor elewacji, przez co trzeba go zburzyć a na jego fundamentach zbudować nowy.
Akurat Laguny z roczników 05-07 są dobre, bo to wersje po lifcie. Turbo świetny silnik, ale te krótkie dystanse...
IS bardzo trwałe auto, taka japońska wersja BMW. Więcej na pewno napisze dzida
Volvo fajne auto, ale nie powala przestrzenią wewnątrz, utrzymanie będzie droższe niż powyższych ale też rzadko się psuje

Inna sprawa, że na krótkich odcinkach każde auto dużo spali :wink: no chyba że mówimy o Priusie, którym pojedziesz na samym prądzie
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14211
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

14 Lut 2016, 21:20

Jak furka "wyróżniająca się" to zobacz na:
Rover/MG
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Są silniki 2,5 V6,2.0V6 i 1.8T.
Ostatnio był taki sztosik na sprzedaż:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] - poszedł w kilka dni,ogłoszenie nieaktualne
Kieł
Stały forumowicz
 
Posty: 2420
Auto: Nie mam

14 Lut 2016, 22:15

Wczesniej do pracy mialem kolo 50km zdarzalo sie, ze musialem jechac prywatnym wiec kupilem Astre i druga sprawa nie myslalem przyszlosciowo, po prostu jakies fajne autko i tyle.
Teraz do pracy mam 8km, a i na weekendowe wyjazdy Astra mnie nie zadowala.
Obejrzalem Rovera, ale jakos nie przemawia do mnie.. To juz takie auto z klasa, takie moje zdanie.
Myslalem jeszcze nad laguna z silnikiem 2.0 136km, ale czy to nie malo? Auto jest dosc masywne.
Jesli macie jakies typy, to chetnie skorzystam, a noz traficie w moj gust.
latacz1992
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 17 03 2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Opel Astra H
Silnik: 1.7 CDTI 101KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

14 Lut 2016, 22:21

A R45?
[link do oferty na Allegro wygasł] Więcej sportu mniej klasy ale wciąż ze smaczkiem :naughty:
Segment C.
Kieł
Stały forumowicz
 
Posty: 2420
Auto: Nie mam

14 Lut 2016, 22:32

Patrzac na wnetrze widze Civica VI.. Ktorego przerabialem.
Zacheca moca, bo jest jej naprawde duzo, V6 ewentualne naprawy chyba zjechaly by moja kieszen.
latacz1992
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 17 03 2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Opel Astra H
Silnik: 1.7 CDTI 101KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Tundra i Sequoia TRD Sport oraz RAV4 Adventure
    Na targach w Chicago Toyota zaprezentowała swoją ofertę dla rodzin lubiących aktywnie spędzać czas. Pick-up Tundra i pełnowymiarowy SUV Sequoia otrzymały pakiet TRD Sport. Nową wersję o nazwie Adventure otrzymał także RAV4. ...
    Silniki LS - General Motors
    Z Japonii przenosimy się do Stanów Zjednoczonych, czyli prawdziwego królestwa potężnych silników o widlastym układzie cylindrów. Właśnie taką architekturą cechują się silniki General Motors z linii ...

15 Lut 2016, 17:53

latacz1992 napisał(a):V6 ewentualne naprawy chyba zjechaly by moja kieszen.


Jeśli silnik jest solidny to nie wyjdzie drożej niż 4-cylindrowa benzyna z turbo i dwumasą. Zwróc uwagę, że Lexus ma 6 cylindrów (rzędowy silnik podobnie jak w BMW).

2.0 w Lagunie jest ok, ma niezłe osiągi.

Inne propozycje:
[link do oferty na Allegro wygasł]
[link do oferty na Allegro wygasł]
[link do oferty na Allegro wygasł]
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

15 Lut 2016, 18:28

O Lexusie nie będę tutaj się rozpisywał, bo opisałem go w w temacie ze stopki poniżej. Przeczytaj i jak coś to pytaj :ok:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

15 Lut 2016, 21:59

Jeżeli chcesz Lalę to zdecydowanie polecam silnik 2.0T. Dwumasa trwała,turbo także,części tanie i pali niewiele więcej od zwykłej 2.0 F4R(135KM),a wrażenia z jazdy na pewno lepsze,poza tym z tym silnikiem można spotkać naprawdę bogato wyposażone autka i do tego łatwo przyswaja lpg.
Silnik 2.0 F4R dynamiką może nie grzeszy,ale da się tym jeździć,to jest druga moja Lala z tym silnikiem i złego słowa nie powiem o tym aucie,choć czasami ma swoje kaprysy.
Laguna ogólnie taką opinie wyrobiła sobie przez silniki dci,ale to inna bajka.
Model po lifcie czyli PH2,praktycznie jest ulepszony pod każdym względem,możesz naprawdę rozważyć tą propozycję,bo dostaniesz autko które naprawdę może dać Tobie dużo frajdy z jazdy i nie będzie Tobie zaglądał głęboko do kieszeni.
alfa145boxer
Aktywny
 
Posty: 283
Miejscowość: POZNAŃ

15 Lut 2016, 23:58

Laguna najbardziej mi chodzi po glowie tyle, ze ciezko jest znalezc 2.0T z rocznika 2005+, a bardzo latwo znalezc wlasnie zwykla 2.0.
A czy mogl by mi ktos powiedziec na co zwrocic uwage przy zakupie Laguny?
latacz1992
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 17 03 2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Opel Astra H
Silnik: 1.7 CDTI 101KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

16 Lut 2016, 09:20

Szukaj samochodów z prywatnych rąk,nie od mirków bo wiadomo jak to wygląda.
Najlepiej jakbyś miał Clipa,albo DDT czyli interfejs diagnostyczny,on Tobie powie prawdę o aucie. Ph2 nie ma szczególnie jakiś słabych punktów,silnik nie może być na pewno ożygany olejem i sprawdzić trzeba cewki,bo potrafią ułamać się te wtyczki na końcu.
alfa145boxer
Aktywny
 
Posty: 283
Miejscowość: POZNAŃ

16 Lut 2016, 10:58

Interfejsu takiego nie mam i dostepu do niego tez nie bede mial..
Pytanie do dzida odnosnie IS200, na co zwracales uwage przy zakupie, a na co zwrocil bys szczegolna uwage teraz gdybys mial go kupic?
latacz1992
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 17 03 2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Opel Astra H
Silnik: 1.7 CDTI 101KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

16 Lut 2016, 11:17

Znalazlem kilka ogloszen z IS200 z mojej okolicy, ten czarny doslownie na wyciagniecie reki, bo 20km.

[link do oferty na Olx wygasł]
[link do oferty na Olx wygasł]
[link do oferty na Olx wygasł]
[link do oferty na Olx wygasł]

"po wymianie płynów eksploatacyjnych, dwumasu, sprzęgła, rozrusznika, tarcz i kloców tylnych." - jechac i kupowac, nie zastanawiac sie.
latacz1992
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 17 03 2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Opel Astra H
Silnik: 1.7 CDTI 101KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

16 Lut 2016, 15:39

[link do oferty na Olx wygasł] ten jest nawet ładny,można obejrzeć.
Czarny bardzo ładny ale ale trzeba dobrze obejrzeć bo sprowadzony.
Długo już stoi
[link do oferty na Olx wygasł]
I ma 16k wyświetleń :naughty:
Kieł
Stały forumowicz
 
Posty: 2420
Auto: Nie mam

16 Lut 2016, 19:07

latacz1992 napisał(a):Pytanie do dzida odnosnie IS200, na co zwracales uwage przy zakupie, a na co zwrocil bys szczegolna uwage teraz gdybys mial go kupic?

1. bezwypadkowość (co nie znaczy, że nie mógłbyć malowany)
2. kondycja dwumasy (3000zł)
3. brak rdzy
4. jak auto jeździ - czy nie szarpie, nie dymi i nie pływa po drodze, bo układ kierowniczy to żyleta
5. zapiekające się tłoczki - akurat to się pojawiło u mnie dopiero po zakupie ale tanie w naprawie

Twoje linki:
1. Powinien go umyć to fakt, bo trzeba zobaczyć ranty tylnego nadkola czy nie rdzewieją - zbiera się tam błoto. Na plus, że to jest jednak wersja SPORT ale co tak tanio? Ja bym za dobry stan w takiej konfiguracji z tak niskim przebiegiem śpiewał minimum 15-16tys.
2. Coś widziałem ale jakoś nie przekonuje mnie ten egzemplarz. Pewnie dlatego, że gość ściemnia bajkami o 8miu poduszkach, gdzie było 4szt.
3. Tanio - ilość wyświetleń i brak kupna za taką kasę?
4. Ogłoszenie nieaktualne ale długo wisi na olx już.

Ogólnie zobaczyłbym tylko pierwszego ale pytanie czy on ma pół skóry na siedzeniach? Jak nie to trochę szkoda, bo nie będzie sprawiał takiego dobrego wrażenia i lepiej dokupić na forum komplet za ok 500-1000zł. Radio możesz kupić używane.

Ogólnie tanie zawsze są takie same - tutaj przykład najmłodeszego ISa mk1 za 3/4 ceny:
[link do oferty na Olx wygasł]
i co wyszło z oględzin:
Oglądaliśmy w sobotę ten samochód. Przed przyjazdem (z Warszawy, 200km...) dwie rozmowy ze sprzedającym, wszystko miało być spoko (wspomniał o tym że tarcze sa do wymiany bo biją i sonda lambda do wymiany bo wywala check engine - ok, na pytanie o lakierowane elementy powiedział że nic na temat nie wie,). Przesłał 50 zdjęć w dobrej rozdzielczości (mankamenty widoczne już na zdjęciach to lakierowane nadkole przednie i drzwi pasażera, źle zamontowane drzwi kierowcy, wrażenie jakby maska była krzywo). Prywatny sprzedający, koleś około 30 lat. Samochód nie przerejestrowany po zakupie od poprzedniego właściciela

Teraz fakty:
cały samochód lakierowany - nie znalazłem miejsca z oryginalną powłoką, najniższy pomiar 310 um (tutaj pytanie do Was - czy był w ogóle fabrycznie taki kolor na tym samochodzie?)
na słupku B od strony kierowcy pomiar ponad 800 um
na dachu w środkowej części ponad 1000
kilka miejsc w najróżniejszych częściach samochodu ponad 500-600 um
był bity z przodu - pogięty pas przedni, w miejscach gdzie lakier odprysnął rdza
obydwa przednie światła dokupowane z allegro, jeszcze podpisane białym markerem "LEXUS IS 200"
UWAGA HIT (żaden szanujący się Mirek nie dopuściłby się takiej wtopy) :szok: - roztrzaskana plastikowa osłona rozrządu. Nie wymieniona, nic nie zostało z tym zrobione po wypadku :) przynajmniej mogliśmy sobie zerknąć w jakim stanie pasek rozrządu haha

sporo szpachli/jakiegoś polakierowanego gluta w przedniej części fartuchów, oczywiście pęka i odpada
woda leje sie z podszybia na lewy kielich i gromadzi w formie uroczych jeziorek w kazdym możliwym zagłębieniu
uszczelkami tylnej szyby (źle wklejone po wyjmowaniu szyby) woda leje się do środka - w samochodzie śmierdzi stęchłym mopem
źle zamontowane drzwi kierowcy (widać doskonale na zdjęciach) - z trudem się zamykają, trzeba mocno trzasnąć
świeci się kontrolka poduszki
podczas jazdy huk od opon jak na terenowych A/T
cały samochód podskakuje się i trzęsie podczas jazdy na wprost po równej drodze
kierownica skręcona w prawo przy jeździe na wprost
potężne szarpanie całym samochodem przy każdym hamowaniu juz przy 50 km/h

No i tak :)

komentarz sprzedającego (z kamienną twarzą): "jestem zaskoczony, ja go miernikiem nigdy nie sprawdzałem"
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010